Expilot F1 Johnny Herbert navrhuje nový formát závodního víkendu

Robert RoBertino Pavelka, 18. ledna 2016, 12:30 Google+

Snaha učinit závody atraktivnější spouští další a další nápady, jak pozměnit hodně dlouho zavedený formát závodního víkendu. Nyní se se svou troškou do mlýna přihlásil vítěz tří Grand Prix, Brit Johnny Herbert.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 18.01. 18:21) Napište svůj názor
Herbert se pokouší změnit podobu F1

Herbert se pokouší změnit podobu F1 | foto: Midland F1 Racing

Sdílejte článek

FIA loni v létě po setkání strategické skupiny F1 oznámila, že obdržela "několik zajímavých a inovativních změn kvalifikačního a víkendového formátu Grand Prix". Poté došlo z různých důvodů k přerušení nebo zrušení pátečních tréninků v Japonsku, Rusku, USA a Mexiku, což některé piloty inspirovalo k žádosti zavedený pořádek změnit. Například Kimi Räikkönen by přivítal zhuštěný dvoudenní program bez pátečních volných tréninků.

S dalším návrhem přišel Johnny Herbert, který v kokpitech Benettonu, Lotusu, Ligieru, Stewartu, Jaguaru, Tyrrellu a Sauberu v letech 1989 až 2000 absolvoval 161 Grand Prix, v nichž se třikrát radoval z vítězství - dvakrát na Benettonu (1995) a v Grand Prix Evropy 1999, kdy přivezl první a zároveň poslední triumf značce Stewart.

"Jsem docela zklamaný, když piloti dávají najevo svůj odpor vůči pátečním jízdám. Nezastávám jejich názor, že jde jen o sběr dat pro inženýry. Když jsem byl v F1, tak jsem chtěl jezdit jak to jenom šlo, a to jsme absolvovali mnohem více testů," uvedl Herbert v rozhovoru pro Downforce Radio na víkendové akci Autosport International v Birminghamu.

"Tak co udělat, aby to fanouškům, ale i pilotům přinášelo více zábavy? Co takhle udělat v pátek hodinu a půl seznamovací trénink v délce devadesáti minut, odpoledne rovnou půldruhahodinovou kvalifikaci? V sobotu by následoval půlhodinový warm-up a poté hodinový závod, z nějž by se započítávaly body do Poháru konstruktérů. Nazvěme ho třeba Týmový závod," spřádá plány Herbert.

Expilot tím naráží na požadavek Lewise Hamiltona, aby piloti měli v závodě větší volnost při volbě závodní strategie. Herbert právě v tom vidí hlavní přínos pro klání nedělní, které by bylo plně v režii jezdců. Logicky z toho vyplývá, že by je za případný neúspěch nemohl nikdo hanět, že špatným výběrem poškodili zájmy týmu. "Bylo by to něco, co chce každý vidět - závod pilotů. Mohou mít rámcovou strategii, ale do závodu půjdou po svém. Ať jedou sami za sebe. Vzpomeňme si na gladiátorské bitvy Senna versus Prost, když spolu jezdili v jednom týmu. Piloti se budou rozhodovat a tím bude vše ještě rozmanitější. Jsme lidé, tak ať máme právo vlastní volby."

Herbert ve svém návrhu vidí smysl v každé ze tří částí, předpokládá, že by se v takovém formátu pozvedla bojová úroveň. "Pátek by byl užitečný, sobota by patřila týmům, neděle pilotů. Právě tohle Formule 1 potřebuje," domnívá se jedenapadesátiletý Brit. Že jeho myšlenka nemusí padnout na úrodnou půdu, dokazuje dřívější reakce Toto Wolffa na Hamiltonův požadavek ohledně volné strategie - podle něj by takovým přístupem mohl "ztratit každý jednotlivý závod".

Vytisknout

Diskuze: Expilot F1 Johnny Herbert navrhuje nový formát závodního víkendu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 18.01.2016 18:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dojde v diskutované oblasti motorů konečně k řešení?

Todt: Dohoda o motorech je velmi blízko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud