Piloti se musí naučit milovat své vozy, tvrdí bývalý šéf Toyoty F1

Robert RoBertino Pavelka, 26. srpna 2015, 11:24 Google+

Zlepšení kreditu formule 1 zajistí nejen technické změny, ale přístup pilotů k ní samotné. To si myslí někdejší vysoký funkcionář Toyota F1 a dodává, že formule 1 prožívá problematické období, protože jí samotní piloti "nemají rádi".

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.08. 13:46) Napište svůj názor
Vasselon v dobách svého působení v F1 u týmu Toyota - zde s Jarnem Trullim

Vasselon v dobách svého působení v F1 u týmu Toyota - zde s Jarnem Trullim | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Pascal Vasselon ve formuli 1 zastával různé funkce, podílel se na vývoji Renaultu turbo při jeho prvním působení v F1, poté přešel pod křídla Michelinu, kde vykonával nějaký čas funkci šéfa pro oblast F1. Naposledy byl s touto oblastí spjat prostřednictvím týmu Panasonic Toyota F1, kde měl nejdřív na starosti výzkum a vývoj šasi, aby od roku 2006 postoupil na pozici generálního ředitele konstruktérského týmu.

Francouz v současné době pracuje na projektu sportovního vozu japonské značky a domnívá se, že krize v F1 je způsobena malým nadšením pilotů. Uvádí kontrast s World Endurance Championship, jehož popularita strmě stoupá - Vasselon opakuje, že za vším je přístup pilotů.

img-responsive

Piloti F1 by si měli dle Vasselona vzít příklad od kolegů z WEC. | foto: Ford Motor Company

"Domnívám se, že pokles zájmu o formuli 1 způsobuje převážně nedostatečná »láska« samotných pilotů. Většina jich vůbec nedokáže vyjádřit své potěšení z toho, že mají možnost v monopostech závodit. Tak to osobně cítím," vyslovuje zajímavý názor Pascal. "Nedostatek zájmu ze strany pilotů se promítá do nezájmu fanoušků. Pokud nová pravidla poskytnou více zábavy pro piloty, mohou svou náladu přenést do ochozů a tím se nepříliš pozitivní přístup k F1 může změnit."

Dvaapadesátiletý rodák z Firminy (region Rhône-Alpes) dává za příklad jezdce sportovních vozů, kteří nadšeně opěvují vozy WEC, mezi nimiž jsou i piloti F1. "Ti, kteří se účastní vytrvalostních závodů, často říkají »Paráda, jsou to skvělá auta. Můžeme bojovat od začátku až do konce«. Což je pravý opak toho, co se děje v F1. Podle mě to je jeden z důvodů, proč piloti ztrácejí zájem o F1."

Vasselon dodává, že rychlejší vozy se širšími pneumatikami a lepší aerodynamikou dramaticky změní vzhled F1. "Nová pravidla jsou pravým opakem toho, oč se usilovalo před několika lety. Tehdy bylo cílem F1 zpomalit s tím, že to napomůže předjíždění. Nejsem plně seznámen se všemi detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Dle mého názoru tím výrazně klesnou časy na jedno kolo, tím jsem si téměř jist."

Vytisknout

Diskuze: Piloti se musí naučit milovat své vozy, tvrdí bývalý šéf Toyoty F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.08.2015 13:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Je třeba pneumatikám více porozumět, plánuje Massa

Moc si pneumatikami nerozumíme, stěžuje si Massa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud