Mecachrome se hlásí o návrat do F1: Máme zdroje i dobrý základ motoru

Petr Hlawiczka, 24. listopadu 2015, 06:45 Google+

Mecachrome je další společností, která vyjádřila zájem o dodávku alternativních motorů pro Formuli 1 od roku 2017.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.11. 22:25) Napište svůj názor
Mecachrome usiluje o návrat do F1

Mecachrome usiluje o návrat do F1 | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

Na výzvu o vyjádření zájmu o dodávku alternativních motorů již před časem zareagovali Ilmor či AER. Nyní se o slovo hlásí také Mecachrome, který se chlubí tím, že by požadovanou pohonnou jednotku byl schopen postavit do 6 měsíců.

"Před několika měsíci jsme vyhráli smlouvu na dodávku motorů od roku 2016 pro GP3, kde půjde o atmosférický 3,4litrový V6. Také jsme vyhráli kontrakt pro sérii GP2 pro rok 2017 s turbem V6, rovněž 3,4litr," raduje se Jean-Charles Raillat, ředitel závodních aktivit společnosti Mecachrome.

"Požadavek FIA pro F1 stanoví maximálně 2,5 litru. Náš vyvinutý základ motorů je zcela kompatibilní s tímto požadavkem FIA. Pokud jde o zdroje a kapacity, jsme naprosto připraveni. U Mecachrome jsme zvyklí na vytvoření a zprůmyslnění motoru do šesti měsíců. Plánovací okno je pro nás docela velké," věří si Raillat.

img-responsive

Mecachrome má připraven dobrý základ | foto: Honda Racing F1

Pokud jde o finanční návratnost, Mecachromu by údajně za požadovaných cen stačily jen dva zákaznické týmy, protože motor už mají hotový.  "Pro nás je to možná o něco jednodušší než pro ostatní. Už máme dobrý, existující základ, který je připravený - samozřejmě, že vývoj by byl zapotřebí."

"Podle našeho vyhodnocení by stačily dva týmy, abychom s ním byli z finančního hlediska ziskoví a také splnili cíle stanovené FIA. Dva týmy, čtyři auta - to je náš výpočet. Mecachrome se možná liší tím, že jsme ve Formuli 1 působili velmi, velmi dlouhou dobu.

Vedli jsme spoustu velkých paralelních programů. Pokud se podíváte na minulý rok, Renault zásoboval 4 týmy - my jsme tuto stránku zvládali. Také jsme zvládali sérii GP2 a nyní budeme dodávat pro GP3."

img-responsive

K dispozici má i dobré zázemí pro testování motorů | foto: BMW Motorsport

"My jsme na to zvyklí a máme lidské i technické zdroje. Máme testovací dynamometry. Nepotřebujeme žádný zvláštní konstrukční plán. A projekty, které řídíme, jsou po celou dobu kompletní - od konceptu po výrobu a nastavení, stejně tak to je i s poskytováním asistence a maximálním využíváním na dráze," pokračuje pro Motorsport.com Raillat.

Mecachrome má úzké vazby na Total - partnera Red Bullu. Není si jistý tím, zda by o jejich produkt měla rakouská stáj zájem: "Bude Red Bull akceptovat motor, který není postaven na stejném základu jako ostatní, aby mohl bojovat o šampionát? Hovořím z hlediska konstrukce. To je jiná otázka."

img-responsive

Williams FW20 poháněný Mecachromem, za volantem Heinz Harald Frentzen | foto: Williams F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Mecachrome se hlásí o návrat do F1: Máme zdroje i dobrý základ motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.11.2015 22:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Roky přibývají, ale Massovi se z F1 stále nechce

Massovi se z F1 nechce, s Williamsem by rád pokračovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud