McLaren: Úzké bočnice neměly žádný dopad na motor

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2016, 06:20 Google+

Rozhodnutí McLarenu zvolit agresivní přístup ke konstrukci bočnic vozu MP4-30 bylo podle závodního ředitele Erica Boulliera správné i přes obtíže, kterým tým následně čelil s pohonnou jednotkou Hondy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jenson Button s McLarenem MP4-30 v Brazílii

Jenson Button s McLarenem MP4-30 v Brazílii | foto: McLaren

Sdílejte článek

Na otázku, zda velmi úzké bočnice "nulové velikosti" nebyly pro stáj z Wokingu příliš brzy moc velkým soustem, Boullier odpovídá: "Uvidíme. Nezapomínejte, že během sezóny jsme [na motoru] nemohli měnit všechno, co jsme chtěli."

"Jeden ze základních prvků zahrnoval rekuperaci [energie] z motoru neposkytoval to, co se čekalo, a to nás hodně poškodilo, protože to stálo během závodu sekundy na kolo. Ale v principu - pokud chcete porazit Mercedes, musíte něco udělat lépe.

Proto jsme se rozhodli jít jinou cestou ve způsobu, který jsme zvolili v konstrukci a při práci. Byl příliš ambiciózní? Myslím, že na odpověď je příliš brzy. Musíme si počkat," cituje Motorsport.com závodního ředitele McLarenu.

Tvrdí ale, že touha McLarenu po úzkých bočnicích v zadní části vozu nevedla Hondu k žádným kompromisům při konstrukci své pohonné jednotky: "Nikdy to na motor nemělo dopad. Řekli jsme jim, že chceme to nejužší možné auto. Ale nikdy jsme je nenutili do žádný rozměrů."

img-responsive

Honda podle Boulliera žádné kompromisy při návrhu své pohonné jednotky dělat nemusela | foto: Honda Racing F1

Ačkoliv občas docházelo mezi oběma stranami k napětí, potíže přispěly k posílení jejich vztahů: "Možná v bolestech budujete s partnerem silnější vztah. S Hondou ho máme mnohem vyspělejší. Pozitivní je i to, že Honda chápe závazek, který je zapotřebí k vítězství jednoho dne. Trochu upravili úroveň svých zdrojů, což je dobré, takže z toho vyplývají určitá pozitiva."

"Pokud jde o samotnou společnost McLaren, dali jsme se dohromady a ve způsobu, jakým fungujeme, jsme změnili to, co bylo třeba. Pokud se podíváte na výkonnost během sezóny, dostihli jsme ty nejlepší. Dostihli jsme je za omezených pravidel, takže z toho vyplývají v určitém směru pozitiva.

Museli jsme ale společně vytrpět bolest a vyjdeme z té bídy jako mnohem silnější a mnohem efektivnější jako jeden tým," dodává Boullier, jehož McLaren skončil v loňské sezóně s pouhými 27 body až na devátém místě v šampionátu konstruktérů.

Vytisknout

Diskuze: McLaren: Úzké bočnice neměly žádný dopad na motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen a Carlos Sainz v Abú Zabí

Tost: Verstappen a Sainz budou dobří jako Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud