DISKUZE K ČLÁNKU Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, k čemu došlo během závodní neděle v Itálii. Proč komisaři začali vyšetřovat z podezření, že obchází technické předpisy týkajících se tlaků a teplot pneumatik? Jak došlo k tomu, že měly nižší než povolený tlak (19,5 PSI)?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.09.2015 10:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 18 lidí) 07.09.2015 08:30
Nevím proč by měli lhát a vymýšlet si? Vždyť… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 07.09.2015 08:37
Pirelli po Belgii v Monze doporučovalo více … »
» tom11 (Hlasovalo 8 lidí) 07.09.2015 08:14
to, co říká zní sice rozumně, ale: pokud FIA,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    měl by sis uvědomit, že tlak v pneu je jakousi šedou zonou. Symonds sice hovoří o porušení pravidel, ale FIA i mercedes moc dobře vědí, že to není v pravidlech definováno, proto se to zametlo pod koberec.
    Osobně nechápu, že nedostali alespoň za rosberga pokutu a výkřiky stylu, že to byla drobná odchylka nechápu už vůbec. V 99 bylo ferrari diskvalifikováno kvůli 2mm na deflektoru a to jim podle odborníků nemohlo přinést víc než 0,001s na kolo, ale v otázce pneu je ten přínos podstatně větší a to nemluvím o tom, že to mělo být z hlediska bezpečnostního přínosu.
    A ještě jedna poznámka. Tlak v pneu měří všechny týmy on-line, takže o tlacích mají dokonalý přehled, nevěřím, že by mercedes nevěděl, že má na jednom kole chybný tlak nebo že má rosberg o 5% nižší tlak než připouští nařízení pirelli...

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ladys

      ladys

      193.165.74.XXX
      Vůbec nechápu, jak mohli technicky nezpůsobilé vozy pustit na trať a řešit to před koncem závodu.
      Po měření jim měli dát 10min na nápravu a opakovat měření.
      Je zajímavé, že problém měl pouze Mergl...

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        no, mě přijde taky wolfovo vysvětlení uvařené horkou jehlou. Podle toho, jak naříkal hamilton před monzou, tak je změna tlaku razantně postihla a aby si udrželi rychlost, tak šli pod povolený tlak. Nevěřím tomu, že by byli jediní, koho by špatně změřili...

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Nevím proč by měli lhát a vymýšlet si? Vždyť Lewis měl i přes to, že víceméně šetřil auto takový náskok, že si mohl dovolit jet klidně 2x do boxů a stejně by pohodlně vyhrál, takže to že mu schválně u jedné gumy dali tlak o 0.3 méně, aby prodloužili životnost na úkor toho, že by hrozila penalizace a vyloučení ze závodu, mi přijde fakt směšné tvrzení.

    Další věc je jestli to je pravidlo, nebo doporučení Pirelli. A k čemu tam je u každého týmu pikolík od Pirelli, který řekne ano máte to ok, když pak to stejně kontroluje za bůh ví jak dlouho znovu někdo z FIA? Moc tomuhle nerozumím a je to jen další nepochopitelnost v pravidlech F1...

    + 18 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Pirelli po Belgii v Monze doporučovalo více (původně 24 psi pro přední a 23 pro zadní pneumatiky), po nářku některých týmů se společně na schůzce s FIA dohodli na povinném minimu 19,5 psi. Šlo tedy o pravidlo platné pro všechny. Pokud by ho někdo porušil, byl by diskvalifikován jako při porušení kteréhokoliv jiného technického pravidla.

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        navíc se nejadnalo jen o životnost, ale i o přilnavost a o tu především. Z některých vyjádření sem pochopil, že pneu pirelli se chavá tak, že se při přefouknutí vyboulí běhoun a tím dojde ke snížení styčné plochy a zároveň oddálí bočnici od vozovky a sníží riziko proříznutí.
        Mercedes na to nejspíš trpí víc než ostatní, vic hamiltonovy nářky před monzou a vůbec bych se nedivil, kdyby snížení tlaku v pneu byla reakce na výsledky kvalifikace - rosberg ztratil i na ferrari, tak měl tlak o dost nižší a hamilton dostal těsně pod hranici. Nevěřím, že se jednalo o chybu měření, ale spíš věřím tomu, že mercedes zase zatlačil na FIA a ta raději od potrestání upustila, než by riskovala nějakou blamáž....

        + 7 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.11.XXX
          Co to je zase za nesmyslnou úvahu? Celé šetření je proces, k jehož výsledkům má přístup každý soutěžící. Takže kdyby tam byla nějaké pochybnost, kterýkoliv soutěžící, jehož přihlášené vozidlo skončilo do 11. místa by mohl podat protest a zkusit štěstí v podobě zlepšení pozice na úkor penalizovaného. Vzhledem k tomu, jaké v tomto sportu létají peníze a jak by někomu pomohl i jeden bod, tak si asi nemusíme nic povídat o přátelství, férových úmyslech a shovívavosti, kdy jeden druhému nechá projít jasný podvod, protože by určitě vyhrál i kdyby nepodváděl ...

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          Věřil bych tomu, kdyby se jednalo o všechny 4 pneumatiky nebo alespoň 2. Ale pokud byla pod minimem jen jedna, tak si myslím, že šlo spíš o nedopatření.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    to, co říká zní sice rozumně, ale: pokud FIA, resp. techničtí komisaři zjistí nějaké odlišnosti oproti předpisům, tak by měl přijít trest. zde je evidentní pouze jedno - procedura měření tlaku v pneumatikách nemá patrně přesně daná pravidla a jelikož tlak je závislý na teplotě, tak mírně kolísá. takto je možné vysvětlit Lewisovu malou odchylku. ale ta Nicova? ta byla přeci dost velká?!?

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    "TW: Proč byste to pak ale dělali pouze u jedné pneumatiky?"
    U té nejvíce namáhané bych to pochopil celkem rychle. Pokud v ní bude nižší tlak, prodlouží se její životnost a závodník může absolvovat delší stint.

    + 7 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.11.XXX
      Kdyz je tlak v pneu nizsi, dochazi k vetsimu naporu na bocnici a dochazi k deformaci pneumatiky a tim padem ke snizeni jeji odolnosti. Pokud to byla jedna z pneumatik na leve strane, tak by to mohlo mit vliv, ale musel by to byt tlak po ohrati gum na provozni teplotu. Ale o tomhle vi hodne i nas Autoklub CR, tak silne pochybuji, ze by to uhajili pred technickou skupinou FIA, pokud by to nebyla hloupa souhra okolnosti :-)

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama