Ferrari odmítlo omezení testů, pokud nebude spravedlivě rozděleno nejen mezi týmy, ale i mezi oba dodavatele pneumatik.
FIA původně navrhla 10 dní testů v průběhu sezony. Číslo se poté zvýšilo na 24, ale nově se kromě Ferrari od dohody odklonil i BAR Honda.
Snížení nákladů se tedy zatím konat nebude a s největší pravděpodobností se týmy hodlají vzájemným bojem finančně vyčerpávat až k výslednému bankrotu a nebo odchodu.
Prezident FIA Max Mosley má těžkou úlohu. Nutno mu přičíst ke kreditu, že se různými opatřeními snaží zajistit stávající počet stájí a příchod nových.
Nemůže však upravit rozsah testů změnou pravidel, neboť s nimi na základě Concordské dohody musí souhlasit všechny stáje. Pouze v případě zajištění bezpečnosti lze pravidla bez souhlasu týmů změnit. FIA ale již jednou nastínila řešení pro budoucí F1, a tím je jediný dodavatel pneumatik.
Takové řešení je však v rozporu se základním principem Formule 1, a i proto bude jistě na týmy apelováno, aby našly rozumné východisko při dalším setkání šéfů týmů 28. ledna 2005.
To však již bude s největší pravděpodobností pro příští sezonu pozdě.
Foto: Michelin / DPPI
FIA nucena do rozporu s principem F1
Podle posledních informací ze zákulisí nebude z gentlemanské dohody nic a opět se bude testovat o 106.
Další zprávy
-
Petra Svoboda tragicky přišla o manžela (†39)! Z cyklistického výletu se už nevrátil
-
Pozor na požáry! Meteorologové varují kvůli suchu a větru
-
Jaromír Soukup s tajemnou ženou na veřejnosti! Tuhle myslela Agáta?!
-
Barbora Strýcová se na Den matek stala dvojnásobnou maminkou!
-
Polární záře ještě neskončila, upozornili odborníci!
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů