Haas: Nejsme B-tým Ferrari, vůz nám staví Dallara

Robert RoBertino Pavelka, 14. prosince 2015, 15:15 Google+

Čas vstupu amerického týmu do F1 se krátí - po Sciroccu, Scarabu, Penske, Parnelli, Shadowu a Beatrice se opět dočkáme vozu zastupujícího hvězdy a pruhy. I když... stále se řeší otázka, nakolik bude Haas "svůj".

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.12. 09:27) Napište svůj názor
Haas neustále žádá, aby jeho tým nebyl vnímán jako

Haas neustále žádá, aby jeho tým nebyl vnímán jako "béčko" Ferrari | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

V mnoha předchozích případech bychom rovněž mohli polemizovat, nakolik byly jednotlivé týmy americké, v případech Penske, Parnelli či Shadow to byla záležitost silně diskutabilní a ani zbylé tři konstrukce nebyly zcela bez evropského podílu. Haas F1 Team se zase od samého počátku díky spolupráci často "těší" označení B-tým Ferrari. Gene Haas proti tomu ale ostře vystupuje.

"Pořád se mě na to někdo ptá a já soustavně odpovídám »Ne«. Haas F1 Team má svou vlastní identitu a svůj vlastní styl práce, i když je Ferrari pro nás důležitým technickým partnerem a my si spolupráce s ním nesmírně ceníme. Ale chci, aby bylo jasné, že nejsme B-tým Ferrari," vysvětluje Haas. 

Auto pro nás staví Dallara, ne Ferrari

V poslední době byly vztahy mezi Ferrari a Haas F1 Team pod přísným dohledem, zvláště když Mercedes avizoval pohyb personálu mezi oběma týmy, spolupráci na aerodynamice a sdílení duševního vlastnictví. Šéf týmu Günther Steiner ale odrážel útoky s vysvětlením, že všechny práce probíhaly v souladu s pravidly. "Udělali jsme jen to, co dovolují předpisy. Podporu máme jen v těch oblastech, kde to je možné - motor, zavěšení a některé další detaily. Jsme zákazníky - objednali jsme si příslušné položky a zaplatili za ně. Podvozek pro nás tvoří Gian Paolo Dallara, aerodynamiku vyvjíme ve Ferrariho tunelu," dodává Steiner.

img-responsive

Steiner má své zkušenosti z F1 - na snímku s Davidem Coulthardem | foto: Sutton Images

Haas i Steiner se rovněž snaží tlumit velké očekávání vkládané do nového týmu. Tvrdí se, že rozpočet ve výši zhruba 100 milionů eur je však velice rychle posune do středu závodního pole. "Chceme, abychom působili v silném středu a dokončit co možná nejvíce závodů na bodech." Gene Haas ho v tomto názoru podporuje. "Máme v úmyslu se postupně zlepšovat. Vycházím ze zkušeností z NASCAR, tam jsme v prvních pěti letech byli vždy pozadu, takže dobře vím, jaký to je pocit. Ale díky tvrdé práci jsme začali vyhrávat. V F1 jsme nováčky, naším cílem je se toho v roce 2016 co nejvíc naučit. Jde nám také o to, abychom prostřednictvím závodů seznámili svět se značkou Haas Automation. Jde vlastě o marketingovou operaci," dodává Haas.

V jaké barvě se představí?

Haas už nacvičuje zastávky v boxech a "monopost" je zatím v obvykle neutrální černé barvě. Ovšem už nyní vesele bují spekulace, které přiživil i list Gazzetta dello Sport. Objeví se na závodní dráze vozy Haas ve žluté barvě? A bude to nakonec přeci jenom znamenat symbolické propojení s Maranellem?

Italské periodikum prostřednictvím Pina Allieviho uvedlo, že ač jde o přísně střežené tajemství, prosákly zprávy, že Haas zvažuje jako jednu z variant žluté zbarvení. V této souvislosti se uvádí, že žlutá barva byla vždy Ferrariho dědictvím, protože ji oficiálně používá město Modena, a především i stáj Ferrari jako základ svého znaku, na němž se vzpíná černý kůň. V 60. letech nasadil tým žluté monoposty pro belgické řidiče, zatímco "Giallo Modena" využívá stáj Ferrari od okamžiku, kdy začala tvořit své vozy. Pro pořádek uveďme, že v dřívějších dobách, kdy ještě byly automobily zbarveny podle země původu, patřila Itálii červená, Německu bílá, Francii světle modrá, Anglii zelená a USA prezentovalo své vozy v tmavě modrém odstínu.

img-responsive

Ferrari od svých závodních počátku používal znaku se vzpínajícím se koníkem | foto: Scuderia Ferrari

Na závěr jednu zajímavostm týkající se italské stáje - onen vzpínající koník byl Ferrarimu věnován rodinou italského stíhacího pilota a hrdiny I. světové války Francesca Baraccy (1888-1918), konkrétně jeho matkou Paolinou. Enzo Ferrari pak ozdobil erb italskou trikolórou a písmeny S(cuderia) F(errari). 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Haas: Nejsme B-tým Ferrari, vůz nám staví Dallara

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.12.2015 09:27 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton dle vlastních slov objevuje nové obzory

Hamilton odhalil své písně a prozradil, jak dlouho ještě hodlá závodit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud