Nejrychlejší BMW řady 7 je na světě, opět nosí logo Alpina a označení B7 Bi-Turbo

ar6, 10. února 2016, 02:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

BMW M7 jsme se nikdy oficiálně nedočkali, neoficiálně však její pozici zastupuje „sedmička“ od Alpiny. A jinak nejsou (zatím) karty rozdány ani u nejnovější generace bavorské limuzíny. Ta měla premiéru na podzim loňského roku, už za pár týdnů potom v Ženevě uvidíme její sportovní sestřičku B7 Bi-Turbo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpina B7 Bi-Turbo přichází s výkonem 608 koní a řízením všech kol.

Alpina B7 Bi-Turbo přichází s výkonem 608 koní a řízením všech kol. | foto: Alpina

Sdílejte článek

Základem Alpiny B7 Bi-Turbo je sedmičková řada v provedení s dlouhým rozvorem, v řeči čísel dlouhým 3210 milimetrů. Celková délka auta je 5250 milimetrů, šířka 1902 milimetrů a výška 1491 milimetrů. Pokud je B7 prázdná, váží mamutích 2110 kilogramů, které do pohybu uvádí 4.4litrový osmiválec s přeplňováním dvěma twin-scroll turbodmychadly. Mimo ně dostala jednotka upravené sání, chlazení, nepřímý mezichladič nebo výfukové potrubí vlastní výroby. A vězte, že zvuk, linoucí se z koncovek, je skutečně fantastický.

Celkově má auto 608 koní mezi 5750 - 6250 ot./min a 800 Nm, dostupných od 3000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, s možností manuálního řazení prostřednictvím tlačítek Switch-Tronic, jsou poháněna všechna kola. Jedná se o systém xDrive, upravený Alpinou pro co nejlepší sportovní výkony. Pokud jde o převodovku, ta je vybavena také sportovním režimem řazení. B7 tak „vystřelí“ na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhne maximálně 310 km/h. Průměrná spotřeba je 10,4 l/100 km.

Co nejlepším jízdním vlastnostem nenapomáhají jen elektronicky řízení tlumiče, vzduchové odpružení a aktivní stabilizátory, ale také řízení zadních kol. To je u Alpiny vůbec poprvé kombinováno se čtyřkolkou. K dispozici bude několik jízdních režimů včetně vůbec nejsportovnějšího Sport+, u něhož se kromě přenastavení převodovky, motoru nebo tlumičů dočkáme také o 20 milimetrů snížené světlé výšky. Na opačném konci spektra je režim Comfort+. Bezpečné zastavení mají na starosti čtyřpístkové kotouče o průměru 395 milimetrů vpředu a 370 milimetrů vzadu.

Zvenku je B7 Bi-Turbo klasickou Alpinou se sportovním, ale na druhou stranu pořád docela nenápadným vzhledem. Přepracovány byly oba nárazníky, vzadu navíc se dvěma elipsovitými koncovkami výfuku, nástavce prahů a charakteristické ledvinky. Ty nově obsahují aktivní klapky na usměrňování vzduchu. Za příplatek se od předních kol až ke dveřím táhne retro grafika Deco-Set ve stříbrné nebo zlaté barvě. Klasikou jsou dvacetipalcová dvacetipaprsková kola Alpina Classic s pneumatikami 255/40 vpředu a 295/35 vzadu, alternativně zaměnitelná za 21palcová hliníkové kované ráfky. Vedle všech běžných laků BMW bude Alpina dostupná také ve své vlastní zelené a modré metalíze.

Vedle nového volantu je uvnitř nejzajímavější LED diodami tvořený digitální přístrojový panel, měnící pozadí podle zvoleného jízdního režimu. V komfortním je pozadí modré a ručičky červené, ve sportovním pozadí ztmavne a do popředí se dostávají zelené indikátory. Jinak samozřejmě nechybí ty nejlepší materiály, včetně kůže Nappa a Lavalina, keramického obložení, klavírního laku nebo dřeva, a plná výbava. Základní cena je 4 213 800 korun.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší BMW řady 7 je na světě, opět nosí logo Alpina a označení B7 Bi-Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Proč Alfa Romeo oddaluje příchod Giulie? Známe pravý důvod!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud