Soupeři nejsou spojením Haas - Ferrari nijak nadšení

Robert RoBertino Pavelka, 10. září 2015, 13:16 Google+

Podle některých odborníků je spolupráce italské automobilky s americkým týmem na samé hraně pravidla zakazujícího zákaznické týmy. Haas ostatně nijak neskrývá skutečnost, že s Ferrari spolupracuje i na jiných úrovních.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 11.09. 15:13) Napište svůj názor
Steiner vysvětluje, že tým Haas nehodlá jít cestou zaniklých stájí

Steiner vysvětluje, že tým Haas nehodlá jít cestou zaniklých stájí | foto: Sutton Images

Sdílejte článek

Nikdy například nepopíral podporu ze strany Ferrari v případě jeho firmy Haas Automation se sídlem v kalifornském Oxnardu, produkující digitálně řízené obráběcí stroje a příslušenství.

"Z týmů, které v posledních deseti letech vstoupily do formule 1, zbyl jeden jediný. Takže jsme o tom  přemýšleli a zvolili jsme poněkud odlišnou myšlenku. Nemá smysl jít stejnou cestou, když vám předchozí roky ukážou, že tento způsob nefunguje," vysvětluje počin Haas F1 Teamu jeho manažer Günther Steiner. Proto se Haas rozhodl nejen pro pohonnou jednotku Ferrari, ale rovněž odkoupit od italské automobilky maximální možný počet dílů, který lze legálně pořídit - včetně využití aerodynamického tunelu. 

Celý tento proces probíhal pod dohledem FIA, která mu nakonec dala zelenou. 

Vedou se nyní debaty, jestli zakázané "zákaznické vozy" nakonec nějak nenápadně do F1 neproniknou, v této souvislosti se ostatně mluví i v případě možné spolupráce Mercedesu s Manorem. Německý korespondent F1 Ralf Bach připomíná i snahu Christiana Hornera dosáhnout pro svůj tým Arden GP2 statutu, ale u FIA neuspěl. 

"Soupeři Haasu jsou docela vzteklí co se činnosti Scuderie Ferrari týče," podotýká Bach a uvádí jeden z příkladů, který se ostatním týmům nelíbí. Haas například uvedl, že 31. října propustí svých 70 zaměstnanců, které 1. listopadu nastoupí k Ferrari. 

img-responsive

Bude mít Ferrari v Haas F1 Team svůj B-tým? To ukáže až čas. | foto: Scuderia Ferrari

Steiner byl pochopitelně dotazován, zda se Haas bude tvářit jako B-tým Ferrari. "Je velice těžké to vyjádřit třeba v procentech, ale nelze to úplně vyloučit. Ale nesmíte to chápat špatně, pořád budeme mít vlastní podvozek, nikoli šasi od Ferrari." Přirovnal propojení Haas-Ferrari k různým partnerským vztahům v automobilovém průmyslu, kde jsou značky součástí nadnárodních celků, ale zachovávají si vlastní identitu. 

"Časy se změnily, nikoho teď nezajímá, jestli si sami vyrábíte hřeben řízení nebo brzdové pedály. Souhlasím však, že ryzí zákaznické vozy mohou být svým způsobem nebezpečné, protože bychom mohli skončit v situaci, kdy by proti sobě závodilo velké množství stejných vozů - a cílem každého výrobce je mít to nejlepší auto. Ale pokud si na autě uděláte vlastní aerodynamické úpravy, pak by to v tomto případě mohl být dobrý kompromis," dodává Steiner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Soupeři nejsou spojením Haas - Ferrari nijak nadšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 11.09.2015 15:13 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu

Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Daniel Ricciardo a jeho čínské pití z boty - tzv. shoey

Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

Motor Renault Energy

Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

U Manoru doufají, že příští rok nebudou jen ozdobou konce startovního pole

Manor už se těší na nové motory, Booth ale zatím není konkrétní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. V 2. tréninku zase úřaduje Hamilton, Räikkönen ale ztrácí jen 7 tisícin!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud