Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů

Petr Hlawiczka, 11. března 2015, 06:50 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner přišel s nápadem na to, jak ve Formuli 1 ušetřit peníze - zakázat využívání aerodynamických tunelů.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 11.03. 18:34) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

O příliš vysokých nákladech v F1 se diskutuje poměrně často. Horner proto nyní přichází se svým návrhem: "Pokud byste chtěli být skutečně extrémní a kontroverzní, zbavte se aerodynamických tunelů."

"Jde o drahou věc k provozování a krmení komponenty a součástmi. Vraťte se zpět k inženýrské vynalézavosti. Dejte všem stejný mikročip pro CFD cluster, a pak to nechte na výkonu mozků v protikladu k výkonu počítačů nebo aerodynamických tunelů," vysvětluje šéf Red Bullu pro Autosport.

"Proč nebýt radikální? Proč nepřimět všechny k tomu, aby používali stejné procesy? Pokud bych byl Berniem [Ecclestonem] nebo Jeanem [Todtem], pak by šlo o směr, na který bych se podíval," doporučuje Horner vedení Formule 1.

Red Bull přitom patří mezi týmy, které mají vlastní aerodynamický tunel a jsou v oblasti aerodynamiky na špici. Přesto je připraven obětovat své zařízení ve prospěch Formule 1: "Nebylo by to pro nás pohodlné, pokud bychom ale skutečně věřili, že jde o správnou věc, pak bychom jej obchodně pronajali pro jiné využití."

"Šlo by o byznys, jak ukázal Sauber - podporují svou F1 stáj tím, že svůj aerodynamický tunel zpřístupňují třetím stranám. Vždy se najdou způsoby. Frank [Williams] má dva aerodynamické tunely, jeho tým přitom využívá pouze jeden," pokračuje Horner.

aerodynamicky tunel mercedes
Provozování aerodynamických tunelů a testování v nich je velmi drahé,
Christian Horner je pro jejich zákaz (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle něj by takové omezení bylo efektivnější než snahy o kontrolování nákladů a rozpočtové stropy, protože bohatší týmy by si vždy našly své cesty, jak peníze navíc utratit: "Nemůžete diktovat, kolik má mít tým peněz a za co si zvolí, že je utratí."

"Prostřednictvím pravidel ale můžete dosáhnout klesající návratnosti. Takže ano - můžete mít krásný motorhome a hezkou boxovou zídku, továrnu a zbytek věcí - a platit svým pilotům celé jmění. Ale pokud pravidla budou taková, pak tím výhodu nezískáte," dodává šéf Red Bullu.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull přichází s revolučním návrhem: Zbavme se aerodynamických tunelů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 11.03.2015 18:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Boullier: Balík McLarenu je slibný, před Austrálii nejsme zastrašeni problémy z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud