Rozhovory o pravidlech pro rok 2017 bez výsledku, čas běží

Petr Hlawiczka, 1. února 2016, 06:20 Google+

Techničtí ředitelé v pátek při jednání o nových pravidlech nedošly k žádným konkrétním výsledkům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto týmu Haas

Ilustrační foto týmu Haas | foto: Romain Grosjean

Sdílejte článek

Minulý týden v pátek jednali v Heathrow techničtí zástupci všech 11 týmů s technickým ředitelem FIA, Charliem Whitingem. Před schůzkou jeden z nich uvedl, že "v tom bude ještě větší nepořádek, než se to zlepší."

Během jednání byl učiněn určitý pokrok, avšak stále je třeba vyřešit "několik význačných problémů." Za měsíc je plánována další schůzka, kde budou mít šéfové možnost to učinit. Ta se uskuteční krátce před plánovaným zasedáním Strategické skupiny a Komise F1 v Ženevě 23. února.

Pro stanovení technický pravidel pro rok 2017 půjde o poslední možnost pro dosažení dohody. 1. března je totiž konečný termín, kdy musí být schválena - po tomto datu bude k veškerým změnám potřebný jednomyslný souhlas všech týmů, což je věc v F1 velmi zřídkakdy vídaná.

V pátek se jednalo hlavně o plánovaném zvýšení přítlaku a také o ochraně kokpitu podle návrhu FIA. Nárůst přítlaku narušily obavy o to, zda jej zvládnou pneumatiky. Tři týmy v čele s Red Bullem jsou ale proti zrušení původního návrhu. Podle něj se některé týmy snaží jen udržet si svou výhodu, protože velká změna by mohla narušit jejich nadvládu.

img-responsive

Týmy se na zvýšení přítlaku a konkrétních pravidlech pro rok 2017 stále nedohodly | foto: Magneti Marelli

McLaren je pro zvyšování přítlaku díky podlaze a difuzoru, zatímco někteří by šli raději cestou deflektorů před koly, které by umožnily těsnější jízdu monopostů za sebou. Navrhován byl také návrat aktivního zavěšení.

Probíralo se také zlevnění pohonných jednotek od roku 2018 na 12 mil. Eur (325 mil. Kč), což je významný pokles oproti současným cenám (20 - 25 mil. Eur).

Od sezóny 2018 má klesnout také počet převodovek pro jeden monopost na tři za sezónu, zatímco pro příští rok se hledají úspory hmotnosti kvůli širším kolům a pneumatikám.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovory o pravidlech pro rok 2017 bez výsledku, čas běží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Riccirado při testech pneumatik do deště na trati Paul Ricard

Ricciardo chce v roce 2016 znovu vyhrát - zprávy od Renaultu jsou dobré

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud