DISKUZE K ČLÁNKU Renault přiznává, že letošní motor na vítězství mít nebude - na Mercedes ztrácí 50 koní

Renault si myslí, že si jeho zákazníci - stáje Red Bull a Toro Rosso - budou muset na vítězný závod počkat přinejmenším do příští sezóny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault přiznává, že letošní motor na vítězství mít nebude - na Mercedes ztrácí 50 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 27.03.2015 10:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 9 lidí) 25.03.2015 09:36
Ztráta 50 koní? Tak v první řadě, v Austrálii to… »
» Limbi (Hlasovalo 7 lidí) 25.03.2015 14:05
Nemůžeš říct, že někdo očekával tohle a tohle..… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 25.03.2015 10:36
Když loni u RB tvrdili, že Renault ztrácí 60… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zlo

    90.197.28.XXX
    Renault vs. RB Celkový přístup renaultu je zklamáním. Mohlo se stát, že loni zaostávali, podobně jako ferrari. V tu chvíli, ale měli zatroubit na poplach a od března začít stavět nový motor. Žetonů měli dost. Vypadá to, jako by snad motor pro letošní sezónu začali vyvíjet někdy v listopadu a pak se vztekali, že mají málo času. Pravdu mají v tom, že stáhout 60 koní za 4 měsíce nejde, ale do této situace se při vší úctě dostali sami.

    Na druhou stranu RB zuřivým kopáním kolem sebe pouze zakrývá vlastní výkonostní propad na straně šasi.
    S celkovým hodnocením bych počkal, až RB nasadí slibovaný aerobalík a renault vyladí ovládání neotestované pohonné jednotky a prokáže se její plný výkon.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FantomasMan

      FantomasMan

      87.197.124.XXX
      Ja to skôr vidím tak, že RB plne pochopil, že aj keby postavil najlepšie možné šasi dle súčastných pravidiel by nevyhral. Videl to Newey aj Vetel a tak radšej odišli. Preto to zúfalstvo od RB. A majú pravdu. Mne osobne nevadia dnešné pravidlá ale vadí mi zakázaný vývoj motor. Ta tých pár žetónov nič nerieši.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        31.47.102.XXX
        Nemůžeš říct, že někdo očekával tohle a tohle... RB s Renaultem vyhrál 4 tituly mistra světa. Měli motor, který sice nebyl nevýkonnější, ale nejúspornější. V loňském roce dokázal RB také vyhrát pár závodů. Prostě RB se nechce smířit s tím, že by po 6 letech nemohl vyhrát závod, což chápu. Na druhou stranu jsou jak malé rozmazlené děti, které upadli do představy, že F1 je tu jen kvůli nim a strašně se diví proč je vedení netáhne za ruku zpátky nahoru, když se tam sami dostat nedokážou. Tím co dělají nejen nikoho z Renaultu nemotivují, ale pochybuju, že se někdo v Renaultu předře aby se RB zase jezdilo líp. To že Newey může udělat chybu si tu snad nikdo nepřipouští ale pravbdou je že jeho McLareny MP4-19 a MP4-21 byly nehorázné plečky a první auta u Red Bullu jakbysmet. Renault svou chybu přiznal a to že se RB tváří stylem "to mi ne" ukazuje jejich pokrytectví, které ukazují i vůči náskoku mercedesu.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      Ale ostatní nasadí taky balíky vylepšení, takže relativně se nemusí změnit, natož zlepšit vůbec nic.
      Mj, někdo níže v diskusi píše, ze Renault má nejvíc žetonů na vývoj motoru v sezóně, ale já mám pocit, ze nejvíc si nechávali u Ferrari, ne ?
      A naopak, s tou ovladatelnosti motoru bych to neviděl tak růžově, jako Adi. Práve v té byl IMHO loni asi největší problém Ferrari, byť mohlo mít vyšší absolutní výkon než Rencek. A za celou sezónu s tím nebili moc schopni něco udělat, naopak novoroční úpravy jsou jak z nového světa (relativně vůči jejich 2014 motoru, nikoli Mercedesu:)
      Každopádně jsem na ta vylepšení v Barceloně hodně zědav

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.130.XXX
        Největší problém Ferrari loni bylo slabé MGU-H a malé turbo.

        Jinak žetony pro letošní sezónu:

        Mercedes: 7
        Honda: 9
        Ferrari: 10
        Renault: 12

        Podle testů a prvního závodu dosáhlo právě Ferrari největšího pokroku a je to tedy jasný vzkaz pro Renault - chceš se udržet v F1? Vykašli se na RB a urychleně si zařiď vlastbí tým, jinak nemáš šanci. Problémy Mclarenu a Hondy a defakto boj mezi RB a Ren. je jasný důkaz toho, že spojení dodavatel motoru + hlavní tým (ale se svým vedením) je horší varianta než motor a tým pod jednou správou / vedením (Mercedes, Ferrari).

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • FantomasMan

    FantomasMan

    87.197.124.XXX
    Renault Celé si to zavinil sám Renault. Lebo na začiatku si myslel, že "zožral všetkú múdrosť sveta okolo turbo motorov" a podľa toho si nastavil pravidlá. Čiže plán bol nasledujúci : Postaviť na prvý krát majstrovský motor, potom ho už len cez žetóny trochu vylepšiť a ryžovať na tom celú dobu cez tímy F1 + celosvetový marketing zdarma. Ale hľa sala sa chybička... Motor sa na začiatku nepodaril, cez žetóny sa vylepšenie nedarí, tímy o motor záujem nemajú + Catherman skrachoval a nezaplatil. Nakoniec je z reklamy ostuda + ak si Renault nekúpi vlastný tím v F1 nebude mať komu dodávať. Čiže ani zisk nebude....

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      31.47.102.XXX
      Aaaaa máme tu pána z vývojového týmu Renault, že ví jak přesně zněl plán :D Ona totiž ani samotná pohonná jednotka nemusí být špatná ale ta elektrika okolo ERS a další může být problém 03

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    No ja som presvedčený,.. ...že je to viac ako 50 koní, lebo ak Daniel hovoril, že pohonná jednotka nedosahuje ani výkonu tej minuloročnej, tak mu treba veriť, lebo vtedy skončil v závode ďaleko lepšie, aj keď ho potom FIA diskvalifikovala. Mercedes aj Ferrari urobili kroky kupredu a Renault citeľne zaostal, tak nech sa teraz nečudujú, že v Red Bulle aj Toro Rosso hromžia a nadávajú. 02 Chcú len za svoje peniaze to, čo dostáva aj konkurencia a to je zrovateľne výkonovo aj spoľahlivostne pohonné jednotky na celú sezónu 2015. Ja si nemyslím, že chcú niečo , čo sa nedá splniť. 11

    + 11 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.130.XXX
      Renault podělal jedinou věc a to je ta, že se nechal natlačit Red Bullem kam nechtěl! Ten motor v Austrálii nejel na plný výkon.

      + 6 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Ztráta 50 koní? Tak v první řadě, v Austrálii to rozhodně bylo víc než 50 koní, pže jinak by Ferrari mělo minimálně stejně výkonný motor jak Mercedes a to nemá, takže nejeli na max výkon. A nyní si to trochu propočítáme. V r. 2014 měl Renault odhadovaný výkon cca 750 hp, Mercedes 840 hp, do Abu dhabí Renault "našel" 30 hp a měl 780 hp, což bylo o 60 míň, než Mercedes (za předpokladu, že Mercedes nenašel ani koně). Takže konec sezóny 2014 - Renault 780 hp, Mercedes 840 hp, tedy rozdíl 7,7%. V zimě se posilovalo řekněme o 60 - 80 hp. Takže Mercedes má nyní 900 hp, Renault 850 hp, tedy rozdíl 5,9% Ať počítám jak počítám, tak jestli u Renaultu nekecají, tak rozdíl výkonu stáhli na Mercedes o téměř 2%, tak jak může být letošní motor horší než ten loňskej dle Red Bullu?! Z toho všeho mi vyplývá, že RB odvedl mizernou práci na šasi a celou zimu se "staral" a tlačil na Renault, aby uspíšil vývoj a sami dělali hovno... Co jsem nepochopil, jak se mohli nechat v Renaultu zahnat takto do kouta a pracovat proti své filozofii! Teď jsou u toho za blbce, měli celé vedení RB poslat někam a vyvíjet podle svých zásad... proboha, vždyť pro F1 dělají motory od r. 1976!!! A teď si nechají dikotvat od 10 let starýho týmu, kterej si miliardář postavil jako koníčka?! To je smutný :(

    + 9 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      O moc více než 50 koní to v Austrálii nebylo. Ale hlavně: nemůžeš počítat jen koníky - k čemu ti jsou, když je nemáš v potřebném rozsahu otáček a když se trápíš s ovladatelností, jak obě strany přiznávají? Proto může být horší než loňský, byť má vyšší výkon.

      + 13 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.130.XXX
        Ovladatelnost se dá vyladit v relativně krátké době. Otázka je, proč si nikdo na ovladatelnost nestěžoval v testech?! Proč vůbec Renault dovolil dovézt do Austrálie nevyzkoušený paskvil?!

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Ale stěžoval - Red Bull - a Renault to ve svých zprávách popisoval (byly tady zveřejňovány). V posledním testu v Barceloně došlo k zlepšení. V Melbourne krok zpět. Že by na Renault někdo tlačil, aby na poslední chvíli něco vyvíjel a pořádně neodzkoušené nasadil?

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            176.74.130.XXX
            Přesně tak, Red Bull na ně tlačil a já nechápu, jak mohl Renault podlehnout a nasadit do závodního víkendu něco, co neměl dostatečně odzkoušené...ostatně, to podivení je i v mém komentu na začátku tohoto vlákna.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Vlaza

      85.71.89.XXX
      Adi . Co to meleš .To že někdo nabrzdí na motoru jakýkoliv výkon neznamená že ten motor funguje v celém rozsahu. Poslechni si zvuk motoru z on board kamery na startu v Austrálii u Riciarda. Vždyť mu to málem chcíplo a hádalo se to jak stará škodovka.

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.130.XXX
        Potenciál motoru je dobrý, celkový výkon bude taky dobrý, sw vyladění, tedy ovladatelnost zabere nějaký čas, ale rozhodně míň než předělat celý motor. Navíc Renault má na úpravy v sezóně nejvíce kreditů. Je klidně možné, že v druhé polovině sezóny budou Mercedesu velmi blízko motorově. Spíš mám obavy o šasi a aero RB, ten se šasi Mercedesu jen těžko přiblíží... jestli letos bude v PK tým s motorem Renault na 3. místě, bude to úspěch.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Když loni u RB tvrdili, že Renault ztrácí 60-80k bylo tu milion tvrzení o lhářích, protože jediné vysvětlení bylo, že všechny 3 stáje postavily neschopné šasi. Na konci sezony Renault sám hlásil snížení ztráty na 60k. Ne že bych čekal nějaké hromadné omluvy, ale asi na tom něco bylo.
        Letos tvrdí, že mají 50k ztráty. Měli by tedy na tom být lépe než loni. Čísla?
        RB: V kvalifikaci proti loňsku ztratil na Mercedes 1,215s, loni dojel Ricci třetí (pak byl diskvalifikován) s necelou půl minutou ztráty, letos dostal kolo!
        STR: Ztratil proti loňské kvalifikaci dalších 0,755s, v závodě loni kolo nedostal, letos ano a ještě kus k tomu.
        Lotus: Loni ztrácel na postup do Q2 skoro 3s a byl suverénně poslední, letos se dostal do Q1.
        Závěr? Na čem se projevilo srovnání výkonu motoru? Nebo OPĚT po roce jedině týmy s motorem Renault záhadně zpackali šasi a ten jediný, který přestoupil jinam ho geniálně napravil?
        Kdo je větší demagog? RB nebo Renault? Já bych si hodil korunou. 12

        + 7 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama