Mercedes: Jak dobré a špatné pneumatiky ovlivnily kvalifikaci Rosberga

iM2, 7. června 2015, 15:47 Google+

Přinášíme zajímavou analýzu toho, proč neměl Rosberg na výběr a v závěrečné fázi kvalifikace musel jet se 'špatnou' sadou pneumatik. To Němce mohlo stát pole position.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 08.06. 08:40) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Němec vinil změnu nastavení z toho, že nedokázal včera vybojovat první místo. Ta přišla v reakci na první výjezd na sadě pneumatik, kterou jeho týmový kolega Hamilton označil za horší ze dvou dostupných. "Trošku mi chyběla přilnavost na zádi auta na té sadě v prvním výjezdu v Q3," vysvětloval Nico Rosberg.

"Nemohl jsem jen prostě říct OK, ta přilnavost se vrátí zpět s další sadou - to by bylo pouhé hádání. Musel jsem tomu uzpůsobit auto a říct si, že tak to prostě teď aktuálně je. Proto jsem trošku ubral na předním křídle. Jenže s druhou sadou byla stará přilnavost zpět. Jenomže protože jsem upravil nastavení podle první sady, ztratil jsem. Tak to je, jinak to bylo dobré kolo. Ale pomalé."

Alokace pneumatik
Toto použití 'špatných pneumatiky' několik lidí udivilo, protože jezdci dostávají na víkend šest sad pneumatik option (v tomto případě super měkké). Šéf výkonnosti u Williamsu, Rob Smedley, připustil, že byl zmatený z toho, že Rosberg vyjel na této sadě během Q3 a nezbavil se jí dříve během víkendu.

"Máme spoustu detailních procesů, které nás mají přivést až k nejlepší možné sadě pro Q3. Sledujeme všechny možné parametry - jako například, jakou váhu musíme ke každé sadě přidat nebo další skoro až věděcké aspekty. Trošku mě to zmátlo, samozřejmě nevím, jaký je jejich proces."


Přišel Rosberg v Kanadě o pole position (nebo o šanci o něj bojovat) vinou špatné sady gum? Vše tomu nasvědčuje (foto: Daimler AG)

Podle zpráv serveru 'motorsport.com' byla tato 'špatná sada' tou extra sadou, kterou jezdci přiděluje FIA a ne tou, kterou vybírá tým. Pokud by měla být tato sada, kterou každý jezdec od FIA dostává pro Q3, ne tak dobrou jako ostatní - jako se to stalo Rosbergovi v Kanadě, tak je to jen pouhá smůla a tým s tím nemůže nic udělat.

Špatná sada vs dobrá sada

Fakt, že Mercedes o situaci Rosberga věděl dopředu, zaujal i jezdce, který se poté přes rádio dotazoval: "Jak víte, která sada je dobrá a která špatná?" Poté dodal, že si o tom promluví později. Následně se jej na to novináři zeptali, jeho odpověď byla: "Nechci zacházet do těchto detailů. Prostě to byla špatná sada a tak to je..."

Závěr z týmové konverzace přes rádio je takový, že stáj provádí detailní analýzu každé sady pneumatik, aby zjistila i ty nejmenší rozdíly mezi nimi - a proto ví, která je nejlepší. Šef Mercedesu, Toto Wolff, sice nechtěl moc prozrazovat, ale přiznal, že se tým snaží zajistit nejlepší dostupné pneumatiky.

"Je to jedna z věcí, které děláme. Snažíme se rozpoznat rozdíly mezi várkami a vnímat rozdíly mezi pneumatikami. Způsob, jakým to děláme, je docela sofistikovaný."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes: Jak dobré a špatné pneumatiky ovlivnily kvalifikaci Rosberga

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 08.06.2015 08:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjean, Romain

Analýza sektorů: Lotus mohl porazit Williams, na rovinkách kraluje Grosjean s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud