F1 pracuje na zlepšení zvuku: Vrátí se už od roku 2016 dvě koncovky výfuku?

Petr Hlawiczka, 27. května 2015, 06:30 Google+

Výrobci motorů F1 pracují na rychlém řešení pro zlepšení zvuku motorů a jejich hlučnosti. Od roku 2016 bychom se měli opět dočkat rozdělení výfukového systému do dvou koncovek. Jak bude u současných turbomotorů řešen?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.05. 13:59) Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Zatímco Strategická skupina F1 představila několik návrhů na zrychlení vozů o 5 - 6 sekund od roku 2017, výrobci se během schůzky v Monaku dohodli na rychlejším řešení současného zvukového projevu turbomotorů.

Podle Motorsport.com všechny čtyři automobilky - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - pracují na pravidlu, které by je donutilo ke změně výfukového potrubí na monopostech již od příštího roku. V plánu je opět zavedení dvou povinných koncovek místo jediné.

Má se za to, že toto řešení přinese lepší zvuk, který je v zastřený kvůli současnému řešení turba, obtokového ventilu a jediné koncovky výfuku. Podle návrhu by pak byl rozdělený na dvě koncovky: jedna pro obtokový ventil, zatímco druhá by poskytovala zvuk přímo z motoru.

Tento návrh má být zaslán Strategické skupině F1, která bude hlasovat o jeho podpoře. Pokud bude většina pro, pak bude zapotřebí jednomyslné shody na pozdějším jednání Komise F1, která se sejde ještě před červencovým zasedáním Světové rady motorsportu FIA, která změny pravidel ratifikuje.

renault
Výrobci motorů přemýšlejí o návratu dvou koncovek výfuku, aby pomohli ke zlepšení
zvukového projevu současných V6 turbomotorů (foto: Renault Sport F1)

I když by dva výfuky nepřinesly zpět hluk původních atmosférických V8 motorů z roku 2013, měly by alespoň zvýšit hlučnost a přinést surovější zvuk. Šéf Renaultu Sport F1 tento návrh vítá: "Vítané je cokoliv, může zlepšit zvuk. Já jsem s tím spokojený. Nechci být negativní. Jen doufám, že to bude stačit," uvádí Abiteboul.

Mezi dalšími návrhy pro zlepšení zvukového projevu je snížení počtu převodových poměrů z osmi na šest a snaha donutit výrobce pohonných jednotek k tomu, aby své motory provozovaly ve vyšších otáčkách - blíže k maximu 15 000 ot/min. V současnosti týmy využívají nejvýše 11 - 12 tis. ot/min kvůli palivovým omezením.

Vytisknout

Diskuze: F1 pracuje na zlepšení zvuku: Vrátí se už od roku 2016 dvě koncovky výfuku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.05.2015 13:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nasr, Felipe

Nasr se přidává ke kritice Verstappena: Nehoda je důkazem jeho nezkušenosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud