Manor: Strategická skupina F1 nemá žádnou strategii

iM2, 29. května 2015, 10:38 Google+

Sportovní ředitel Manoru, Graeme Lowdon, věří, že Strategická skupina Formule 1 selhává ve svém strategickém cíli, kterým je důkladná revize Formule 1 jako celku.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.05. 08:51) Napište svůj názor
Stevens, Will

Stevens, Will | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Zatímco v současnosti existuje mnoho myšlenek na to, jak zrychlit monoposty F1 do roku 2017 o 5 až 6 sekund na kolo, tak existuje také mnoho myšlenek na představení zákaznických aut. Manor by mohl být logicky hlavním cílem těchto myšlenek. Je třeba si ale uvědomit, že u Manoru primárně stále bojují s financování celého projektu poté, co tým zkraje roku fakticky zbankrotoval a došlo k jeho restrukturalizaci.

Graeme Lowdon teď pro Autosport řekl, že Strategická skupina selhává ve své povinnosti přijít s jasným plánem pro budoucnost sportu. "Z toho, co jsem viděl, tak tu není žádná strategie, která by byla interpretovaná Strategickou skupinou. Strategií by bylo prvně provést analýzu, pak si nastavit cíle a následně vypracovat plán, jak jich dosáhnout.

Z toho, co dělá Strategická skupina, mám pocit, že pouze 'vyzobávají' nápady - ať už jde o doplňování paliva, zákaznické vozy, možnost kupovat kompletní monoposty a tak podobně. Návrat tankování a zákaznické vozy nejsou strategie. Strategie má vytyčit cestu, jak se dostat k cíli. Podle mě ingnorují jednu ze základních věcí - jaká je celková strategie F1?


Graeme Lowdon (vpravo) není s fungováním Strategické skupiny spokojen
(foto: Manor Marussia F1 Team)

O co se snaží? Čekal bych, že strategie F1 bude něco, co bude možné vysvětlit každému, každý by pochopil, jak se k ní dostáváme. Každá větší společnost Vám řekne, že definice a vyhodnocení strategie je základ. Je to těžké, protože to zabere čas a úsilí." Lowdon alespoň oceňuje snahu o snížení nákladů pomocí zákaznických vozů.

Ovšem obává se, že zatím tato strategie není moc dobře promyšlená: "Budou zákaznické vozy levnější? Ano, pochopitelně. Ale je to dobrá nebo špatná věc? Dá se to vyhodnotit pouze podle toho, jestli sport poroste nebo ne. Všechno je to o tom, položit si správnou otázku. Aktuálně si nejsem jistý, že správná otázka byla položena.

Se zákaznickými vozy nepochybně vznikne "dvourychlostní" F1. Je to to, co chtějí fanoušci? Dokázal někdo, že to je nejlepší strategie pro F1? Podle mě je třeba daleko větší snahy ke zodpovězení této otázky. Ale možná je tato otázka špatná. Jednou z nejhorších věcí, které můžete udělat, je vznést špatnou otázku a zaměstnat každého tím, že bude řešit nesprávný problém."

Vytisknout

Diskuze: Manor: Strategická skupina F1 nemá žádnou strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.05.2015 08:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

FIA si posvítila na aerodynamický tunel Ferrari a spolupráci s Haasem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud