Prohlášení týmů po závodě v Brazílii: Mají mít piloti právo volby strategie?

Jana Šrámková, 15. listopadu 2015, 18:45 Google+

Další double Mercedesu, Ferrari hned za nimi. Jak hodnotí dnešní závod v Brazílii jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.11. 22:20) Napište svůj názor
Nico Rosberg se raduje z pole position v Brazílii

Nico Rosberg se raduje z pole position v Brazílii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Byl to skvělý víkend, ale všechno je relativní, když si vezmete, co se stalo v Paříži. Lewis mě hodně stíhal, ale já byl schopen to kontrolovat. Neměl jsem žádné potíže, jen jsem kontroloval rychlost, nechtěl jsem udělat chybu a opotřebit si pneumatiky. Viděli jsme, že Lewis se stáhl ve druhém stintu kvůli opotřebení a to potvrdilo, že bylo potřeba si pneumatiky hlídat. Teď to jde dobře a já chci vyhrát i v Abú Zabí. Co se strategií týče - nebylo by fér pro toho druhého, aby si volil strategii a ta se ukázala být tou lepší.

Lewis Hamilton, 2. místo
Byl jsem za Nicem a v provozu dost dlouhou dobu a to mi zničilo pneumatiky. Je to skvělý okruh, ale nemůžete se tu přiblížit dost na to, abyste vůz před sebou předjeli. Nevím, jestli se to tu někomu podařilo. Co se strategie týče, musíme důvěřovat týmu. Já se snažil přijít na další možnosti. Já byl hned za Nicem, ale nemohl jej předjet. Bylo by dobré udělat něco jinak. Máme k dispozici mnoho simulací a vybereme dvě a těch se držíme...

Toto Wolff, sportovní ředitel
Pokud rozdělíte strategie, pak v týmu dojde k velmi špatné kontroverzi. Jeden dostane správnou strategii, druhý se pak ptá, proč má jinou. Z pohledu fanoušků chápu, že si přejí, aby si piloti mohli sami rozhodovat o svých strategiích, ale má pozice je trochu nudná.

Pokud by šlo o závod, který by měl rozhodnout, mohli bychom to nechat na pilotech, určitě bychom to zvážili. „Vyber si, ale pokud to nevyjde, bude to tvá chyba.“ Nico letos v šampionátu nepotřeboval žádnou pomoc. My jako tým jsme silní, udrželi jsme skupinu pohromadě, komunikovali jsme spolu.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
V polovině prvního stintu jsem si myslel, že se jich můžeme držet, ale potom začali ujíždět. Celkově zkrátka musíme přiznat, že byli rychlejší. Ale myslím, že jsme se přiblížili oproti předchozím závodům, možná jednu až tři desetiny a v posledním stintu jsme možný byli rychlejší. Byl to dobrý den, měl jsem dobrý start, ale stejně tak Lewis a Nico.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Dnes se mi nepřihodilo nic zvláštního. Měl jsem dobrý start, protože se mi podařilo pohlídat si svoji pozici. Pak jsem následoval Seba [Vettela], ale trpěl jsem silnou degradací mých měkkých gum. S druhou sadou gum to šlo v prvních kolech dobře, pak časy padaly. Nejsem tedy nějak zvlášt spokojený. Ke konci závodu jsme se rozhodli, že nebudeme dělat další zastávku. Pokusili jsme se z toho vytěžit maximum, ale závod jsem zakončil daleko za Sebem. Pak už jsem před koncem jenom udržoval pozici.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Rychlost byla dobrá, některá kola jsme byli Mercedesu blízko, někdy i rychlejší. Celkově si myslím, že byli rychlejší, ale byli jsme jim blíž než jindy a navíc jsme jako jediní nebyli předjeti o kolo. Se sebem jsme změnili strategii na tři zastávky, přezuli a druhý stint byl čistě strategický, více agresivní. Hodně na to tlačil. U Kimiho jsme zůstali u dvou zastávek, abychom zvládli všechny možné situace a samozřejmě tak měl větší opotřebení pneumatik. Auto bylo dobré a stejně tak mechanici. Nyní nás čeká poslední závod roku. Říkali jsme, že chceme ukončit sezónu stylově a to znamená, že se pokusíme o skvělý výsledek.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 5. místo
Start byl dobrý, měl jsem velkou radost, že jsem se dostal na páté místo. To bylo důležité. Pak jsem jel dost osamocený závod, hlídal si pneumatiky a snažil se to udržet. Po rozjezdu jsem viděl mezeru a myslel jsem si, že by Nico mohl vědět, že tam budu. Bylo to fajn. V šampionátu jsme získali třetí místo, což je pro nás dobrý výsledek. Děkujeme také motoru Mercedes. Příští rok budeme chtít dosáhnout vice.

Felipe Massa, vyloučen
Celý víkend jsem měl špatné tempo. A navíc nevím proč, opravdu nemám žádné vysvětlení. Nedařilo se mi v prvním, druhém ani třetím tréninku, kvalifikace byla také špatná a pak to završil špatný závod. Celý závodní víkend byl velmi, opravdu velmi obtížný. Je to závod k zapomenutí. Okruh znám velmi dobře a celkově jsme byli jako tým docela konkurenceschopní, takže nevím, proč jsem měl problém jenom já. Neměli jsme auto na to, abychom dojeli na podium, ale v TOP6 jsem mohl být.
Nevím, jak se to [vyšší teplota pneumatik] stalo. Na startu jsem necítil žádný rozdíl ve srovnání s jinými závody. Proto je těžké odpovědět na tuto otázku. Na tuto otázku byste se měli zeptat spíše týmu.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Hlavního cíle jsme dosáhli a to je třetí místo v poháru konstruktérů a to ukazuje náš pokrok oproti posledním sezónám. Ukázali jsme konzistentnost v udržetí této pozicie a je to odměna za naši práci. Dnešní závod nebyl podle představ, neměli jsme dostatečnou rychlost. Valtteri se nakonec v prvním stintu dostal před Hülkenberga a Kvjata a ukázal rychlost, zatímco Felipemu se to bohužel nepodařilo.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 6. místo
I když se mi na startu podařilo udržet Bottase za sebou, tak mě někdy předjel. Na mediích jsem musel odjet dlouhý stint, hlavním úkolem tedy bylo zvládnout dlouhý stint s těmi pneumatikami. To se podařilo dobře, což bylo dnes maximum. Na páté místo [Force India si dnes pojistila páté místo mezi týmy] můžeme být hrdí. Znamená to o pár EUR více do kapsy.

Sergio Pérez, 13. místo
Nebyl to nejlepší víkend. Trápil jsem se a necítil jsem se pohodlně se včerejším nastavením. Dnes to bylo víceméně podobné a musíme se na to tedy podívat, abychom ty potíže vyřešili před Abú Zabí. Dnešní výsledek by však neměl ubírat ničemu na tom, čeho jsme docílili v tabulce šampionátu. Tým je pátý a je tedy co slavit. Jsem pyšný na to, co jsme zvládli a těším se na budoucnost.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Všichni jsme šťastní, že jsme získali páté místo v poháru konstruktérů. Je to odměna za tvrdou práci. Hodně jsme toho zažili, ale nikdy jsme se našeho cíle nevzdali a dnes slavíme. Sám závod byl protkán smíšenými pocity, protože jsme chtěli bodovat s oběma vozy. Nico zajel velmi dobře, dvouzastávková strategie fungovala a jsme si vědomi tlaku od Kvjata ke konci závodu. Bohužel Checovi body unikly i když tvrdě bojoval, ale necítil se pohodlně. Jedeme do Abú Zabí, abychom tuto rekordní sezónu uzavřeli pozitivně a těšíme se, že oba piloti upevní místo v první desítce tabulky jezdců.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 7. místo
Dnes jsme z auta dostali maximum. Bohužel nás v boxech předjela Force India a to nám závod ovlivnilo. Potom jsem stíhal Hülkenberga a bylo těžké najít místo k předjetí. Zasekl jsem se za ním a snažil se útočit, ale hlídali si to především na rovinkách a nebylo to lehké, DRS mi nepomohlo. I tak jsme ale se šesti body spokojeni. Byl to kontrolovaný víkend - kvalifikace i závod a nemohlo to být o moc lepší.

Daniel Ricciardo, 12. místo
Prvních pár kol jsem získal pozice a udělal co šlo, potom přišla agresivní první zastávka v boxech, přezul jsem a myslel jsem, že budeme muset stavět třikrát kvůli opotřebení. Rychlost byla podobná jako vozy kolem. Chvílemi to byla nuda, i když jsem měl dobrý souboj se Sergiem, což bylo povzbudivé. Dvakrát jsem jej předjel a to mě zabavilo. Penalizace mi dnes nepomohla, ale snad nám Abú Zabí bude vyhovovat víc. Mám to tam rád, takže snad to bude silný závod a získáme body.

Christian Horner, šéf týmu
Věděli jsme, že to bude pro nás těžký okruh a ukázalo se tomu tak. I když piloti udělali maximum, aby dojeli co nelépe, předjíždí se zde těžko a nemohli jsme stíhat ty nejrychlejší vozy na rovinkách, a nebyli jsme sami, protože jen čtyři auta nedojela o kolo pozadu. Dany získal cenné body, Daniel získal pozice a snažili jsme se, aby strategií předjel další, ale nevyplatilo se to.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 9. místo
Byl to docela bláznivý závod, bavil mě a užil jsem si ho. Po náročné kvalifikaci a víkendu zasaženém těmi událostmi v Paříži to bylo tím hlavním. Když je auto schopné jet na maxium, tak je to radost. Maximální rychlost je letos naší předností, není to nutně v zatáčkách, kde získáváme čas. Musel jsem předjet docela dost aut, ale zvládl jsem to a bylo to dost fajn. Zbývá poslední závod v Abú Zabí, to bude náš poslední společný podnik s Lotusem. Bude to těžké, ale nikdy by se nemělo říkat nikdy, možná se jednoho dne do Enstone vrátím.

Pastor Maldonado, 11. místo
Je to škoda, když skončíte závod na 11. místě, ale uvidíme, co bude s Massou. Zkusil jsem strategii dvou zastávek a vyšlo to, ale nejsem si jistý, jestli to byla nejrychlejší strategie. Mohl jsem předjet několik dobrých předjetí, ale moje pneumatiky už byly ke konci závodu hodně opotřebované na to, abych vzdoroval Verstappenovi. Byl to dobrý závod!

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Romain odvedl skvělou práci a také celý tým. Děkuji všem v Enstone za jejich práci. Doufali jsme, že bude odměněna body s oběma vozy. Je škoda, že Pastor dostal penalizaci, jinak by byl desátý a to nejméně. Je to frustrující pro všechny.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 10. místo
Mám rád první zatáčku. Byla to jediná šance na předjetí, bylo těžké je dostat na rovinkách a když jste byl vepředu, prostě létali kolem, obzvlášť Force Indie a Lotus. Ale nakonec je toto maximum, čeho jsme mohli dosáhnout.

Není to to, co jsme chtěli v porovnání s Lotusem, ale musíme být realisté. Je velmi pozitivní a jsem moc rád, že jsem opět získal body. Co se týmového rádia týče, když vidíte ty za sebou, jak lehce vás dojíždějí na rovinkách, je to frustrující, protože auto je skvělé v zatáčkách, ale chybí rychlost na rovince.

Carlos Sainz, nedokončil
Nevím, co se stalo, ale očekávám, že příští rok to už bude lepší a už nebudu mít problémy tohoto druhu. Chtěl jsem závod dokončit a prokázat,co ve mě je. Je to moje sedmé nedojetí z osmnácti závodů a to není zrovna dobrý průměr. Nejsem s tím spokojen, protože pilot nováček potřebuje hodně jezdit, aby získával zkušenosti. Mám-li být upřímný, tak toho nemám moc co říct.

Franz Tost, šéf týmu
Startovali jsme z 9. a 10. místa, takže jsem očekával více bodů. Bohůžel, Carlos nebyl schopný postavit se na startovní rošt, protože měl problém s pohonným ústrojím. V boxu jsme všechno znovu zkontrovali a odstartoval z pit-lane. Jenže po pár set metrech jsme zjistili, že se problém nepodařilo vyřešit, zablokovala se mu zadní kola a musel auto odstavit. Je mi ho líto, protože to je už 7. odstoupení, které jde na vrub techniky. 

Max měl dobrý start, pak ho na dlouhé rovince předjelo pár jezdců, kteří měli vyšší výkon. Usadil se na 11. místě a předvedl několik skvělých soubojů s Maldonadem, Grosjeanem, Perezem a Nasrem. Musím říct, že jeho manévry byly vyjímečné - vždycky předjížděl v zatáčkách, ne jak ostatní na rovinkách. Max odjel perfektní závod. Strategie byla dobrá, nemohli jsme udělat víc. Musíme akceptovat, že v Sao Paulu jsme byli moc pomalí na to, abychom snížili ztrátu na Lotus. Čeká nás ještě jeden víkend, na úplně jiné trati, budeme bojovat o šesté místo mezi týmy.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 14. místo
Pro mě to byl docela zvláštní víkend - a tím nemyslím jen závodní den, ale celý víkend tohoto domácího závodu. Celkově jsem cítil velkou oporu ze strany fanoušků a samozřejmě jako vždy od mé rodiny, která mě podporuje ze všech sil. Už se nemůžu dočkat, až se příští rok do Interlagosu zase vrátím - a budu ještě konkurenceschopnější. K závodu jako takovému musím říct, že byl těžký. Začátek byl docela dobrý, po startu jsem získal nějaké pozice, ty jsem pak ale nedokázal udržet. Byl to tedy spíš jeden z těch dnů, kdy člověk bojuje, ale bodů se nedočká.

Marcus Ericsson, 17. místo
Byl to zcela jistě můj nejhorší start v dosavadní kariéře v F1. Napřed se mi hodně protočila kola a pak jsem se propadl skoro až na samotný konec pole. Vzhledem k tomu, že moje rychlost pak byla dobrá, mohl jsem něco získat a bojovat s bezprostředními konkurenty. Bohužel jsem pak měl kontakt s Pastorem [Maldonadem] v 1. zatáčce. Nemohl jsem se vyhnout, trefil moje zadní kolo a roztočil mě. Pak jsem musel zajet na kontrolu gum a jejich případnou kontrolu do boxů a ztratil jsem tak 30 - 40 sekund. Moje gumy tím byly hodně poškozeny, ačkoliv rychlost byla i poté relativně dobrá.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Výsledek je zklamáním, zvláště pokud vezmeme v potaz výchozí pozici a rychlosti, které jsme dostahovali. Oba jezdci bojovali, ale Marcus měl špatný start a to jej dostalo z rytmu. Felipe bohůžel nedokázal vytěžit optimum. Trať v Abu Dhabi by nám měla sedět víc.

 

MCLAREN

Jenson Button, 15. místo
Smál jsem se, otázce, co říkám na grid boys na roštu. Raději mám grid girls. Patnácté místo není v pořádku. Skončili jsme 20 sekund za desátou pozici, to bylo blíž, než jsme čekali.

Dnes jsem si to celkem užil, auto se dobře ovládalo, udělali jsme pokrok. Jsem spokojený s tím, kudy se ubíráme a s kroky vpřed. Věřím, že příští rok dosáhneme velkého pokroku – kdybych tomu nevěřil, tak bych smlouvu neprodloužil. Pokaždé s kluky v továrně, s aerodynamiky, diskutujeme o našich plánech. Vypadá to velmi zajímavě, jsem s tím spokojený.

Fernando Alonso, 16. místo
Dojet do cíle bylo hlavní prioritou. Rekuperace nefungovala 100%, měl jsem jiný výkon a jiné převody. Nasbírali jsme ale nějaká data pro příští rok. S novým motorem jsem moc kol neujel. Ale závod jsme dokončili, s šasi děláme pokroky.

Éric Boullier, závodní ředitel
Pro tým, který Grand Prix Brazílie v minulosti vyhrál hned 12 krát - vícekrát než kdo jiný - skončit tu dnes na 15. a 16. místě je samozřejmě daleko od ideálu. Nicméně znovu musím říct, že jak Jenson tak i Fernando jeli působivě a šikovně, za suchých podmínek bylo jejich snažení zkomplikováno nejen velkým stoupáním na hlavní rovince, které bude vždy nepříznivé pro optimalizaci výkonu specifického tvaru našeho auta. Nicméně pohonné jednotky hodny dnes šlapaly jako hodinky, když během odpoledne zaznamenaly dokonalou spolehlivost. Tento chvályhodný výsledek reprezentuje zdravou a pevnou vývojovou základnu, na které budeme moci v budoucnu stavět.

 

MANOR

Will Stevens, 18. místo
Musím, že se vyplatilo soustředění na vyvážení vozu. Nebylo to lehké, protože jsem musel hlídat zadní pneumatiky, ale věděl jsem, že kdy Alexe předjedu, ujedu mu. Jsem rád, že jsem si získal náskok a dojel osmnáctý. Zase jsme s oběma vozy viděli cíl, což je dobrá zpráva. Nyní chceme sezónu v Abú Zabí zakončit pozitivně.

Alexander Rossi, 19. místo
Wow, byl to těžký závod. Můj první stint nebyl špatný, ale druhý a třetí - tam bylo vyvážení hrozné a ztrácel jsem kvůli nedotáčivosti. Hned mě předjel Will a já s tím nemohl nic dělat. Je to škoda, protože ze začátku to byl pro mě dobrý víkend. Byl bych raději, aby měl můj poslední závod roku 2015 lepší výsledek, ale když se podívám na mé závody, jsem celkově spokojen. Byla to skvělá zkušenost a vím, že jsem do toho dal vše. Nyní musíme počkat, co přinese budoucnost, ale rád bych týmu poděkoval za příležitost ukázat, co umím a snad se mi to podařilo.

John Booth, šéf týmu
Myslím, že měl Will lepší den než Alexander a byl spokojenější, zaměřil se o víkendu na závod. Šlo to dobře, zatímco Alex měl potíže s vyvážením a trápil se s autem od začátku do konce a jsem si jist, že to pro něj byl dlouhý závod. Pro Abú Zabí je zpět Roberto a Alex se bude soustředit na svoji pozici v šampionátu GP2. Ale rád bych mu poděkoval za dobré závody a bylo mi ctí jej mít poblíž.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Brazílii: Mají mít piloti právo volby strategie?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.11.2015 22:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg v Brazílii

Hamilton nezlomil brazilské prokletí, vítězí Rosberg

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud