Sportovní ředitel Hondy Araj končí. "Nesouvisí to s výkonností," vysvětluje

Petr Hlawiczka, 23. února 2016, 06:40 Google+

Sportovní program Hondy čekají velké změny poté, co na konci února opustí svou pozici sportovní ředitel Jasuhisa Araj.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 23.02. 17:50) Napište svůj názor
Jasujisa Araj

Jasujisa Araj | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Japonská automobilka loni ohlásila návrat do Formule 1, kde své síly spojila s McLarenem. První rok byl ale zklamání, protože jejich pohonné jednotce scházela výkonnost i spolehlivost. Během zimy se snažila napravit své nedostatky, aby McLarenu pomohla k posunu vpřed. Po prvním dnu testů však správní rada Hondy rozhodla, že Araj bude muset odejít.

Jeho přesun na jinou pozici vyvolá širší restrukturalizaci ve sportovním oddělení Hondy, které nyní povede Jusuke Hasegawa, zatímco výzkum a vývoj v Sakuře dostane na starost Kenji Ohtsu. Araj bude během transformace sloužit jako poradce.

V loňské sezóně po neúspěších čelil velkému tlaku poté, co vyšly najevo zásadní nedostatky jejich systému pro rekuperaci energie (ERS). Kvůli němu na konci rovinek scházelo McLarenu přes 160 koní.

img-responsive

Ředitel McLarenu Ron Dennis (vlevo) a Jasuhisa Araj | foto: McLaren

"Na samotném začátku v Abú Zabí 2014 jsme měli počáteční elektrické problémy. Věřil jsem, že když je vyřešíme, pak se to zřejmě obrátí k lepšímu. Ale jak už jsem řekl, v létě bylo vše jasné - šlo o hardwarový problém, s nímž jsme měli problém. Pak jsme mohli sklonit hlavu. Zároveň to v Monze bylo velmi obtížná sobota. Šlo ale o dobrou zkušenost," řekl Araj na konci minulého roku.

McLaren byl po prvním dnu testů v prohlášeních celkem spokojený, odhadovat svou konkurenceschopnost si ale zatím netroufl. Z maximálních rychlostí vyplývá, že Honda i nadále znatelně ztrácí, zatímco McLaren s šasi dosáhl slušného pokroku.

img-responsive

McLaren MP4-31 první den testů v Barceloně | foto: Pirelli

Aktualizace:

Jasuhisa Araj na ohlášení o svém konci v roli sportovního ředitele uvádí: "Nesouvisí to počtem koní ani s výkonností - je to o mém věku a o tom, že už nemůžu pokračovat. Bylo mi 58, je mi 59 a bude mi 60.  Jde o normální organizační změnu. Japonské společnosti mají věk pro odchod do důchodu, a u Hondy to je 60 let. Bude mi 60, proto musím někomu předat štafetu. Jde o základní politiku.

Bylo to ale velmi těžké rozhodnutí to načasovat: není to mou prací. Společnost musí přijmout rozhodnutí načasovat a říci kdy. Členové naší správní rady a obecného vedeni proto hovořili o tom, kdy by to bylo nejlepší. Po skončení závodní sezóny 2015 jsme se proto rozhodli změnit organizaci. Zeptal jsem se tedy Hasegawy, zdali by šel do nové role, a já jsem se musel přesunout do nové role jako poradce společnosti."

Vytisknout

Diskuze: Sportovní ředitel Hondy Araj končí. "Nesouvisí to s výkonností," vysvětluje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 23.02.2016 17:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer s Renaultem RS16

Renault trápily softwarové problémy, chválí si ovladatelnost motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud