DISKUZE K ČLÁNKU "Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění

Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Papírově nejjednodušší trať," přesto to nešlo. Vettel a Hamilton o předjídění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 17.11.2015 13:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 11 lidí) 16.11.2015 10:29
...nebyla by třeba cesta, že by se jim odebral… »
» Petr (Hlasovalo 10 lidí) 16.11.2015 15:10
Že zrovna vy dva máte potřebu nás takhle zkoušet … »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 16.11.2015 16:41
Myslím si, že přilnavější (širší) gumy by byly v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.225.XXX
    ad skejpa & Mike17

    Takže to bude fungovat tehdy, když pravidla dokážou současně omezit aerodynamický grip. OK, to dává smysl (i když to nebude jednoduchý, aerodynamici jsou vynalézavá cháska).
    Furt mi tam ale ještě vadí, že piloti získají víc jistoty v pomalejších technických pasážích.
    Kdybych měl tu moc, asi bych ta pravidla tlačil někam do moderní inerpretace téhle
    https://primotipo.files.wordpress.com/2015/05/clark-jarama-67.jpg
    éry. Ta auta měla (na dnešní dobu) málo mechanickýho gripu, žádný aerodynamický a výkonu asi tak dvojnásobek, než na co bylo stavěný šasi 04

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Myslím si, že přilnavější (širší) gumy by byly v tomto přínosem. Zvlášť, pokud by se zhoršilo proudění na zádi (rozšíření auta i zadních gum, větší křídla).
      Pokud nebudou muset šetřit gumy, nebudou mít strach s probrždění nebo driftování a budou jezdit zatáčky na maximum přilnavosti, bude prostor i pro jezdecké chyby podobně jako na mokru.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Myslím si, že takhle jednoduše to nefunguje... Téměř vždy jsou závody zajímavější na mokru, kdy je špatná mech. přilnavost... A jelikož se jede celkově pomaleji, tak je k dispozici i méně přítlaku (Lepší aero dělá menší rozdíl)...

      Bohužel cesta k dobrým závodům vede skrz horší aero, horší pneu a silnější motory... Z čehož vyplývá spíše zpomalení v časech na kolo, než zrychlení... Uvidíme změny 2017... Pokud povede cesta přes aero a lepší pneu, jsem si jist, že to F1 hodně uškodí...

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Hmm, Vettel se navezl do pneumatik. Ty jsou přece "perfektní". To mu asi neprojde. 13

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.225.XXX
    Zkusím se zeptat, třeba tomu někdo rozumí líp a dokáže líp domyslet důsledky: větší mechanický grip znamená, že zatímco dneska jim sedí v rychlých zatáčkách, protože tam funguje aerodynamický grip, tak v budoucnu by to jelo jak po kolejích i v těch středně rychlých a pomalých, kde by se o to postaral grip mechanický?
    V zásadě se dá říct, že největší prostor pro jezdeckou chybu je v mokrých závodech - tedy tehdy, kdy je mechanický grip minimální.
    Nepřijdeme o něco, když se mechanický grip nějak dramaticky zlepší? Nebude to další věc, která smaže rozdíly v pilotním umění? Za sucha i za mokra, projeví se to všude.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.225.XXX
      ...nebyla by třeba cesta, že by se jim odebral grip aerodynamický i mechanický a naopak přidal výkon, který by nedokázali v plném rozsahu přenést na asfalt?

      + 11 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Nepřijdeme o nic protože jak se přidá mechanický grip, tak se ubere gripu aerodynamického. Tedy formule bude stejně rychlá (možná i rychlejší díky lepší trakci a menšímu aerodynamickému odporu) a navíc bude snazší jezdit blíže u sebe a to zase usnadní předjíždění. Píšu to tu již delší dobu, že je nutné omezit aero tak, aby za formulí nebyl takový nedostatek aerodynamického gripu pro druhou formuli a tím, že by se zvýšil mechanický grip by se to ještě umocnilo.

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Tuším je to myšleno tak, že pokud nahradíš aerodynamický grip mechanickým, nerozhodí tě tolik auto před tebou. Můžeš se ho tedy držet v zatáčce víc a pak nepotřebuješ tak dlouhou rovinku s drs, abys ho předjel.
      Nevím, jestli to srovnávat s mokrou tratí. Tam kromě toho, že se ztratí mechanický a stejně tak i aerodynamický přítlak, hraje roli víc věcí. Zvýšit výkon může být cesta, ale asi to nevyřeší úplně. Zvlášť, pokud ti hlídá trakci elektronika.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.225.XXX
        "Zvlášť, pokud ti hlídá trakci elektronika"

        A hlídá? Já žil v tom, že to není povolený...

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Nejsem si jistý.
          Já měl za to, že to bylo zakázané a pár let je to zase povolené. Ale jistý si nejsem.
          Že by věděla redakce??? 04

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.225.XXX
            Podle mne to zakázali současně s tím, jak přišly jednotný řídící jednotky od McLarenu. Díky tomu ten zákaz dokážou kontrolovat (dokud byly řídící jednotky individuální, tak se v nich nikdo externí nevyznal).

            Doufám teda, že teď neplácám nějaký koniny 13

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Že zrovna vy dva máte potřebu nás takhle zkoušet - neříkejte, že nemáte technická pravidla vytištěná nad postelí? 03

              Elektronická kontrola trakce je v součné době (myslím, že opět od r. 2008) samozřejmě zakázaná. Článek 9.3 zakazuje jakýkoliv systém či zařízení, které by dokázalo zabránit kolům v otáčení při sešlápnutí plynu nebo kompenzovat příliš velký požadavek pilota na krouticí moment. Pochopitelně je zakázáno také jakékoliv zařízení či systém, který by na počátek prokluzu kol upozorňoval. Týmy se to snaží dohnat různými mapami krouticího momentu.

              + 10 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No, tak jsi měl pravdu. 01
              Měl jsem pocit, že to pořád nějak řídí počítač. Asi ty pravidla na zeď hodím, manželka určitě ocení, že budu mít větší přehled. 12

              + 8 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama