Pro někoho možná překvapivé zjištění - letos se v F1 méně předjíždí

Robert RoBertino Pavelka, 19. srpna 2015, 15:19 Google+

Souboje na trati jsou pořád považovány za alfu a omegu samotné podstaty závodění. Je to samozřejmě jedno z hledisek atraktivnosti závodů, protože existují i podniky, které jsou nervydrásající až do konce, a přitom se předjíždět vůbec nemusí.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 20.08. 06:25) Napište svůj názor
Počet předjížděcích manévrů oproti loňsku klesl

Počet předjížděcích manévrů oproti loňsku klesl | foto: Infiniti

Sdílejte článek

Samotný akt předjíždění je pochopitelně ještě ovlivněn vedlejšími okolnostmi a do jisté míry degradován použitím systému DRS, případně "souboji" pilotů jedoucích v jiném strategickém režimu. Není proto divu, že se stále více skutečných výměn v pořadí odehrává nikoli na trati, ale v boxech.

Německý magazín Auto Motor und Sport na základě pečlivého průzkumu prokázal, jak to s tím předjížděním vlastně je. Zatímco v loňských prvních deseti závodech činilo průměrné číslo značící počet předjížděcích manévrů 42,6, letos je za stejné období zatím na úrovni 29,4. Příčina tohoto poklesu spočívá nejspíš v nových pravidlech týkajících se předního křídla, což pilotům přináší horší schopnost ovládání monopostů.

"Je pro nás stále těžší se se udržet v závětří vozů před námi," potvrzuje to Romain Grosjean. FIA, jak to ostatně v takových případech bývá dorbým zvykem, hodlá svolat technické ředitele jednotlivých týmů na 25. června, aby s nimi prodiskutovala případnou úpravu nových pravidel pro rok 2017 se snahou tuto situaci vylepšit. 

"Pro mě byly ze závodního hlediska lepší roky 2012 a 2013, když opotřebení pneumatik mělo daleko větší význam. Časy na okruh byly lepší a v některých zatáčkách jsme mohli naplno využívat přítlaku. Pokud dnes někdo říká, že není lehké řídit současné formule, já tvrdím, že po fyzické stránce rozhodně ano. Proto se objevuje v F1 tolik nováčků, pro něž je zvládnout vůz F1 vlastně pohodlné." Grosjean si přitom nemyslí, že by formule 1 byla vysloveně nudná. "Všechny závody nejsou úplně špatné, nebo snad může někdo tvrdit, že Maďarsko nebylo v tomhle směru vzrušující?"

Vytisknout

Diskuze: Pro někoho možná překvapivé zjištění - letos se v F1 méně předjíždí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 20.08.2015 06:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado si myslí, že novinka může být i nebezpečná

Názory na novou formu startů jsou nejednotné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud