Araj připouští, že návrat do F1 byl podstatně tvrdší, rozpory s McLarenem prý neexistují

Robert RoBertino Pavelka, 5. srpna 2015, 13:33 Aktualizováno 5.8.2015, 17:03 Google+

Účasti Hondy v F1 mají bohatou tradici - od první éry v letech 1964-1968, kdy s "vlastním" vozem vyhrála dva závody, až po o něco kratší anabázi v období 2006-2008. Mezi tím ale ležely úspěchy spojené s dodávkami motorů.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.08. 11:55) Napište svůj názor
Historie společné účasti v F1 zavazuje oba partnery

Historie společné účasti v F1 zavazuje oba partnery | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jasuhisa Araj nyní stojí v čele Hondy a připouští, že návrat do oblasti, kde zejmena v oblasti pohonných jednotek slavila Honda velké úspěchy, byl podstatně náročnější, že si původně představoval. "Náš návrat do F1 byl skutečně těžký. Vůbec jsem si neuměl představit, jaké technologické výzvě budeme čelit. Věděli jsme, že nepůjde o jednoduchou záležitost, ale že to bude takhle těžké, to jsme nečekali."

Araj oceňuje, že se postupně podařilo všechny problémy dostat aspoň zčásti pod kontrolu. "Potýkali jsme se s množství záležitostí, a to nejen během prvních závodních víkendů, ale také při předsezónním testování. Většina problémů už je za námi a teď se můžeme plně věnovat posunu na vyšší příčky. Druhá polovina sezóny už bude podstatně lepší."

Arajovým slovům nahrává doposud nejlepší výsledek týmu díky pátému Alonsovu místu v Maďarsku, které Button doplnil další, devátou bodovanou příčkou. "Byl to pro nás zlomový závod, především z technického hlediska. Naši inženýři tvrdě pracovali na maximalizaci výkonu prostřednictvím mapování energie, aby mohli dostatečně připravit oběma pilotům odpovídající konfiguraci." Přesto se McLaren nevyhnul problémům a Alonso, tlačící svůj vůz do boxů bude dlouho oblíbeným diskusním tématem. 

"Hungaroring je těžká trať zvláště pro zatížení motorů, výkon se musí neustále přizpůsobovat s ohledem na krátké ostré zatáčky, takže to není vůbec snadné, jak by se snad na první pohled mohlo zdát. Věřím tomu, že dobré umístění skutečně je předzvěstí lepších zítřku ve spojení McLaren-Honda," přeje si Araj.

img-responsive

Senna, McLaren, Honda - to jsou tři mistrovské tituly. | foto: Honda Racing F1

Mnohému se určitě vybaví spanilá jízda první při první spolupráci, tehdy ještě červenobílého týmu McLaren s Hondou, jejíž motory se Ronu Dennisovi díky inkorektnosti Franka Williamse podařilo získat. Po dominanci Renaultu ve spojení s Williamsem a mistrovském titulu Nigela Mansella se Honda s F1 podruhé rozloučila (1992). Araj si je bohaté historie vědom a ví, že výkony japonského dodavatele motorů budou neustále srovnávany s minulostí. "Očekávání budou vždy vysoká, protože slavné spojení s McLarenem tu prostě bylo. Leč většina fanoušků si asi myslela, že díky tomuto "dědictví" budeme ihned po návratu do F1 konkurenceschopní. Zřejmě to ale není tento případ. Od doby triumfů McLaren-Honda uteklo hodně času, současná technologie je mnohem sofistikovanější a udělat závodní vůz je podstatně těžší," krotí nedočkavé hlasy Araj.

Šéf Hondy se také vyjádřil ke vztahům, které provázejí spolupráci s McLarenem - hovořil o ní velice korektně a poněkud "pozapomněl" na nedávné výzvy, aby povolal místo japonských inženýrů zkušené odborníky. "Co se týče vývoje motorů, každý krok konzultujeme s týmem, komunikujeme prakticky denodenně. Vím, že jsme pod tlakem sponzorů, ale věříme, že se dokážeme podpořit vzájemnými inovacemi a nápady. Je třeba si uvědomit, že se v rámci týmu setkávají dvě odlišné kultury, mělo by nás to učinit silnějšími a kreativnějšími. Jsme dobrý tým s dobrými vztahy. Každému v týmu věřím, protože jinak bychom se nemohli honosit titulem McLaren-Honda."

Araj také uvedl, že na svou osobu necítil žádný tlak ani hrozbu, že bude ze své pozice odvolán. "Vnímám to velké očekávání, z něhož určitý tlak vyplývá, zejména od fanoušků, kteří chtějí úspěchy, dále pak od mých nadřízených a kolegů, ale to je normální. McLaren pracuje na 100 %, Honda také, a pokud v důsledku toho někdy dojde ke kolizní situaci, musíme to vnímat jako záležitost pozitivní, nikoli negativní,"

O své budoucnosti zástupce Hondy debatovat nehodlá. "Chci nadále tento projekt vést, i když o své budocnosti nerozhoduji sám, je to věc správní rady, ale jsem přesvědčen, že si dalšími kroky upevním důvěru, kterou ve mě mí partneři vložili," dodává Araj.

Vytisknout

Diskuze: Araj připouští, že návrat do F1 byl podstatně tvrdší, rozpory s McLarenem prý neexistují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.08.2015 11:55 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vitantonio Liuzzi zdůrazňuje význam historie a tradic pro F1

Monza má stále více zastánců, vyzdvihují její historii, ale také žádají úpravy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud