DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"

Renault hovoří o tom, co jej přimělo odkoupit tým Lotus a znovu tak do Formule 1 vstoupit jako konstruktér. K úspěchům by jim měl pomoci i návrat jejich bývalého technického ředitele Boba Bella.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 29.01.2016 20:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 27.01.2016 15:11
Stačí občas číst zdejší články. Názorů z obou… »
» odin (Hlasovalo 16 lidí) 27.01.2016 15:05
Mnohé moje názory na vztah Renault/RedBull, které… »
» rock (Hlasovalo 12 lidí) 27.01.2016 19:20
"...Red Bull investoval celé jmění do šasi v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Je pravda, že od r. 2014 je větší podíl na celkové výkonnosti na straně pohonné jednotky a je pravda, že Renault měl asi nejmenší rozpočet ze všech motorářů a jsem moc rád, že konečně v Renaultu pochopili, jaká je cesta k úspěchu - tedy napumpovat do pohonné jednotky maximum snahy, investic, know how a konečně připravit pořádný motor, který bude srovnatelný se špičkou a kolem tohoto postavit své šasi ve svoji filozofii. Není tajemstvím, že Newey umí stavět šasi pro motory Renault (viz. úspěchy s Williamsem a Red Bullem), avšak taktéž je nutné podotknout, že 4 tituly RB nebyli zdaleka jen práce šasi, ale byly to agresivní možnosti šasi díky nejmenším nárokům na chlazení Renaultu, nejlepší průběh motoru, nejlepší mapování motorů (foukání pomocí motoru). I v době, kdy společně vyhrávali, tak Red Bull na jasně prokazatelné úspěchy Renaultu kálel a od roku 2014 na Renault vyloženě hází svoji špínu (viz. 2015 a jejich tragické šasi na úrovni FI, nebo TR). RB fans stále dokola jako seklé gramofon opakují, že Renault to a Renault to. Nečetl jsem od nich nic o tom, že nebyla pořádná snaha o spolupráci při zástavbě nového motoru, že šasi postavili pozdě a blbě (r. 2014), že nedbali jasných pokynů Renault na chlazení, protože byli ve skluzu a po Renaultu chtěli nemožné požadavky na chlazení. Že museli řešit problémy s dodavatelem brzd (2014), že neuměli udělat krátký nos, měli neefektivní šasi s velkým odporem. Za to, že v. r. 2014 skončili "až" druzí nemohl JEN Renault a za to, že v r. 2015 skončili 4. za to už rozhodně nemohl Renault. Protože jen idiot by vyvíjel pro někoho, kdo ho veřejně špiní, nepodrží, nechová se jako partner, neváží si minulosti, nerespektuje svého partnera. Takovýmu by žádný motorář nedal nic. Sám Ghosn v r. 2015 přiškrtil vývoj, protože Renault nevěděl co bude a rozhodně to nechtěl prezentovat "partenrovi", který dělá všechno pro to, aby utekl. Mercedes s nimi nejednal, protože se tak dohodl Renault group a Daimler group. Ferrari jin motor nedá, protože vidí, co jsou to za partnera a Honda? Vážně Honda? Při představě, že by v r. 2015 měl RB motor Hondy si ani nechci domýšlet, kolik mrtviček a infarktů by Helmut dostal a kolik Araiů by museli vyměnit. RB si díky svému arogantnímu jednání a neúctě k partnerovi zajistil to, že bude možná lepší střed pole a já být Renaultem, tak jim nedám nic ...ale oni bohužel musí. Tedy doufám, že jim na letošní sezónu dají to, co si RB zasluhuje - zákaznický motor se zákaznickou podporou a cokoliv nad tento balíček bych je nechal tvrdě zaplatit! Aneb kdo chce kam, pomožme mu tam!

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • fifo

      fifo

      213.94.78.XXX
      1. na co sa dost casto zabuda je na fakt ze zastavba tak komplexnej PJ do sasi neni trivialna zalezitost. Tu je obrovska vyhoda pre teamy, ktore robia oboje. A to znevyhodnuje tych co tak nerobia. Je to fakt, ale rozhodne z toho nemozno obvinovat jak RBR tak Renault.
      2. no PJ renaultu na zaciatku 2014, bol cisty pruser. To nejazdilo, to horelo, vybuchovalo a lamalo ojnice. To ze skoncil RBR&Reanult druhy je obrovsky uspech.
      3. vplyv pohonnej jednotky je zial dany pravidlami a v sucasnosti je obrovsky. To sa neda popriet.
      4. vies nejako dolozit tvrdenie ze RBR mal neeefektivne sasi s velkym odporom ?
      5. ked mas maly vykon (resp. velku vykonnovu stratu na ostatne PJ) akykolvek odpor ta este viac spomaluje. Pritlak bez odporu nevygenerujes.
      6. Ano, verejna kritika RBR smerom k renaultu nebola podla mna zrovna ten najlepsi tah

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        ad 1. Ano zástavba PJ do šasi pod "jednou střechou" bylo a dle mě stále je rozhodující pro úspěch v momentální F1. Kolerace dat, komunikace a spolupráce při zástavbě PJ byl asi hlavní důvod, proč byl začátek roku (respektive testování) tak "tragické" (uvozovky proto, že pak nenacházím dostatečně škaredé slovo na funkčnost motoru Honda v šasi Mclarenu - tam to bylo v r. 2015 "tragické na třetí") - tady za sebe vidím větší díl viny na straně RB, protože kolem již hotové PJ postavili moc agresivní šasi, které některé komponenty hrozně přehřívalo. Měli spolu podstatně víc mluvit...

        ad 2. kdyby to byl od základu špatný motor, tak nevyhraje 3 GP. Dle dostupných dat (max rychlosti vs. technické sektory) byla PJ Renaultu v r 2014 o něco výkonnější než Ferrari při cca stejné spolehlivosti. Ferrari zamakalo až loni. Teď očekávám, že konečně zamaká i Renault.

        ad 3. myslím, že je to tak dobře - konečně máme v F1 vrchol motorového umění, kde hlavně ICE je špička technologií s tím, že ERS v úrovni 2MJ je už slušná hybridní část, byť v tomto je třeba WEC dál... každopádně jako celek se po letech opět bavíme o tom, že v F1 je použito to nejlepší co umíme vyrobit.

        ad 4. pro toto tvrzení jsem použil data z GP Španělska 2015, kdy TR mělo vyšší Top speed při velice podobných sektorových časech z tech. pasáží jako RB... tedy, že při velice podobném nastavení generovalo šasi TR o něco méně odporu ve vysokých rychlostech (asi lepší proudění okolo předku, nebo lépe zvládnuté flexi, těžko říct)

        5. je to tak, proto Mercedes mohl nasazovat více bodů přítlaku něž konkurence, vyšší výkon jejich PJ jim to umožnil. Myslím, že i Ferrari muselo dělat kompromisy v přítlaku (v r. 2015) byť né takové, jako zákazníci Ren. Každopádně rozdíl 100 - 150 ps mezi Mercedesem a Renaultem byla hovadina, takový rozdíl nikdy ty motory neměly - viz. Honda vs. Mercedes, tam to těch 120 - 130 ps v r. 2015 být mohlo...

        ad 6. byl to n\tolik mizerný tah, že si tím RB dost zavařil - nikdo jim nechce dát nic schopného. Zde vidím obrovský rozdíl v přístupu Mclarenu a RBR...

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          1) jasne hodme to na RBR, ved ho nemame radi. neni to jeden team, vzdy tam bude viac komunikacnych problemov ako v jednom teame.
          2.) jo vyhrali, ale len vtedy ked mal mercedes problemy. Pravdu mas s tym progresom. Ferrari urobilo vela krokov vpred. Renault v 2015 nic.
          3.) a to si myslim ze prave katastrofa. toto neni f1, toto je engine1. a este k tomu je to desny nudostroj. co na tom ze je tam mega drahe vybavenie.
          4.) GP spanielska je dobry vyber, ale. TR ma/malo jednoduchsiu aerodynamiku, lahsie vedelo robit kompromisy. A hlavne sasi RBR sa dost prudko zlepsovalo pocas sezony, by som povedal, ze v prvej polke RBR nestihal na TR, potom sa ale dostal na svoju standartnu vysoku uroven.
          6.) neverim tomu ze ta ich kritika/nekritika mohla nieco zmenit v otazke dodavok motora. hlavny dovod je ze sa ich boja.

          + 7 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        ad1) jistě, že konstruktér motoru má výhodu, ale red bull byl továrním týmem renaultu, takže motor se stavěl na základě jejich požadavků, že nezvládli jeho integraci, je problém na straně red bullu
        ad2) asi si pleteš sezony, v roce 2014 na tom byl renault minimálně stejně jako ferrari, možná i o chlup lépe, že se nedokázali posunout vpřed v roce 2015 je opět problém red bullu, jelikož dotlačili renault k nasazení nevyzkoušené specifikace, která se ukázala problematická a tak museli víc jak polovinu sezony honit spolehlivost místo výkonu
        ad3) ano, ale kdy nebyl? Od motoru je to motorsport 03
        ad4) že by podle výsledků na rychlých okruzích? On za to nemůže vždycky jenom motor... v roce 2014 na tom renault byl vážně s ferrari více méně stejně
        ad5) ano, nevygeneruješ, ale v tom je právě práce aerodynamiků, aby dokázali optimalizovat poměr mezi přítlakem a odporem tak, aby výkon vozu byl co nejlepší...
        ad6) souhlas, ikdyž já bych byl mnohem tvrdší, protože po 4 titulech na nichž měl renault nezanedbatelný podíl, si zasloužil mnohem víc respektu a trpělivosti.

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • fifo

          fifo

          213.94.78.XXX
          1.) ten motor vybuchoval a nejazdil na zaciatku sezony. To co potom dosiahli bolo uzasne. Z oboch stran.
          2.) tazko povedat. RBR malo navrh v sasi oproti ferrari, ako na tom bolo motory neviem. Kazdopadne motor vyvija renault, takze v podani renaultu 2015 tragedia
          3.) napriklad pred hybridmy. a to nebolo zas az tak davno.
          4.) to je prave naopak. tam kraluje motor, este viac. priklad: monza vs hungaroring
          5.) to je pekne, ale ked motor nevladze, mozes optimalizovat kolko chces. ten rozdiel medzi mtorom a renaultom na odpore aera nedobehnes. nie pri tuchto pravidlach.

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            pobavils, to se musí nechat
            1) myslíš ty 3 haluze? Nebo ta komedie na pokračování "jak nevychovanej parchant kope kolem sebe"?
            2) ono je celkem dost zajímavý, jak všichni automaticky předpokládají, že šasi red bullu je jedinečný a jenom ten motor jim to k..ví. Ani newey není neomylnej, u mcl dokázal postavit několik dost mizernejch pleček a u williamsu zabil sennu, takže proto, že to tvrdí panáček marko nebo jiná hlásná trouba z red bullu nebudu předjímat, jaký je čí šasi
            3) no i před hybridy by jsi s mizerným mototrem titul nedal a jestli myslíš na již obvyklý nářek red bulláků na nevýkoný renault, tak tě můžu uchlácholit, že v éře V8 byly motory díky pravidlům v rozmezí cca 20 koní, takže větší vliv měly sekundární věci, jako spotřeba, náročnost na chlazení, ovladatelnost a tam renault vynikal. Bez renaultu by red bull 4 tituly v řadě nedal....
            4) je vidět, že jsi odborník, jistě tedy víš, že závislost aero odporu na rychlosti není lineární, že, a tom případě právě na rychlých okruzích je nutné, aby vůz fungoval především po aerodynamické stránce - měl co nejnižší odpor při zachování rychlosti v zatáčkách. Samozřejmě motor hraje nemalou roli, ale právě na tomto typu okruhů se dá to šasi dobře porovnat a tam red bull byl celkem v háji...
            5) ano, nedostatečný výkon aerodynamikou nenaženeš, jenže na příkladu williamsu je vidět, že se s tím dá pracovat. Nemluvím o tom, že by red bull měl na titul, ale pokud by měli auto optimalizované na dostupný motor, tak se mohli specializovat alespoň na pár okruhů a tam bojovat o vítězství, jenže oni raději brečí, že je renault neschopný a jejich šasi je božské a nezaslouženě nezískalo titul

            + 9 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    "...Red Bull investoval celé jmění do šasi v době, kdy pravidla určovala, že musíte investovat mnohem více do technologie motoru..."

    Já v tom článku čtu, že zatímco Red Bull svoji část práce finančně zabezpečil a odvedl, Renault měl tu svoji část podfinancovanou a -nenápadně- naznačuje, že Red Bull měl některé svoje zdroje raději dát k dispozici Renaultu na vývoj motoru.
    To si jako dělá srandu?

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Taky jsem to nějak nepochopil. To měl RB kromě zaplacení za motory ještě zaplatit jejich vývoj? 12

      + 12 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Mnohé moje názory na vztah Renault/RedBull, které jsem si vytvořil na základ indicií, se začínají potvrzovat.
    Zatím jsme stále jenom četli samá prohlášení a názory lidí od RedBullíčků. Je zajímavé začít číst také názory druhé strany. 11

    + 16 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama