Renault: V naší továrně něco není v pořádku, je to podobné jako s aerodynamikou

Petr Hlawiczka, 15. května 2015, 06:30 Google+

Renault přiznává, že někde v jeho ověřovacím procesu v továrně ve Viry dochází k chybě. Motory na testovacích stolicích spolehlivě fungují, ale na trati pak selhávají.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 18.05. 23:04) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Motory se v kontrolovaných podmínkách továrny chovají extrémně spolehlivě, během závodních víkendů s nimi ale má Red Bull a Toro Rosso potíže: po pěti podnicích jsou již tři piloti (Kvjat, Ricciardo a Verstappen) na letošním limitu 4 použitých kusů, brzy je tedy čeká posun o deset míst zpět na startovním roštu za nasazení nového agregátu.

"Na dynamometru jsou motory spolehlivé, ale když vyjedeme na trať, tak nejsou. Očividně je něco špatně v našem validačním procesu od dynamometru po trať. Je tam něco, co musíme prošetřit," uznává Cyril Abiteboul, generální ředitel společnosti Renault Sport F1.

renault
Renault tuší, že u nich v továrně něco není v pořádku (foto: Renault Sport F1)

Podobné problémy ale podle něj mají týmy běžně s aerodynamikou. Korelace dat mezi aerodynamickým tunelem a realitou není nikdy 100%: "Je to jako s aerodynamikou, když vám aerodynamický tunel neříká pravdu. Ve světě motorů to je úplně stejné."

Věří ale, že své problémy vyřeší a jejich partnerství s Red Bullem bude opět stejně silné a úspěšné jako v minulosti. "Procházíme náročnými okamžiky. Tento sňatek má všechny důvody na světě k tomu, aby pokračoval. Musíme tedy odvádět lepší práci na dráze, ale také mimo ní," dodává Abiteboul.

stav pohonnych jednotek po barceloně
Stav použitých součástí pohonných jednotek po Barceloně
(ICE = motor s vnitřním spalováním; TC = turbo; MGU-K/MGU-H = motorgenerátor
pro rekuperaci kinetické/tepelné energie; ES = baterie; CE = řídicí elektronika)

Vytisknout

Diskuze: Renault: V naší továrně něco není v pořádku, je to podobné jako s aerodynamikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 18.05.2015 23:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Ecclestone: Vettelovi by se příchod Hamiltona k Ferrari nelíbil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud