Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

Podle zástupce šéfa Force Indie, Boba Fernleyho, je zavedení dvou druhů motorů, jak nedávno navrhl Bernie Ecclestone, tím nejlepším řešením současné situace. Hybridní 1,6l V6 motory jsou z pohledu inženýrů špičkové, menší týmy však ničí jejich cena. Šéf F1 naproti tomu prosazuje levnější, ale zároveň i hlučnější a silnější motory o výkonu 1000 koní.

"Myslím, že je celkem jasné, že hybridní V6 je motor, který si vybraly automobilky. Zůstane tady, jde o skvělý motor, jak předvádíme. Podle mě je ale s využívání možná V8 motoru s KERSEm, který je pro nezávislé týmy dostupnější, spojeno mnoho užitku," říká Fernley pro Autosport.

Aby následkem toho nevznikla Formule o dvou třídách, je nutné zajistit jejich vyrovnanost: "Automobilky chtějí rozvíjet hybridní motory. Technicky odvádějí skvělou práci, mají pro to vynikající platformu a skvělou marketingovou příležitost. Neznamená to ale, že se musíme touto cestou ubírat.

Ta naše je o kontrole nákladů myslím si, že pokud můžeme získat rozumnou rovnováhu, pak jde podle mě o velmi dobrou iniciativu," zamlouvá se přechod na starší a levnější formát zástupci šéfa Force Indie.

mercedes
2,4litrový atmosférický V8 motor Mercedesu ze sezóny 2013 (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Myslím si, že Formule 1 jako celek pomohla automobilkám ve vývoji V6 hybridu, musíme se však dívat také na komerční hlediska této záležitosti. A těmi je o 50 % levnější motor, který má stejnou výkonnost. Nejsme tady od toho, abychom propagovali motory," dodává Fernley.

Diskuze:

Počet příspěvků: 46 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu