Vettel: Mercedes v Bahrajnu nejel naplno

Petr Hlawiczka, 21. dubna 2015, 06:20 Google+

Sebastian Vettel tvrdí, že Mercedes v prostředním stintu během Velké ceny Bahrajnu nejel kvůli šetření pneumatik naplno, proto mu bylo Ferrari "uměle" blízko.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 21.04. 22:45) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Podle pilota Ferrari to sice nebylo tak nápadné, jako v Číně, kde na to Lewis Hamilton před svou druhou zastávkou najednou šlápl, přesto podle něj Mercedes uprostřed závodu nevyužíval svůj potenciál plně.

"Myslím, že měli v závodě velmi dobrou rychlost, zřejmě vyšší, než předvedli v prostředním stintu. Proto si myslím, že jsme byli uměle o něco blíže," hodnotí Vettel průběh závodu v Sákhíru, kde vyhrál Hamilton před jeho týmovým kolegou Räikkönenem.

"Zároveň to ale pro nás jako pro tým fungovalo perfektně, protože se ve srovnání s Kimim zpomalili a on je dokázal ke konci dostihnout," pokračuje Němec, který v Bahrajnu neměl svůj den a po sérii chyb projel cílem až jako pátý.

Myslí si, že Mercedesy letos jezdí záměrně pomaleji, aby zvolnili tlak na omezení jejich dominance a zatraktivnili sport? "Nemyslím si, že by se pokoušeli udělat něco hloupého. Jsem si jistý tím, že Lewis a Nico na to tlačí tak tvrdě, jak jen můžou. Při první zastávce to bylo velmi těsné, když jsme všichni vyjeli z boxů - i mezi Nicem a Lewisem."

"Nemyslím si tedy, že by v tuto chvíli skrývali svou rychlost. Jen podle mě ve druhém stintu trochu více pečovali o pneumatiky, protože když jste ve vedení a máte čistý vzduch, tak to můžete dělat. Můžete si dělat, co chcete, protože víte, že po mnoho kol nebudete podseknuti, jelikož by to nemělo smysl. Ale to je normální."

vettel
Sebastian Vettel je v šampionát třetí, o 28 bodů za Lewisem Hamiltonem
(foto: Scuderia Ferrari)

"Minulý rok také neskrývali svou rychlost, ale měli k tomu mnohem méně důvodů než letos," dodává Vettel, jehož Ferrari ztrácí v šampionátu konstruktérů na Mercedes po 4 závodech 52 bodů. Pro Barcelonu chystá vylepšení aerodynamiky a v Kanadě nasadí novou verzi pohonné jednotky, na jejíž vývoj vyčerpali pět z 10 zbylých žetonů. Její výkon by měl být až o 20 - 30 koní vyšší (více jsme psali minulý týden zde).

Vytisknout

Diskuze: Vettel: Mercedes v Bahrajnu nejel naplno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.04.2015 22:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Boullier: Vyšší počet motoru představuje levnější řešení. Co na to šéfové…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud