DISKUZE K ČLÁNKU Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Red Bull vážně hrozí odchodem z Formule 1 poté, co nemůže pro příští sezónu sehnat konkurenceschopné pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Situace u Red Bullu kritická, Ferrari mu nabízí jen rok staré motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 30.09.2015 09:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 18 lidí) 28.09.2015 18:02
Nevidim dovod, preco by im mal niekto… »
» Adi (Hlasovalo 15 lidí) 29.09.2015 14:48
Stav partnerství RB-Renault v r. 2014 (první rok… »
» Adi (Hlasovalo 15 lidí) 29.09.2015 15:29
Mají 3 vítězství? Mají. Mechanickou přilnavost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Tady mne to fakt baví. Jeden den spousta příspěvků (doplněných mnoha +), že si Honda nevidí do huby, když odmítá veškerou vinu za neúspěchy. A Mclaren má plné právo na stížnosti. Druhý den ještě víc příspěvků stejných lidí (opět podpořených mnoha +), že nemá právo RB na kritiku dodavatele motorů, když dodává evidentně slabý agregát. 12 12 12
    Jó, není nad nezaujatý pohled na věc. 11

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.128.XXX
      Nezaujatý pohled na věc... tak s tím máš problémy v první řadě ty. Kdyby se Mclaren choval k Hondě stejně jak se chová RB k Renaultu (a to pro to má podstatně větší důvody), tak je dnes Mclaren taktéž bez motoru.

      + 14 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        A naopak. pokud by se Red Bull choval k Renaultu stejně jako McLaren k Hondě, zřejmě by byla větší snaha na obou stranách o odstranění problémů a docela je docela možné, že dneska by byl Red Bull znovu na špici. Osobně si myslím, že současný postoj Renaultu je, aby to s Red Bullem doklepal do konce roku s minimálními ztrátami a hlavní síly jsou nasměřovány na příští sezónu, což znamená budování svého týmu a vozu, který by byl konkurenceschopný,

        + 13 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          A v čem že je rozdíl? Jak se měl RB chovat? Třeba poskytnout pomoc prostřednictvím vyslaných lidí, snažících se najít řešení? Nebo v čem je ten rozdíl? 04

          + 8 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Měl jednak začít dříve s vývojem nového vozu a nenechávat vše na poslední chvíli a pak., když se vyskytly problémy, okamžitě to ventiloval před veřejností, místo aby si to vyříkali za zavřenými dveřmi. Osobně si fakt myslím, že Renault utíkací záměry Red Bullu vycítil už mnohem dříve a současný stav jejich motorů to zobrazuje. Proč investovat do zbytečné současnosti, když ty prostředky můžu zhodnotit v budoucnu?

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              I přesto, že začli s vývojem později (nějak logicky vzhledem k roku 2013), postavili jedno z nejlepších šasi. Jak to souvisí s tím, že Renault dodal o 60k slabší motor než konkurence?
              S druhou částí se teoreticky dá souhlasit souhlasit (opravdu nevím). Pak bylo ovšem od Renaultu silně neprofesionální slibovat dotáhnutí na konkureci. Mohli říct narovinu, že za takového jednání ze strany RB na to se.... 03

              + 9 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.128.XXX
            Jestli ten rozdíl sám nevidíš, je zbytečné cokoliv dál psát.

            + 13 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ale jó, vidím. Renault ztrácel 60-80 koní, Honda ztrácí s ročním zpožděním vývoje o něco víc.
              Takže za 60-80 koní má být vděk, za 100-120k (nevím kolik přesně) už oprávněná kritika? Tak nějak to myslíš? 03

              + 8 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                176.74.128.XXX
                Stav partnerství RB-Renault v r. 2014 (první rok nového motoru BEZ možnosti použít tokeny na vývoj) - 3 vítězství, několik pódií a 2. místo v PK. Chování RB? Hysterické kvičení o tom, jak to u Renaultu posrali a celý rok bití do hrudě, že jejich monopost je nejlepší (což nebyla pravda, pže Mercedes měl lepší šasi loni než RB).
                Stav partnerství Mclaren-Honda v r. 2015 (první rok nového motoru VČETNĚ možnosti vylepšovat výkon - 9 tokenů) - 0 vítězství, 0 pódií, předposlední v PK a chování Mclarenu? Profesionální a týmové... takové, jako nikdy u Red Bullu neuvidíš aji kdyby měli motor Mercedes... jestli nevidíš rozdíl, zkus si poposednout, možná si sedíš na vedení... jestli ani to nepomůže, vzdávám to, pže se ti to nedá vysvětlit.

                + 15 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  2014:
                  3 vítězství měli jedině díky tomu, že se u Mercedesu něco podělalo. Jinak by byli rádi akorát tak za nějaké to 3-tí místo. Že měl Mercedes lepší šasi jsi odvodil z toho, že jediné trati, na kterých si RB rychlostně k Mercedesu aspoň přičichnul byly Monako, Maďarsko a Singapur? Není ti na zrovna těchto tratích něco podezřelé? Třeba, že na nich výkon nehraje moc velkou roli, naopak je důležitý hlavně zbytek vozu? 20 Z toho nějak vyplývá, že jim Renault opravdu podělal sezonu, ve které měli závodit o oba tituly a ne skončit 300b za Mercedesem. Podobně to viděli asi i u Lotusu, když od jejich téměř mateřské fabriky odešli.
                  2015:
                  Nějakých 9 tokenů nemůže smazat to, že ztratili celý rok. Evidentně Renaultu nestačili tokeny ani na nejmenší přiblížení k Mercedesu ani na udržení se Ferrari.
                  Profesionální jednání? Myslíš přirovnání motoru Honda ke GP2? Poslední dobou neustálá kritika Hondy, naprosto srovnatelná s loňskou kritikou Renaultu.
                  Mám pocit, že to fakt nepomůže. Pokud motor zaostává, pak je kritika oprávněná. Tam i tam. Ke cti Hondy aspoň slouží to, že za ty šmejdy nechtějí zaplatit a ještě k tomu se podílejí na platu Alonsa. Nebýt toho, tak si Mclaren může dovolit tak jedině Maldonada s Perezem. 03

                  + 8 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    176.74.128.XXX
                    Mají 3 vítězství? Mají. Mechanickou přilnavost mělo RB a Mercedes velice podobnou, aerodynamickou přilnavost, tam byl loni Mercedes lepší a letos je o parník lepší než RB. RB mělo minimálně do Maďarská horší šasi (kombinace mechaniky + aero) než Mercedes, Ferrari, Williams. Na podobné úrovni s Torro Rosso a Mclareny, takže i když budu optimista, tak RB mělo šasi tak maximálně průměrné. Nyní je na úrovni Ferrari cca. Honda měla naopak rok navíc na vývoj, znali data Mercedesu, znali různé koncepty, viděli dětské nemoci... no a předvedli zatím v turbo éře výkon hodný maximálně tak ostudy, bohužel :/ Mluvíš o penězích za motor Renault? Kolik si myslíš, že Infinity (Renault - Nissan aliance) do RB cpe? Je to rozhodně víc, než kolik dostává Renault za motory. Takže když to vemu kolem a kolem, mají motory zadarmo a ještě jim zbyde na platy oboum jezdcům. Jestli tvrdíš, že kritika letošní Hondy a loňského Renaultu je ze strany jejich továrních partnerů srovnatelná...tak prosím sundej ty klapky a začni trochu vnímat realitu. Rád ti ji zopakuji - Red Bull je s motorama tam kde je jen díky vlastnímu přístupu k Renaultu a patří mu to. Tečka. Kdyby se totiž choval jako partner a né jako hovado, dneska už má vylepšenou verzi motoru a jistotu na další roky...

                    + 15 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      37.188.236.XXX
                      A mají ta tři vítězství díky motoru Renault, nebo navzdory motoru Renault?

                      edit:
                      A samozřejmě je třeba říct, že Infiniti prachy do Red Bullu necpe, platí za lukrativní místo pro reklamu na autě čtyř(osmi)násobných šampionů...

                      + 8 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • juras

                        juras

                        90.177.218.XXX
                        No ne že bych chtěl tvrdit že Renault neztrácí ve výkonu a že není pravda že zaostává za motory Mercedes a Ferrari...

                        Ale loni jsem si tedy všiml že Renault ten doslova tragickej start během roku v rámci možností podle mě napravil...ano, nedohnal Mercedes, ale skutečnost že Redbull obsadil druhé místo snad ukazuje že zas tak špatnej ten motor není, to že Redbull vyhrál 3 závody, protože byl prvním týmem "na čekané" na chyby Mercedesu taky o čemsi svědčí...Ferrari a Williams to nedokázali.

                        A začátek letošního roku? Nebylo to náhodou tak že Redbull byl v prvních závodech dokonce malinko horší než Toro Rosso s tím samým motorem a o mnoho menším rozpočtem?

                        Chápu že Redbull se cítí (a taky je díky penězům především) špičkovým týmem a chce nejlepší motor...ale tak to někdy chodí že nejde aby všichni měli to nejlepší.

                        Myslím že když rozhodovala v první řadě aerodynamika a s ní "foukání do difusorů" byl taky geniální aerodynamik Newey oním důležitým na jazýčku vah rozložení sil...a mohli chtít Nweyho ostatní jak chtěli. Sice to není úplně přesné přirovnání...ale vystihuje podstatu.

                        A hlavní co mě osobně na Redbullu vadí je to že předvedl že neumí prohrávat. Nikdy nikdo nemůže vyhrávat dokola. A vítězná série Redbullu trvala 4 roky...což je velmi slušné. Myslím že kdyby si začali stěžovat na Renault po čtyřech letech neúspěchů tak to by byla jiná.

                        Ostatně kolik týmů současné F1 by mohlo protestovat že nemají takový rozpočet jako Redbull...to taky není spravedlivé.

                        + 13 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Ony ty 3 vítězství byly slušná haluz. Nejen, že to muselo kleknout Mercedesům, ale zrovna to byly závody, kde to nekleklo Riccimu. A že Renaulty nebyly zrovna vzorem spolehlivosti by Vettel mohl vyprávět. Že přitom porazili týmy s desetinovým rozpočtem, jezdící na špici jen díky motoru Mercedes není žádná výhra.
                          Chápu, že nemusí mít RB vždy to nejlepší. Ale ani jsem nikde nečetl, že to nejlepší požadují. Mercedes sám uvedl, že po nich RB nic nechtěl. A u Ferrari chtěli jen novou specifikaci s tím, že očekávají menší výkon díky jiným mazivům a palivu. Řekl bych, že dali jasně najevo, že nejlepší motor nepožadují. Požadují pouze konkurenceschopný motor (takový, který neztrácí 50-60k). Bojovat díky slabému motoru s FI a Sauberem a vrážet do toho 10x tolik peněz, přece nedává smysl. To si nemohly dovolit ani obrovské automobilky, natož tak výrobce limonád. 03
                          Co se týká rozpočtu: Kdo brání ostatním týmům vrazit do toho tolik peněz jako RB? Nikdo. Nechápu, co je nespravedlivé na tom, že se někdo rozhodl vložit velký balík vlastních peněz do F1. 03

                          + 8 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Adi

                        Adi

                        212.96.178.XXX
                        Samozřejmě díky motoru Renault, protože v těch 3 závodech dovezl monopost do cíle na 1. místě. Kdyby to bylo navzdory motoru Renault, musel by Ricciardo vyhrát ty 3 závody tak, že jeho monopost bude šlapací autíčko a za sebou jako "kouli na noze" potáhne motor Renault. Namontuj do Mercedesu klidně warpový pohon, který bude mít o milion koní víc než konkurence... k čemu ti bude výkon, když nedojede do cíle pro poruchu? Btw. Jaký konkrétní výpadek Měl mercedes loni v Maďarsku?

                        + 9 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Kdyby to bylo díky motoru Renault, tak by to znamenalo, že by toho s jiným motorem nedosáhli (s Trabantem asi ne). Vzhledem k tomu, že motor měli nejslabší, tak by to dosáhli se všemi. A s Mercedesem pod kapotou by bojovali s Mercedesy o titul a ne jen počítali desítky sekund ztráty.
                          Poruchu? Renault měl mnohonásobně víc poruch než Mercedes. To, že zrovna v těch 3 závodech tomu bylo naopak a poruchy měl téměř vždy Vettel, je ta haluz.
                          Maďarsko? Není ti divné, proč startoval Hamilton z boxů??? Kromě toho vyjel SC tak vychytrale, že odsunul první 4 jezdce do půlky pole a jen díky tomu se Ricci dostal dopředu. Jinak by mu ani Hamiltonovy problémy byly h.. platné a skončil by sotva na bedně. 20
                          Za to mají děkovat Renaultu??? Proboha....

                          + 7 / − 5

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Nezbývá mi, než zopakovat slova Rocka. Mají 3 vítězství navzdory motoru Renault, ne díky němu. Mít Mercedes, bojoval by s ním o titul (jestli by titul získali si odhadnout netroufnu). Ne se vozili půl kola za nimi a modlil se, aby nedostali kolo. Kolik koní motoru scházelo, přiznal sám Renault a vsaď všechny prachy, že těch 60k, které sami přiznali je minimální hodnota. Takže nevím, proč bych měl sundávat nějaké klapky, když sám výrobce motoru 60k odstup přiznává. Podívej se, kolik dělá 100-120k o kterých tuším mluvila Honda. A teď si zkus poloviční odstup přičíst loňským výsledkům RB. Co ti vyšlo?
                      Infinity platilo za reklamu. Stejně jako Mclarenu platí Johnie Walker a podobní. Tak si nepleť jablka s hruškama.
                      Honda neměla rok navíc na vývoj. Zkus se podívat, kdy začali ostatní vyvíjet nové motory a pak si zkus najít, kdy ho začala dělat Honda. Najednou zjistíš, že neměla rok navíc, ale naopak že začala s vývojem o víc jak rok později. A najednou ti vadí, že se brání? Nevím kdo se choval jako hovado. RB mluvil o tom, že jim chybí 60-80k a na konci sezony Renault přiznal 60. To mi jako sprostá pomluva nepřipadá. Rozhodně nikdo nemluvil o motorech z GP2. 13
                      Stačí netrpět nenávistí k jednomu týmu a ono ti to dojde. 03

                      + 8 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Jako že Mclaren a jeho piloti Hondu chválí??? Potřebuješ odkazy na jejich kritiku? 04

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama