Konec zvyšování výkonnosti motorů pod rouškou spolehlivosti?

Jan Pánek, 24. května 2015, 12:20 Google+

Výrobci motorů ve Formuli 1 mají možnost vylepšovat své motory, pokud tím zvýší spolehlivost, bezpečnost nebo tím sníží náklady. Tímto způsobem často navyšovali i výkon, to se ale může změnit.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 26.05. 10:15) Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

I před zavedením nových motorů, tedy když byly staré motory zmražené, existovalo pravidlo, podle kterého mohl probíhat vývoj. V letošní sezóně vývoj motorů probíhat může, ale tým za to musí „zaplatit“ několik žetonů. Pokud ale má problém například se spolehlivostí, žádné žetony ho to stát nebude, FIA si teď chce posvítit na to, aby touto cestou nezískávaly týmy primárně výkonnost.

FIA se totiž rozhodla, že ke každé úpravě motoru bez použití žetonu bude vyžadovat vysvětlení, jakým způsobem novinka zvýší spolehlivost.

Všechny změny homologované pohonné jednotky za účelem zvýšení spolehlivosti by měly být předloženy FIA a kopie by měly být zaslané pro skupinu, která nad tímto problémem bude mít dohled,“ píše se v nové směrnici.

„Všechny takové požadavky s nezbytnými dalšími daty by měly být předloženy FIA minimálně 8 dní před prvním nasazením pohonné jednotky.“


Může zpřísnění pravidel uškodit Renaultu nebo Hondě? (foto: Honda Racing F1)

Dále jsou ve směrnici vyjmenovány položky, které je nutno uvést. Řadí se tam například referenční číslo starých a nových dílů nebo nákresy starých a nových dílů. FIA tak pravděpodobně reaguje na to, že motoráři využívají této skulinky v pravidlech na vývoj. Může to mít vliv, ale pokud budou inženýři chytří, tak i přes zpřísnění pravidel mohou nějaké díly pro výkonnost nasadit na motor bez využití žetonů.

Vytisknout

Diskuze: Konec zvyšování výkonnosti motorů pod rouškou spolehlivosti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 26.05.2015 10:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Brundle: 18palcové pneumatiky jsou budoucností F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud