Whitmarsh opět ředitelem: Kde byl celý rok? F1 sleduje a McLarenu stále fandí

Petr Hlawiczka, 12. března 2015, 06:40 Google+

Martin Whitmarsh se stává výkonným ředitelem týmu Ben Ainslie Racing, který soutěží v jachtařské sérii America's Cup. Kde se celý rok ukrýval a jaký je jeho současný vztah k Formuli 1?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 14.03. 14:40) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Po bývalém šéfovi McLarenu, kterého na počátku minulého roku nahradil Eric Boullier, se od té doby slehla zem. Nestýkával se s novináři a neukázal se ani ve Wokingu. Nyní po dlouhé době poskytl svůj první rozhovor.

Dnes se totiž na doporučení Christiana Hornera a Adriana Neweyho stal ředitelem jachtařského týmu Ben Ainslie Racing (BAR). Tato série je velmi lákavá také pro konstruktéra Red Bullu, který se chce méně věnovat F1 a čas věnovat jiným projektům v rámci firmy, ale také jachtám, jež ho vždy lákaly.

Co dělal Whitmarsh celý rok a proč o něm nebylo slyšet? Věnoval se více svým dětem a cestoval s rodinou. Nějaký čas strávil například na Borneu, kde se jeho dcera věnuje antropologii a kde pracuje na projektu s orangutany.

"Bylo to dobré pro mou duši... Mohl jsem trávit více času se svými dětmi, které už vyrostly. Můj syn je hudebním fotografem, tak jsem mu trochu pomohl se usadit. Byl jsem navštívit svou dceru v Ugandě, Rwandě a na Borneu, abych se podíval na to, co dělá. Cítím se tím vším celkem nabitý energií," říká Whitmarsh pro Telegraph.

martin whitmarsh ceo ben ainslie racing
Martin Whitmarsh si užil rok života mimo F1, nyní se stává výkonným
ředitelem týmu Ben Ainslie Racing (foto: Ben Ainslie Racing)

"Formule 1 je sport, který vám může vzít život, může vás pohltit. A myslím, že u mě se to málem stalo. Ale vím, že mám štěstí, jsem šťastným mužem. Prožil jsem úžasných 25 let a nikdy bych už znovu nemusel pracovat, kdybych nechtěl. Cokoliv teď udělám, bude kvůli tomu, že chci dělat něco nového," pokračuje bývalý šéf F1, který je hrdý na svou kariéru a na to, co s McLarenem za 25 let dosáhli: přes 100 vítězství, 8 titulů, nárůst zaměstnanců ze 100 na 3000 a obratu z 19 na 600 milionů liber (23,25 miliard Kč).

Pokud jde o Neweyho, s nímž bude možná spolupracovat a kterého bude letos Red Bull pro boj s Mercedesem tolik potřebovat, pak podle Whitmarshe čeká Hornera "boj" o Adrianův čas: "Faktem je, že Red Bull do F1 investoval ohromné peníze. A kdybych byl Christianem, udělal bych všechno možné pro to, aby se Adrian 100% soustředil jen na F1. Ale myslím si, že někdo jako Adrian - kdo je ohromně tvořivý, potřebuje další prostor. A já si myslím, že my mu ho můžeme nabídnout."

hamilton - whtimarsh
Pozvání Lewise Hamiltona na závody minulý rok odmítl,
u Mercedesu by se cítil divně (foto: McLaren)

Na svou první lásku Whitmarsh nezapomněl. Prozradil, že jej potěšilo, když jej jeho bývalý pilot Lewis Hamilton ke konci loňské sezóny pozval na závod. On to však odmítl s tím, že by se v motorhomu Mercedesu místo u McLarenu cítil "divně." Svému bývalému týmu stále fandí a v neděli ráno si přivstane, aby se na úvodní velkou cenu sezóny 2015 podíval.

"Nemůžu si pomoci. Minulý rok jsem se pokoušel to nesledovat. Stále to bylo dost syrové. Vyrazili jsme na jedno místo v Indickém oceánu a já s Debs, mou manželkou, jsme si řekli, že se dívat nebudeme. Pak jeden z nás toho druhého nachytal na iPadu. Oba jsme na svých displejích měli tajně spuštěnou aplikaci uprostřed Indického oceánu - takhle smutní jsme byli. Ale překonali jsme to. Nemůžu se teď dočkat na začátek tohoto nového projektu s BARem," dodává Whitmarsh.

Vytisknout

Diskuze: Whitmarsh opět ředitelem: Kde byl celý rok? F1 sleduje a McLarenu stále fandí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 14.03.2015 14:40 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

aerodynamika

Mercedes proti návrhu Red Bullu: Aerodynamické tunely jsou nedílnou součástí F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud