Pirelli příští rok očekává zrychlení vozů až o 5 sekund i bez úprav aerodynamiky

Robert RoBertino Pavelka, 14. ledna 2016, 16:00 Google+

Šéf italského výrobce pneumatik se domnívá, že avizovaného zrychlení monopostů v roce 2017 bude dosaženo i bez aerodynamické podpory, která nebyla pro monoposty Formule 1 doporučena.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 14.01. 19:55) Napište svůj názor
Pirelli chce být ve zvyšování rychlostí monopostů obezřetné

Pirelli chce být ve zvyšování rychlostí monopostů obezřetné | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Na počátku týdne byly zrušeny plánované aerodynamické úpravy pravidel z důvodu obav Mercedesu a Pirelli, podle nichž by zvýšený přítlak znamenal neúměrné zatížení pneumatik. Paul Hembery se však domnívá, že předpokládaného zrychlení o pět vteřin lze i tak dosáhnout.

Jak šéf Pirelli Motorsport uvedl, vyrobit pneumatiku, která by zvládla zatížení po aerodynamických úpravách, by nebyl problém, vydržela by i zvýšenou zátěž, ovšem bylo by to na úkor vlastního závodění.

"Jsme schopni vyrobit jakoukoli pneumatiku, která snese zatížení jaké si jen lze představit, ale nebude to stejný výrobek jako ty, které používáme dnes. Takže pokud chcete o padesát, šedesát procent vyšší zátěž kvůli jiné aerodynamice, už to nebude pneumatika jako v několika posledních sezónách. Naše indikace je prostá, pokud chcete zachovat normu, kterou máme nyní v F1, musíte přijmout jistá omezení zátěže," uvedl Hembery ve čtvrtek (13. 1.) u příležitosti akce Autosport International.

Šéf Pirelli se nicméně domnívá, že pokud v roce 2017 budou použity širší pneumatiky a vozy, tato skutečnost vynahradí nedostatek přítlaku mnohem přirozenějším způsobem. "Od minulého roku do sezóny 2017 bude probíhat přirozený vývoj. Zavedením širších gum a monopostů se dopracujeme ke čtyřem až pěti vteřinám navíc," tvrdí Hembery.

Podle jeho názoru by mělo být pečlivě zváženo, zda má dojít ke zrychlení monopostů výhradně prostřednictvím rychlejších průjezdů zatáčkami, jak to bylo navrženo.

"Největší úsporu času získáte díky širším pneumatikám na rovinkách. Když jsme vstoupili do F1, vzpomínám si, že Ross Brawn byl vedoucím pracovní skupiny zaobírající se pneumatikami. Jedna z jeho prvních poznámek zněla »Nechceme být rychlejší v zatáčkách«. Takže pokud nás někdo požádá, aby byly vozy rychlejší v zatáčkách, musíme být velmi opatrní. Lidé si musí uvědomit, že výkon vozů už je hodně velký a pět vteřin je dost značná změna. Je třeba mít jistotu, že jdeme správným směrem," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli příští rok očekává zrychlení vozů až o 5 sekund i bez úprav aerodynamiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 14.01.2016 19:55 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Od nové sezóny také s novým lahodným mokem na stupních vítězů

Šampaňské Mumm už na stupních vítězů neuvidíme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud