Legendární modrý ovál je zpět

Daniel Šupa, 4. března 2003, 15:09 Google+

Již v neděli se při dalším závodu Grand Prix F1 opět objeví proslulé modrobílé oválné logo automobilky Ford. S bohatou historií za zády si slibují oba partneři nejen účinnou reklamu, ale především kvalitní a žádané výsledky na konci jednotlivých závodů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Velký modrý ovál s bílým nápisem Ford je velmi dobře patrný na žlutém lakování nového monopostu týmu Jordan s označením EJ13, do kterého britský tým vkládá velké naděje. V F1, patří Fordu první místo v mezi dodavateli hnacích agregátů v úspěšnosti jeho počínání. Vozy s motorem Ford zvítězily ve 175 závodech Grand Prix, 13krát dopomohly pilotům k zisku titulu mistra světa a 10krát poháněly vozy týmu, jenž vyhrál Pohár konstruktérů.

Vzhledem k tomu, že tým Jaguar, vlastněný koncernem Ford, používá motory Cosworth, což je společnost vyrábějící a ladící motorové jednotky a patřící taktéž do skupiny kontrolované detroitským gigantem, poměrně málo lidí vědělo, jak to s těmi motory vlastně bude. Spekulovalo se o tom, že Ford vyvíjí jiné motory než Cosworth a že dá Detroit ruce pryč od svého Brity uskutečněného projektu F1. Ale omyl, Formule 1 je tak drahým sportem, že ani Ford by na takovýto dvojsměrný útok neměl prostředky, aniž by ohrozil svoji podstatu. Že je ale F1 obrovskou reklamou i v době svých problémů si jsou za oceánem dobře vědomi a pokud jim za ni ještě někdo zaplatí, je investice k nezaplacení.

Laudův loňský experiment s dodávkou stejných motorů Cosworth, používaných týmem Jaguar i konkurenčnímu týmu Arrows, dopadl málem totálním fiaskem, a proto se již opakovat nebude. Ford se vydal svojí osvědčenou cestou, kterou později okopírovalo i Ferrari. K prodeji tak Ford nabídl včetně servisu loňský agregát Cosworth V10 a motorový kryt bude zdobit právě logo Ford v kombinaci s nápisem Cosworth RS. Výrobce automobilů bude mít reklamu od které očekává posílení svých pozic na světových trzích i zvýšení komerční hodnoty svých sportovních vozů. A Jaguar? Ten by měl mít o jednoho konkurenta méně…

„Formule 1 je uznávána jako skutečný obraz schopností výrobce při vývoji technologií uplatněných v prodávaných vozech. Také máme v plánu využít naší spolupráce s týmem Jordan Grand Prix pro motivaci našich zaměstnanců po celé Evropě a zvláště pak našich inženýrských týmů, ke zvýšení renomé Fordu, coby sportovní značky, jestliže se budou přímo podílet na našich sportovních aktivitách,“ prohlásil prezident a CEO Ford Europe Martin Leach.

Pokud však chce Ford v brzké době pravidelně rozšiřovat číslo u vítězných závodů, měl by řádně přidat zejména při tlaku na vývoj šasi. Na rychlých tratích závěrem loňské sezony vozy Jaguar ukázaly výkon motorů, nicméně technické okruhy absolvovaly jakoby bez přítlačných spoilerů…
Vytisknout

Diskuze: Legendární modrý ovál je zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rušný den Jose Verstappena - anotační foto

Rušný den Jose Verstappena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud