DISKUZE K ČLÁNKU Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.03.2015 12:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jon (Hlasovalo 31 lidí) 23.03.2015 14:29
:-) Jestli ten motor rozjedou, tak se z toho… »
» Pepan (Hlasovalo 28 lidí) 23.03.2015 15:00
Ta nižší maximálka je pochopitelná. Když měli o… »
» Limbi (Hlasovalo 12 lidí) 23.03.2015 15:17
Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • AAA

    147.229.208.XXX
    No ja by som z toho zas tak nadšený nebol. Minulý rok mal Red Bull vraj najlepšiu aerodynamiku a ako dopadol. Ferrari sa zas rozhodlo ísť cestou Williamsu a preferuje top speed a začína sa to vyplácať. Okrem iného rýchlosť v zátačkách je strašne obecný pojem. Alonso je známy svojim štýlom, že obetuje nájazd aby mal dobrý výjazd a dobrý top speed, robí to už niekoľko rokov a je považovaný za najlepšieho pilota.

    Ďalej netreba zabúdať, že Renault trpí zlou ovladatelnosťou, vďaka čomu sa piloti nemôžu pri prejazde zákrutou hrať s plynom a prejazd je tým pádom pomalší. Takže keď hovoríme, že McLaren má zlý top speed vďaka motoru tak môžeme rovnako povedať aj, že Red Bull má zlý prejazd zákruty vďaka motoru. To znamená, že Red Bull má dobré aero a to neguje fakt, že McLaren musí byť lepší v prítlaku.

    Ďalej ešte ten top speed. Samozrejme čím nižší top speed tým menšia šanca, že netrafíte brzdný bod a prejazd zákrutou je plynulý a hladký.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepa

    78.45.168.XXX
    výkon No, na cílové čáře měli stejnou rychlost jako mercedes, to mají tak obří výkon, když to otevřou?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Presne tak,.. ...to auto je aerodynamicky postavené veľmi dobre a slabinou je pohonná jednotka, ktorú mal Jenson nastavenú pre závod, na 65% plánovaného výkonu, čo v zátačkách stačilo, ale na rovinkách v žiadnom prípade, preto ak sa zvýši spoľahlivosť a postupne sa pohonná jednotka dostane v závode na 100% plánovaného výkonu, nie je pochýb, že McLaren bude do konca roku v každom závode konkurencieschopný a určite bude bodovať. 01 Aby sa tak stalo čo najskôr, beží non-stop program spoľahlivosti ako vidieť Honde na tom veľmi záleží, aby čo najskôr sa dostali tam, kde chcú byť. 01

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.98.215.XXX
    williams v zakrutach druhe najlepsie auto, v maximalnych rychlostiach najlepsie auto, ale na mercedes aj tak strati 1.5s?

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.176.130.XXX
      Williams neměl nejlepší top speedy

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.98.215.XXX
        v kvalifikacii mali najlepsiu maximalku williamsi
        v pretekoch sa pred massu sice dostal erikson ale ten isiel viac zastavkovu strategiu a jazdil cely(okrem prveho kola) cas na na novych softoch
        pri rovnakej strategii by na massovu maximalku rozhodne nemal

        takze ano williams ma najlepsiu maximalku

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Api

      109.81.245.XXX
      O čom?

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Ta nižší maximálka je pochopitelná. Když měli o dvě stě koníků méně, nemohli na rovinkách stačit. Myslím si, že v polovině sezóny bude patřit McLaren k příjemným překvapením.

    + 28 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mida

    88.101.0.XXX
    Honda Když můžou mít v Rakousku fialový krávy, proč by kucí šikmookí nemohli vyladit motory11

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.11.XXX
    :-) Jestli ten motor rozjedou, tak se z toho Marko uz pos..e uplne :-)) Jdu si na to dat Monstera :-))

    + 31 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • El Senor

      89.111.73.XXX
      Ono asi taky zalezi jak maj auto nastaveny. Urcite vedeli, ze auto nebude mit kvuli motoru vykon na rovinkach, takze mohly zvisit pritlak a zrychlit zatacky. Pokud jeli s nastavenim, ktere budou mit i pri maximalnim vykonu motoru, tak to vypada velice dobre. Button byl v zatackach pred Rosbergem cca 85% zavodu, coz je hodne dobry vysledek

      + 13 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        Ono je ale otazka, co to znamena. Je vzdycky vyhodnejsi obetovat rychlost na rovince na oltar prujezdu zatacek ? Tohle se lisi okruh od okruhu. A nakonec se pocita celkovy cas, nikoli nejaka komponenta celkoveho casu na kolo, resp. zavod.
        Tim nechci McL nijak snizovat, jen si myslim, ze ostatni staje klidne mohli kalkulovat s vetsim ziskem na rovince a proto nastavili nizsi pritlak; napr. Ferrari, Sauber...
        Uvidime v dalsich zavodech, jsem na ne zvedav a jako fanda Ferrari jim preji a doufam, ze se tento tradicni rival brzy zvedne.

        + 11 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonymouse

          82.119.113.XXX
          áno, dáva to logiku. otázne, že či z tej pomalej rýchlosti na rovinkách ešte viac ukrojiť vyšším prítlakom?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.41.XXX
        Ono zas když nastavíš velký přítlak a nemáš motor, který ti to auto z té zatáčky vytáhne, tak je to k ničemu a ještě zpomalíš. Musí se najít top point, tedy nejvýhodnější bod křížení výkonu motoru a přítlaku. Samotný přítlak je vlastně aerodynamická brzda, takže se moc nevyplatí ho nastavovat na max. Navíc auto McLarenu je údajně stavěno na minimální odpor (podobně jako williams loni) takže toho přítlaku klidně můžou generovat míň než ostatní a stejně budou rychlejší. Otázkou je zda auto s nízkým odporem je lepší než auto s vysokým odporem, které má více přítlaku. Chtěl bych možná jen do jednoho závodu vidět, jak by si mclaren vedl s motorem mercedes popř s jeho výkonem. Podle mě by byl na úrovni ferrari.

        + 12 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.111.77.XXX
          Souhlas. Jen je tu ten bod vykon x pritlak a prave v zatackach toho vykonu bude potreba mene nez na rovinkach ve 350km/h03
          Bez toho aniz bychom videli do pozadi nemuzem zatim rici vubec nic03
          Verim, ze Honda ten motor bude mit vykonove na urovni Mercedesu, mozna i pres, takze snad do konce sezony vse poladi a uvidime jak jim to auto pojede, jak dobre je udelany oproti Mercedesu

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        194.228.208.XXX
        Tyhle dedukce jsou naprosto kouzelné...03 02 02

        + 4 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mitsubis

        78.157.160.XXX
        On plácá nesmysly všude, 100 banů trollovi. 04

        + 4 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Na rozdíl od některých souhlasím.
        Jednak když nedosáhnu takové rychlosti na rovinkách, nemám takový odpor a tudíž větší přítlak nesníží rychlost o tolik.
        Zadruhé pokud nemám dostatek výkonu na dostatečné zrychlení, řešením je vyšší rychlost v zatáčce. Je menší rozdíl mezi minimální rychlostí v zatáčce a maximální na rovince.
        Takže logicky předpokládám, že až budou mít plný výkon, přítlak se sníží a rychlost v zatáčkách bude proti konkurenci o něco nižší než teď. 04

        + 4 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          Ta logika dost pokulhává... Může to fungovat spíše opačně, že kdo má výkon navíc, tak si může dovolit nastavit vyšší přítlak... A nebo viz. loňský RB, který nižší výkon vynahrazoval naopak nižším nastavením přítlaku...

          To co tvrdíte, je proti veškeré logice... Dal bych ruku do ohně za to, že Mclaren měl +- stejnou úroveň přítlaku jáko jeho konkurenti... V zatáčkách byli rychlí protože mají dobré šasi a na rovinkách pomalí, protože mají špatný motor...

          + 11 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Chápu co tím myslíš, ale dovolím si namítnou 2 argumetny:
            1. Čím vyšší rychlost na rovince, tím větší odpor vzduchu nastavení s vyšším přítlakem způsobuje. Když to dovedu do extrému, pokud budou na rovinkách dosahovat jen 100km/h, rozdíl mezi nízkým a vysokým přítlakem bude minimální, ale v zatáčkách bude rozdíl podstatný. Nebo jinak řečeno, proto se v Monacu jezdí s větším přítlakem než v Monze.
            2. RB snižoval přítlak z jediného důvodu. Aby byl schopen vůbec někoho na rovince předjet. Příklad. Udělali to hlavně v USA, kde Vettel (jen Vettel, Ricci ne) startoval s křídlem z Monzy. Proč? Protože startoval z posledních míst na roštu. I tak nepatřil k nejrychlejším vozům na rovinkách, spíš k těm pomalejším. Obávám se, že Mclaren neschopnost předjíždění v Melbourne netrápilo. 03
            Ale souhlasím, uvidíme až budou mít plný výkon. Já zas tipuju, že nebudou mít ani na Williams, ani na Ferrari.

            + 3 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama