Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Petr Hlawiczka, 7. dubna 2015, 06:20 Google+

Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 11.04. 07:29) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Týmy se shodují na tom, že kratší verze nosu, jakou má například Lotus či Mercedes, je z aerodynamického pohledu nejvýhodnější. Problémem je s ní ovšem projít povinnými nárazovými testy. Red Bull se s tím například trápí již déle než měsíc. Chtěl by ji nasadit co nejdříve, protože kolem ní navrhl další části karosérie. Tento balík by jej měl dohromady zrychlit o více než půl sekundy na kolo.

Na otázku, zda kratší verzi nosu připravuje i Ferrari, odpovídá technický ředitel: "Pracujeme na tom, to je upřímná odpověď. Souvisí s tím několik fyzických omezení. Pravidla pro nárazové testy jsou taková, že musíte pohltit určité množství energie, aniž byste přesáhli určitou míru přetížení - a to vyžaduje, aby váš nos měl nějakou minimální délku."

Stáj z Maranella chce podle něj co nejrychleji nasazovat novinky, aby mohla s Mercedesem pravidelně bojovat o vítězství: "Nezůstaneme konzervativní, budeme u auta zvyšovat výkonnost tak rychle, jakmile na ni přijdeme a připravíme ji.

Máme toho ve vývoji v továrně momentálně hodně, svou cestu si to na vůz nalezne tak rychle, jak to jen budeme zvládat. Poté toho přijde ještě více. Aerodynamický program funguje výborně a pravidla pro aerodynamiku jsou stále celkem nová, takže od nich můžeme očekávat více."

vettel malajsie
Ferrari chystá kratší verzi nosu a záplavu aerodynamických novinek (foto: Scuderia Ferrari)

Vylepšování pohonné jednotky, vodní chlazení stlačeného vzduchu
"Totéž se týká motoru. Celá situace s žetony znamená, že jde o velmi odlišnou situaci od minulého roku - nemluvě o ziscích, kterých jsme doposud dosáhli. Myslíme si, že toho během roku můžeme přidat ještě mnohem více," očekává Allison zvyšování výkonu pohonné jednotky.

Jeho pravá ruka pro aerodynamiku, která s ním přišla z Lotusu - Dirk de Beer - si užívá větší aerodynamické svobody při navrhování nového vozu díky vodnímu chlazení stlačeného vzduchu.  Mezichladič se nachází uprostřed V - mezi válci motoru a je čtyřikrát menší než ten vzduchový, který používá Mercedes (stejně jako minulý rok) a který má umístěný v bočnici.

Znamená to, že je sice o něco lehčí, ale také méně efektivní ve snižování teploty, proto motor poskytuje nižší výkon. Rozdíl mezi těmito dvěma řešeními byl patrný zejména v horké Malajsii, kde mohlo Ferrari využívat více výkonu. V paddocku dokonce někteří začali Scuderii podezřívat z toho, že její pohonná jednotka měla více koní než Mercedes.

ferrari vettel
Ferrari během zimy dosáhlo u pohonné jednotky obrovský pokrok - mělo v Malajsii
více koní než Mercedes? (foto: Scuderia Ferrari)

Další personální posily
Ferrari také pokračuje v personálním posilování - přichází Pete May, který pracoval pro Hondu - Zytek na vývoji systému pro rekuperace energie (ERS), a Iñaki Rueda, jenž vypracovával závodní strategie pro Lotus.

Vytisknout

Diskuze: Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 11.04.2015 07:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bottas, Valtteri

Bottase trápí ztráta Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud