Sauber představuje nové auto a zbarvení: C34 ve žluto-modré + technické parametry

Petr Hlawiczka, 30. ledna 2015, 09:00 Google+ Sauber 2015

Švýcarský Sauber představil veřejnosti svůj nový vůz, se kterým bude bojovat i mistrovské body v sezóně 2015: C34.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 31.01. 10:03) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauber přechází na modro-žluté zbarvení dle svých nových sponzorů: na bočnici se ve žlutém vyjímá Banco do Brasil, zbytek je modrý. Dalšími podporovateli jsou Silanna, Oerlikon a fotbalová Chelsea na nose společně s Pirelli. Zadní i přední křídlo jsou bílé.

Nový monopost C34 má širokou vyčnívající špičku dlouhého nosu, která se zřejmě příznivcům ladných tvarů moc líbit nebude.  Vpředu je patrné zavěšení push-rod, vzadu pull-rod. Monopost se podobá loňskému, bočnice jsou ale o něco užší a nové jsou také vstupní chladicí otvory po stranách airboxu nad hlavou pilota. Sauber bude i letos pohánět Ferrari, od kterého odebírá také převodovky.

"Koncept pohonné jednotky je srovnatelný s loňskou, ale architektura se významně změnila, což si vyžádalo početné úpravy šasi. Cílem je zvýšit výkon přeplňovaného motoru, a hlavně optimalizovat schopnost rekuperovat a ukládat energii," uvádí tým.

"Koncovka výfuku je znovu umístěna mezi dva centrální pilíře, ale ty už nejsou opřeny o zadní nárazový prvek, ale o skříň převodovky. Pružiny a prvky zavěšení na zadní nápravě jsou opět ovládány pull-rodem, jinak jde ale o naprosto novou konstrukci s odděleným spodním ramenem. Inženýři navíc pracovali na zlepšení trakce. Kromě mnoha dalších dílů dojde k optimalizaci převodových poměrů, což by mělo toto úsilí podpořit," vysvětlují inženýři.

V monopostu C34 se nachází přes 40 elektronických krabiček, více než 30 z nich vyžaduje chlazení.

sauber c34 - zadni zaveseni
Zadní zavěšení Sauberu C34 bylo kompletně přepracováno (foto: Sauber Motorsport AG)

Letos budou za švýcarskou stáj závodit Marcus Ericsson a nováček Felipe Nasr, roli testovacího a rezervního pilota splní Raffaele Marciello.

Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová při prezentaci uvádí: "Rok 2014 byl velkým zklamáním. To už je ale v minulosti, nyní se soustředíme na ten příští. Poučili jsme se a před novou sezónou si věříme. Musíme se zlepšit být schopni bojovat o mistrovské body.

Těší mě naší dva noví jezdci, kteří přinášejí závan čerstvého vzduchu. Oba jsou mladí, talentovaní a vysoce motivovaní. Při jejich cestě do Formule 1 oba vyčnívali díky vítězstvím ve Formuli BMW a ve Formuli 3. Oba poté svůj kariérový pokrok završili v sérii GP2.

Zatímco Marcus má za sebou jednu sezónu v F1, Felipe v ní prožije svůj první rok, do kterého jde plně připravený vzhledem ke své roli testovacího a rezervního pilota u Williamsu minulý rok. Pokud jde o naše piloty, tak si věřím," dodává Kaltenbornová.

sauber
Srovnání loňského (nahoře) a letošního monopostu (foto: Sauber Motorsport AG)

Technické specifikace Sauberu C34

Šasi: monokok z uhlíkových vláken
Přední zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Zadní zavěšení: závěsy, pružiny a tlumiče aktivované push-rodem (Sachs Race Engineering)
Brzdy: šestipístkové třmeny (Brembo), brzdové destičky a kotouče z uhlíku (Brembo)
Převodovka: Osmirychlostní uhlíková převodovka s rychlým řazením (Ferrari), instalovaná
   podélně, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
KERS: Ferrari
Volant: Sauber
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ

Rozměry
Délka: 5 300 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška:   950 mm
Přední rozchod: 1 460 mm
Zadní rozchod: 1 416 mm
Hmotnost: 702 kg (včetně pilota, bez paliva)

Motor: Ferrari
Konfigurace: V6, 90°
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 53 mm
Počet ventily: 4 na válec
Otáčky: max. 15 000 ot/min
Přeplňování: jedno turbo
Maximální průtok: 100 kg/h
Kapacita palivové nádrže: 100 kg
Vstřikování: 500 barů, přímé

Počet jednotek pro jezdce: 4 na sezónu
Výkon ERS baterií: 4MJ na kolo
Výkon MGU-K: 120 kW
Max. otáčky MGU-K:  50 000 ot/min
Max. otáčky MGU-H: 120 000 ot/min

 

Fotografie vozu C34 najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

Vytisknout

Diskuze: Sauber představuje nové auto a zbarvení: C34 ve žluto-modré + technické parametry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 31.01.2015 10:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Bývalý konstruktér viní z problémů Ferrari Alonsa: "Není dobrým testovacím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud