Ecclestone neví, kdy přestat. Chce mít šampionát s 22 závody

Robert RoBertino Pavelka, 22. října 2015, 20:30 Google+

Pokud se někdo v F1 pohybuje prakticky celý život a navíc většinou na předních či vedoucích pozicích, jen tak ho něco z míry nevyvede. Do této kategorie můžeme zařadit i vrcholným orgánem FIA předepsaný maximální počet závodů.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 22.10. 22:07) Napište svůj názor
Kolikrát se budeme u F1 scházet v následujících letech?

Kolikrát se budeme u F1 scházet v následujících letech? | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Článek 5.4 nově upravených pravidel říká, že "maximální počet závodů šampionátu v jedné sezóně činí 20." Dalo by se dodat slavnou hláškou z filmu Eva tropí hlouposti "Tečka. A puntik tam". Jenže Bernieho nemůže taková záležitost vůbec vyvést z míry. S Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a navrátivší se Grand Prix Německa to vychází na jedenadvacet zastávek smečky F1.

Všeteční novináři se pochopitelně Ecclestonea ptali, zda počet podniků v kalendáři pro příští rok omezí, on však přešel do protiútoku: "Ne, nemyslím si, že bude potřeba ten počet snižovat. Možná ještě nějaký závod přidáme." Kalendář s více než dvaceti Grand Prix je nejen v rozporu s uvedenými pravidly, ale také v nelibosti u členů jednotlivých stájí, kteří putují po jednotlivých štacích s rodinou a dětmi.

Bernie Ecclestone s odpovědí na otázku, jaký je podle něj ideální počet závodů v jedno sezóně, dlouho nepřemýšlel. "Vůbec by mi nevadilo, kdybychom měli tolik závodů, kolik je jen možné zvládnout. Jsem toho názoru, že by to mohlo být až 22 Grand Prix," uvedl pro noviny Rossijskaja Gazeta.

Když F1 začínala, měla sezóna pouhých sedm závodů - včetně Grand Prix USA v Indianapolisu, kam až na vyslovené výjimky evropští piloti nejezdili. Byl to také nejnižší počet závodů v šampionátu společně s rokem 1955. Poprvé se jelo více než deset závodů v sezóně 1958, méně než deset Grand Prix absolvovali piloti naposledy v roce 1966. Patnáctku závodů pokořila formule 1 v roce 1974, když se o tři roky později jelo 17 Grand Prix, všeobecně se tvrdilo, že už jde o počet pro piloty, týmy i diváky neúnosný. Od 80. let se jezdívalo pravidelně 16 Grand Prix, od nového milénia jsme se propracovali až k doposud rekordním 20 závodům (2012). Co nás čeká za pár let?

Vytisknout

Diskuze: Ecclestone neví, kdy přestat. Chce mít šampionát s 22 závody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 22.10.2015 22:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mansell má k dění v motoristickém sportu co říci

Dnešní piloti nemají šanci stát se skutečnými chlapy, domnívá se Mansell

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud