Haas zpochybňuje statut konstruktérů

Robert RoBertino Pavelka, 10. července 2015, 18:13 Google+

Formule 1 je a vždy byla považována za vrchol snahy těch, kteří do ní vstupovali jako tvůrci vozů a toužili se zapsat do dlouhé historie úspěšných monopostů. Gene Haas se na celou věc dívá značně kontroverzně.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 12.07. 13:08) Napište svůj názor
Ferrari je podle Haase jeden ze dvou týmů, které jakž takž splňují statut konstruktérů

Ferrari je podle Haase jeden ze dvou týmů, které jakž takž splňují statut konstruktérů | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Haas Team do světa formule 1 ve své stávající podobě ještě nevkročil, ale už o sobě dává pořádně slyšet. Nejen optimistickými poznámkami a někdy až příliš sebevědomým vystupováním, také občasným zpochybněním hodnot.

Gene Haas k podobnému případu využil skutečnosti, že jedním z vděčných témat je debata kolem zákaznických vozů. Začal rozvíjet teorii, že skutečných a pravých konstruktérů F1 moc nemá. On sám si pro svůj tým zajistil dodávky motorů Ferrari, zatímco šasi mu staví Dallara. Zástupci amerického týmu otevřeně prohlásili, že by jim rozhodně bylo milejší v budoucnu koupit už hotový vůz než ztrácet čas vývojem vlastního monopostu - byla by to nejrychlejší cesta ke konkurenceschopnosti. 

Haas je navíc přesvědčen, že současné dohadování o statutu zákaznických vozů není ničím jiným než mluvnické významové cvičení, prosté hraní si se slovíčky. "Vidím to tak, že je třeba správně chápat, kdo je vlastně konstruktér," sdělil u příležitosti konání Sportovní konference FIA v Mexico City. "Ve chvíli, kdy si k vytvoření vozu koupíte jediný šroub, už nejste jeho stoprocentní tvůrci. Pokud vím, tak kromě dvou týmů všichni ostatní kupují motory a převodovky od jiných dodavatelů."

img-responsive

Kdysi se prodávalo velké množství konstrukcí, například Lotusy putovaly do jihoafrického mistrovství F1. | foto: Caterham F1 Team

Dvaašedesátiletý Američan pokračuje dále: "Z toho vyplývá, že vlastně všechny týmy mají zákaznické vozy, jde jen o to, z kolika procent. Formule 1 má svou specifiku v tom, že její vozy všichni považují za jedinečné konstrukce, ale když v tom začneme trochu víc vrtat, najednou zjistíme, že to není ani černá ani bílá strana, ale něco uprostřed."

Haas se také připojil k debatě ohledně kontroly nákladů v F1. Podle něj se často stává, že šetření v jedné oblasti může vyvolat růst nákladů na jiném místě. "Každý chce jít do závodu s minimálním vkladem, ale každý také chce vyhrát. To je zjevně kontraproduktivní. Pokud chcete vyhrávat, musí vás to něco stát. A stručně řečeno, všechny návrhy na úspory, co se předkládají, jenom vyženou výdaje někde jinde. Nezdá se mi, že bychom takhle něco ušetřili," vyjádřil svůj názor Haas.

Vytisknout

Diskuze: Haas zpochybňuje statut konstruktérů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 12.07.2015 13:08 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kaltenbornová si nemyslí, že by rychlejší auta byla zásadní změnou

Kaltenbornová nechce změny za každou cenu, přisadil si i Horner

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

  2. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud