Rosberg a Vettel nebyli jediní, kdo měli v Belgii problémy s pneumatikami

Robert RoBertino Pavelka, 24. srpna 2015, 16:59 Google+

Snaha dopracovat se kloudného výsledku ohledně potíží s pneumatikami na trati ve Spa přináší stále nové informace, ovšem konkrétní objasnění situace zatím stále chybí. Nicméně se ukazuje, že problémů bylo víc, než se původně myslelo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stále více otazníků se rojí kolem Pirelli a belgické Grand Prix

Stále více otazníků se rojí kolem Pirelli a belgické Grand Prix | foto: Pirelli

Sdílejte článek

O defektech pneumatik Rosberga v pátečním tréninku a Vettela v předposledním kole Grand Prix Belgie se napsalo už hodně. Nyní se objevují další okolnosti, které mohou vyšetřování posunout vpřed, nebo ho také ještě více zkomplikovat. 

V případě Nico Rosberga byly provedeny důkladné kontroly přímo ze strany jeho týmu, ale žádný úlomek nebo část vozu nebyly nalezeny. Mercedes provedl detailní prověrku podvozku, zda nemohlo dojít k jeho poškození, které by následně zničilo pneumatiku, ale podobná eventualita byla vyloučena. 

Nyní vyšla najevo skutečnost, že Rosberg a Vettel nebyli jedinými piloty, kteří měli s pneumatikami potíže. Určitý stupeň poškození byl zjištěn i v několika dalších případech, a to po skončení pátečních tréninkových jízd, když po nehodě pilota Mercedesu provedli technici Pirelli důkladnou kontrolu. Bylo uvedeno, že šlo o podobný druh narušení plášťů jako u Rosberga, pochopitelně v mnohem menším rozsahu. Zmíněné problémy se vyskytovaly především na zadních pneumatikách. Zástupci Pirelli ovšem zatím neuvedli, o jaké konkrétní piloty nebo vozy se jednalo.

img-responsive

Paul Hembery má v těchto dnes asi dost těžkou hlavu. | foto: Pirelli

I v tomto případě Pirelli údajně netušilo, co je příčinou, každopádně firma zásobující pole F1 požádala FIA o dodatečné opatření týkající se důkladného vyčištění dráhy před samotným závodem. Důvodem byly obavy z možného výskytu cizích předmětů na trati.

Padla také teorie, že pneumatiky ve Spa-Francorchams více trpěly z důvodu "brutálních" přejezdů obrubníků, zejména v úseku na vrcholu Eau Rouge zvaném Radillon. Při detailních záběrech bylo vidět, že piloti volí často velice argesivní průjezd, což se na kvalitě pneumatik mohlo podepsat. Šéf Pirelli Paul Hembery rovněž odpověděl na otázku, zda vidí mezi oběma incidenty souvislost: "Ne. Když se podíváte na záběry, u Vettela byla kostra neporušená, takže muselo jít o opotřebení. V pátek v případě Rosberga to vypadá na externí poškození."

Existuje ale i další možné vysvětlení, Spa-Francorchamps je takzvaný přírodní okruh, na nějž se může dostat i cizí těleso z okolí. Pamětníci vzpomínají, jak třeba na Nürburgringu, Spa, Zandvoortu a dalších okruzích měli piloti problémy s různými předměty, které se na dráhu dostávaly, ať to byly kamínky či produkty lidské přítomnosti (nejčastěji korunkové uzávěry lahví). Předpokládejme, že i tuto skutečnost vzali u Pirelli v úvahu.

Vytisknout

Diskuze: Rosberg a Vettel nebyli jediní, kdo měli v Belgii problémy s pneumatikami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po belgickém závodě se asi Vettel a Arrivabene takhle neusmívali.

Ferrari a Pirelli mají zájem na objevení příčiny selhání Vettelovy pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud