Vettel: Proč je v rychlých zatáčkách tak těžké se udržet za jiným vozem

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2015, 06:30 Google+

Sebastian Vettel po závodě v Šanghaji přiblížil, proč se obtížně následuje vůz soupeře a málo se i přes velmi dlouhou rovinku předjíždělo.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 14.04. 08:55) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jezdci v Číně hovořili o tom, že jízda v zatáčkách za jiným vozem a následné předjetí na rovince může být velmi obtížné. Podle pilota Ferrari za této situace rychleji odcházejí pneumatiky.

"Myslím si, že se přirozeně v rychlých zatáčkách vždy trápíme s tím, abychom zůstali blízko. Zatáčky vedou na rovinku. Ta nejnápadnější, zadní rovinka, začíná celkem pomalu, pak se [zatáčka před ní] zrychluje a zrychluje, takže to obecně celkem ztěžuje udržení se v závěsu," uvádí Vettel.

"Věc se má tak, že když se pokoušíte předjet někoho, kdo je stejně rychle jako vy, nebo o trochu rychlejší či pomalejší, pak opravdu nemáte moc velkou výhodu v tom, že zůstanete těsně za ním. Přicházíte o přítlak, pneumatiky se začínají smýkat, což vede k jejich přehřívání, a vy se trápíte tím více, čím jste blíže. Proto je to těžké," vysvětluje Němec.

vettel cina ferrari
Sebastian Vettel sice byl v Číně na rovinkách rychlejší než Mercedesy,
na vítězství to ale nestačilo (foto: Scuderia Ferrari)

Včera se snažil dostat Mercedesy pod tlak, nakonec se jim nepřiblížil dostatečně blízko, takže ani jednou za nimi nemohl využít DRS a zaútočit. V cíli byl o necelé tři sekundy za Lewisem Hamiltonem a v šampionátu udržel druhou příčku před Nicem Rosbergem.

Vytisknout

Diskuze: Vettel: Proč je v rychlých zatáčkách tak těžké se udržet za jiným vozem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.04.2015 08:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton přiznává, že jel pomalu a Mercedes ho několikrát vybízel ke zrychlení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud