Hyundai ukázal v Chicagu omlazené Santa Fe, poprvé vidíme verzi Grand

ar6, 14. února 2016, 13:10 Google+

Omlazený Hyundai Santa Fe se evropskému publiku představil na loňském frankfurtském autosalonu. Americký zákazník si musel počkat až na právě probíhající výstavu v Chicagu, kde se v modernizované podobě představuje nejen Santa Fe (u nás s přídomkem Grand), ale i Santa Fe Sport (u nás běžný model).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Santa Fe se bude u nás nabízet s přídomkem Grand.

Hyundai Santa Fe se bude u nás nabízet s přídomkem Grand. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Vzhledem k nedávné premiéře menšího modelu nás bude více zajímat větší provedení, v Evropě označované slovíčkem Grand. To dostalo ještě výraznější hexagonální masku chladiče, přepracovaná světla na obou koncích auta, vertikální LED diody denního svícení, příplatkové diodové mlhovky a dvojitou koncovku výfuku. Litá kola s modernějším designem mají 17, 18 nebo 19 palců, nabídku laků obohatila modrá Storm.

img-responsive

Hyundai Santa Fe má novou přední i zadní část. | foto: Hyundai

Uvnitř je hlavní novinkou přepracovaný multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Android Auto, respektive Hyundai Blue Link. Za příplatek je dostupný o palec větší displej, jehož součástí je i navigace. Pro třetí řadu sedadel nabízí jihokorejská automobilka USB port, mezi řidičem a spolujezdcem je pro změnu upravený středový tunel. Pokud zvolíte výbavovou linii s koženým čalouněním, dostanete dřevěné obložení palubní desky. Další změny se projeví, až když si budete ochotni připlatit. To dostanete audio Infinity s prostorovým zvukem a elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce.

Pod kapotou sedmimístného SUV pokračuje 3.3litrový šestiválec Lambda II o výkonu 294 koní, kombinovaný se šestistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech kol. Standardem je volič Drive Mode s režimy Sport, Eco a Normal, ovlivňující mimo jiné i elektrický posilovač řízení. Mezi bezpečnostními asistenty jsou novinkou tempomat, varování při vybočení z jízdního purhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, panoramatický kamerový systém nebo elektronická parkovací brzda. Základní cena je 30 800 dolarů (cca 739 000 korun), na výběr budou celkem čtyři výbavové stupně.

Santa Fe Sport u nás díky nedávnému faceliftu běžného Santa Fe již nějakou dobu známe. Neškodí ale připomenout, že úpravami prošla maska chladiče, světla vpředu i vzadu, LED diody denního svícení mají nyní horizontální pozici a výfuk dvě koncovky. Kola mohou mít 17, 18 nebo 19  palců, paletu barev doplnila modrá Nightfall.

Uvnitř proběhly stejné změny jako u většího sourozence, v základu je ale pouze pětipalcový LCD displej audiosystému. Pro infotaimnment se sedmipalcovou obrazovkou musíte mezi příplatky. Navigace dostupná není, to platí i pro dřevěné obložení a USB port ve třetí řadě sedadel i přes to, že Santa Fe Sport může být pěti-, šesti- nebo sedmimístné.

img-responsive

Hyundai Santa Fe Sport s omlazenou přední částí. | foto: Hyundai

K pohonu i nadále slouží zážehový čtyřválec o objemu 2.4 litru s výkonem 188 koní nebo přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 243 koní. V obou případech dostanete šestistupňový automat a možnost volby mezi pohonem předních nebo všech kol. Volič Drive Mode je standardem i u verze Sport, stejné jsou i možnosti příplatkové výbavy za bezpečnostní asistenty. Jen cena je v tomto případě nižší. Startuje na 25 350 dolarech (cca 609 000 korun), dostupné jsou jen dva výbavové stupně.

V České republice se omlazená dvojice Santa Fe a Grand Santa Fe objeví v průběhu jara. Změny designu budou v obou případech téměř stejné, minimálně menší (a u nás populárnější) Santa Fe ale dostane naftový čtyřválec CRDi.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai ukázal v Chicagu omlazené Santa Fe, poprvé vidíme verzi Grand

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M4 v úpravě od Carbonfiber Dynamics

BMW M4 v karbonovém hávu dostala 700 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud