Zákaznické vozy nejsou pro F1 řešením

Graeme Lowdon si nemyslí, že by zákaznické vozy formuli 1 pomohly

Graeme Lowdon si nemyslí, že by zákaznické vozy formuli 1 pomohly | foto: Manor Racing

Sportovní ředitel týmu Manor Marussia F1 Graeme Lowdon se domnívá, že formule 1 by měla raději hledat řešení, jak udržet při životě stávající týmy než plýtvat úsilím v podobě nouzového "franšízového" plánu.

Velké týmy se sešly u příležitosti Grand Prix Kanady, aby vypracovaly plán na doplnění startovního roštu zákaznickými vozy. Právě to označil Graeme Lowdon za vynakládání sil špatným směrem. Podle něj by se měla formule 1 zaměřit na vlastní ozdravení, aby všechny týmy byly schopny přežít.

"Pozorně jsem si pročetl velké množství dostupných materiálů a komentářů o franšízových a zákaznických vozech. A je mi jasné, že to je jen nouzový plán, nikoli strategie. A už vůbec ne řešení pro F1 jako takovou," domnívá se Lowdon.

"Přirovnal bych to k náhradní pneumatice v autě. Pro klid je dobré ji tam mít, ale budete ji opravdu chtít použít? Jsou zákaznické vozy tím, na čem hodláte vystavět globální podnikání? Upřímně řečeno nechápu, jakou by to pro závodní průmysl mělo hodnotu," pokračuje sportovní ředitel Manoru.

Lowdon rovněž uvedl, že je zklamán skutečností, že v prostředí formule 1 působí skupina řadící se mezi nejchytřejší lidi na světě, takže by měli být schopni pro toto sportovní odvětní najít i nejlepší řešení. Domnívá se, že než pracovat na ukvapené koncepci zákaznických vozů by si zúčastnění měli uvědomit, jaké problémy je ve formuli 1 vyřešit.

"Jedním z největších aktiv formule 1 je její schopnost řešit zásadní problémy: ať jsou technické, obchodní, právní nebo politické. Lidé v F1 jsou opravdu schopní vyřešit převážnou většinu z nich, ale nejdřív musí přesně definovat, v čem ten problém spočívá. Časem pak poznáme, zda jsme nevyplýtvali příliš mnoho času na něco, co ve skutečnosti vůbec nebylo prioritou," obává se Lowdon.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu