Renault plánuje jednouduchou, údernou změnu motoru, žádné malé kroky

Robert RoBertino Pavelka, 6. srpna 2015, 09:17 Google+

V úvodních testech před sezónou trpěly motory Renault řadnou nedostatků a nevykazoval potřebnou spolehlivost, takže se dočkal nemalé kritiky ze strany týmu Red Bull a jeho pilotů. Nyní, po jisté stabilizaci, se chystá "velký krok" co se týče změn pohonné jednotky.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.08. 12:00) Napište svůj názor
Remi Taffin se od dřívějších plánů Renaultu příliš neodchýlil

Remi Taffin se od dřívějších plánů Renaultu příliš neodchýlil | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Výkonný ředitel Renault F1 Remi Taffin podotkl, že od května, kdy se podařilo Renault V6 stabilizovat, nastala snaha soustředit se na zvýšení výkonu, aby se vozy poháněné francouzským agregátem dostaly na stupně vítězů. Nyní se chystá další, dle Taffina "hlavní" posun ve vývoji, při němž mají být využity některé z žetonů přidelených pro rok 2015. Renault jich má k dispozici dvanáct.

"Budeme chtít udělat co nejvíc věcí najednou, udělat velkou změnu," uvádí Taffin. "Asi to ještě nebude ve Spa a nejspíš ani na Monze - spíš bych to viděl na Singapur nebo Rusko, dokonce možná až po Soči. Ale ať už to bude až tam nebo později, půjde o velkou řadu zlepšení, což bude zřetelné při časech na jedno kolo."

Taffin vysvětluje, proč se Renault pouští do podobné akce. "Po vstupu do sezóny uděláte velké změny nebo jen malé úpravy. A někdy přijdete na to, že ty malé jsou podstatně nákladnější. Proto toho chceme změnit co nejvíc. A jestli to bude ještě letos nebo až v roce 2016 - vše závisí od toho, že jsme nabrali příliš velkou ztrátu. Ale už jsme zavedli nějaké novinky a je vidět, že výkon jde nahoru."

img-responsive

Renault je odhodlán jít cestou velkých změn. | foto: Renault Sport F1

Buďme realističtí
Taffin vkládá do zásadních úprav naděje, ale nepředpokládá,  že by došlo k nějakému dramatickému výkonnostnímu skoku, kterým by Renault atakoval Mercedes. "Rozhodně nebudeme tak silní, těžko budeme mít na konci sezóny lepší motor než Mercedes, ostatně to ani není naším cílem. Víme, na jaké pozici se nacházíme, jakou chceme mít v příští sezóně. Tomu podřizujeme i naše vývojové plány. Je třeba vše dobře a pečlivě zorganizovat, hlavně jak a kdy tuto mezeru zacelit.

Naše hlavní změny by měly plynule přejít do přístí sezóny, to je náš hlavní program, vedle nějž poběží i několik paralelních - pokud poběží vývoj uspokojivě, bude se vše postupně integrovat," pokračuje Taffin.

Nezůstáváme na místě
Neznamená to však, že by se na úkor velkých změn nedělalo vůbec nic. Podle Taffina se menší úpravy za účelem maximalizace výkonu provádět budou. "V každém závodě se snažíme ho o něco navýšit. Od Spa nebo Monzy dosáhneme plného potenciálu, ale je třeba si také uvědomit, že budeme využívat nového paliva Total, se kterým jsme už jeli v Maďarsku.

Určitý plán tu je. Nějaké části vykazují jistý progres, ale dokud nebudeme připraveni na velké změny, nehodláme je použít," dodává Taffin.

Vytisknout

Diskuze: Renault plánuje jednouduchou, údernou změnu motoru, žádné malé kroky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.08.2015 12:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Proboha, jen ne kratší závody, jako by se modlil Christian Horner

Kratší Grand Prix by šéfy týmů příliš nenadchly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  5. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  6. GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud