Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Petr Hlawiczka, 5. ledna 2016, 06:40 Google+

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey upozorňuje Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) na to, že automobilky nedodávají zákazníkům stejné motory jako svým továrním týmům. Proto jí žádá o to, aby zakročila.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 13.02. 15:34) Napište svůj názor
V6 motor Mercedesu

V6 motor Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Konstruktér Red Bullu upozorňuje na to, že někteří výrobci pohonných jednotek sice svým odběratelům poskytují stejné motory, u jiných to však není běžnou praxí - minimálně pokud jde o software a palivo. A nebojí se své obvinění veřejně konkretizovat.

"Pokud vezmete motory, které vyrábí Mercedes nebo Ferrari, tak když je dodávají svým zákaznickým týmům, ti nedostávají stejný motor - v žádném případě ne, pokud jde o software. A ten se nyní stává velmi důležitým," poukazuje na složitý management současných pohonných jednotek v F1.

"Jsme tedy v pozici, kdy má Mercedes velmi dobrý, velmi silný motor. Jejich zákaznické týmy nedostávají stejnou specifikaci. Pro ně je tedy velmi obtížné porazit tým Mercedesu. Ferrari nemá tak dobrý motor jako Mercedes, přesto jde stále o dobrý motor. Opakuje se ale problém s jeho zákaznickými týmy," poukazuje pro The National Newey, jehož Red Bull bude letos pokračovat s přeznačenými Renaulty.

img-responsive

Zákazníci podle Neweyho nedostávají stejný software a palivo jako tovární týmy, což nezanedbatelně snižuje jejich konkurenceschopnost | foto: Mercedes AMG F1 Team

F1 proto podle něj potřebuje zavést nová pravidla, aby se týmy staly konkurenceschopnějšími a soutěž se zatraktivnila: "Aktuální fyzický motor musí být stejný, ten který je zákaznickým týmům dodávaný. Jenže nejde jen o fyzický hardware, jde také o benzín a software.

První věcí, kterou tedy můžete udělat, je změnit pravidla, aby zákaznické týmy měly stejný software a stejné palivo jako tovární tým, pokud si to budou přát," apeluje Newey na FIA.

Ani v případě hardwaru však loni neměli zákazníci k dispozici vždy stejné specifikace. Například do Monzy přivezl Mercedes novou, znatelně výkonnější vývojovou verzi své pohonné jednotky, kterou však až do konce roku svým zákazníkům z řad Lotusu, Force Indie ani Williamsu již neposkytl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Newey apeluje na FIA: Ferrari a Mercedes svým zákazníkům nedávají stejné motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 13.02.2016 15:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejen F1, i autoři mohou slavit malá výročí

Zamyšlení autora a fanouška F1 u příležitosti malého výročí

Lewis Hamilton si přeje široké a vyrovnané pole

Hamilton si přeje návrat tradičních týmů na výsluní

Sebastian Vettel odkrývá své soukromí. Ale jen tam, kam on chce

Tajný život Vettela. Co na sebe čtyřnásobný mistr světa prozradil

Ross Brawn nehodlá ustoupit ze své plánované cesty

Nemohl jsem spolupracovat s Ecclestonem, svěřil se Brawn

Lauda před čtyřiceti lety prožil zdravotní kalvárii

Jak Laudova žebra (ne)rozhodla mistrovství světa

Daniel Ricciardo Alonsovo rozhodnutí vítá, sám by jednal na jeho místě obdobně

Alonso si k přestávce v F1 vybral ten nejvhodnější čas, tvrdí Ricciardo

Carlos Sainz v kvalifikaci v Bahrajnu

Trest mě překvapil. Kdyby byl Stroll zkušenější, tak by mi dal více prostoru, dušuje se Sainz

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (9:00 - 10:30)
    • 2. Trénink (13:00 - 14:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault letos na pódia zřejmě mít nebude

Illien letos od motoru Renault zázraky nečeká: "Nejprve musíme zlepšit…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Začínají se nám rojit otazníky, které občas ani nepotřebují odpovědi

  2. Massa varoval Verstappena, aby si dal dobrý pozor na to, co říká

  3. Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

  4. Honda je na tom hůře než ve své první sezóně, tvrdí expilot Pedro de la Rosa

  5. Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

  6. Renault představil budoucnost F1 - vůz RS2027 s V6 turbem a výkonem 1000 kW

reklama