McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Petr Hlawiczka, 16. února 2015, 06:30 Google+

McLaren nevylučuje, že by se mohl vrátit k loňskému radikálnímu zavěšení, které bránilo proudění vzduchu mezi horními a spodními rameny.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 16.02. 14:30) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Britský tým loni použil zavěšení, jehož průřez připomínal houbu. Ramena byla mnohem širší, aby bránila proudění vzduchu a přispívala k tvorbě většího přítlaku při nižších rychlostech. Při těch vyšších však vytvářelo příliš mnoho odporu, proto soupeři pochybovali o jeho přínosu. Nižší koeficient vztlaku mohl vést na rovinkách k nižším rychlostem.

U nového MP4-30, který je poháněný Hondou, se ale objevilo běžné zavěšení. McLaren však loňskou myšlenku úplně neopustil. Podle šéfinženýra Matta Morrise se tato oblast může ještě změnit a loňské silnější ramena zavěšení se mohou vrátit.

"Navrhli jsme takové rozložení zadního zavěšení, které nám poskytuje možnosti pro různé věci, mám-li to tak říct. Momentálně nejezdíme ve stejné specifikaci jako minulý rok. Ale konfigurace, kterou máme, nám dává flexibilitu, pokud bychom chtěli vyzkoušet některé jiné věci," řekl Morris.

mclaren
Zadní část McLarenu MP4-30 byla zcela přepracována (foto: McLaren)

Štíhlá záď vozu MP4-30 společně s inovativním zavěšením je charakteristickým rysem vozu. Je zároveň oblastí, ve které si McLaren slibuje velký nárůst výkonnosti. Hnací poloosa je umístěna relativně nízko, geometrie zavěšení je zajímavé, spodní rameno směřuje doprostřed nejzazší části vozu pod nárazovou strukturu.

Zadní křídlo spočívá na centrálním pilíři. Ten není uchycený k převodovce nebo k nárazové struktuře jako u soupeřů, ale ke krytu motoru. Změnil se i sedmiprvkový difuzor, který se od loňského liší v prostřední části. Na brzdových kanálcích přibyla dvě křidélka, vůz ale v Jerezu stále jezdil bez 20cm širokého křidélka nad difuzorem (tzv. monkey seat). Bude proto zajímavé sledovat, s jakým řešením v Barceloně přijde a jak se tato oblast do Melbourne změní.

mclaren mp4-30 zadni zaveseni
Zadní zavěšení nového vozu se ještě může změnit (foto: McLaren)

Protože tým nejezdil s plným výkonem, nechtěl v této oblasti ještě odkrýt všechny karty. Vůz díky svým malým rozměrům působí velmi dobrým a kompaktním dojmem, otázkou nicméně stále zůstává výkon a spolehlivost pohonné jednotky Hondy.

Vytisknout

Diskuze: McLaren ještě neodhalil všechny trumfy: vrátí se k loňským širokým ramenům zavěšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 16.02.2015 14:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maldonado, Pastor

Lotus: Honili jsme se za maximální rychlosti, zaplatili jsme. Nové auto je…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud