Symonds: Prodlevu ve schválení pravidel odnesou nejvíc nezávislé týmy

Robert RoBertino Pavelka, 24. února 2016, 20:40 Google+

Zpoždění při dojednávání předpisů pro rok 2017 může znamenat, že pro týmy bude "velmi obtížné" zvládnout finální verzi včas. To si myslí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Symonds se obává, že prodleva způsobí potíže i stáji Williams

Symonds se obává, že prodleva způsobí potíže i stáji Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Komise F1 se shodla v úterý na odkladu lhůty pro přesné dokončení pravidel na 30. duben 2016. Posun o dva měsíce však bude znamenat, že se týmy musí vypořádat se zkrácenou dobou devíti měsíců na přípravu monopostů podle nových pravidel pro rok 2017.

"Domnívám se, že zavedení pravidel v takovém časovém horizontu bude opravdu těžké. Už jen s ohledem na to, kolik změn jsme od prosince zaregistrovali. Během dvou a půl měsíce jsme řešili tři zcela odlišné sady pravidel. Teď možná víme, co a jak, ale vůbec nemáme ponětí, co bude následovat od května. Pro malé týmy to bude zvlášť obtížné, zvláště když vlastně nic ještě není definitivního," komentuje situaci Pat Symonds.

"Jak každý ví, na novinkách už nějakou dobu pracujeme a s určitými řešeními jsou naši technici spokojení. Je to taková přestřelka mezi týmy a Pirelli, existuje určitá pozice, kterou vítáme, ale pořád ještě není v definitivně schválených pravidlech," pokračuje Symonds.

Pokud se nepodaří do začátku května pravidla doladit, menší týmy budou postiženy nejhůř. "Taková situace zasáhne menší a hůře financované stáje. Pokud máte velký tým se spoustou lidí s patřičným výrobním zařízením, máte možnost na pozdější termíny reagovat mnohem rychleji než nezávislé stáje. Pro Williams jde o mnohem složitější situaci než pro Ferrari nebo Mercedes."

Již dříve Symonds vyjádřil přesvědčení, že se definitivní znění pravidel podaří úspěšně uzavřít k 1. březnu 2016. "Velice mě proto překvapilo, když jsme v úterý nedospěli k dohodě. Měli jsme jasnou proceduru týkající se Technické pracovní skupiny, od jejího rozpuštění už máme jen poradní skupinu. Obecně řečeno funguje dobře, ale tu a tam nechá věci dojít do situace, kdy se divíte, proč nebylo dosaženo pokroku."

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Prodlevu ve schválení pravidel odnesou nejvíc nezávislé týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg s Force Indií třetí den v Barceloně prozatím dominuje nejlepším časem

Třetí den testů: Na čele Hülkenberg před Grosjeanem, McLaren skončil předčasně …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud