Cíle Renaultu: Stáhnout náskok Mercedesu na 30 koní a nejméně pět vítězství

Petr Hlawiczka, 26. ledna 2015, 06:20 Google+

Dodavatel motorů Renault doufá, že se mu podařilo stáhnout ztrátu na Mercedes, a v sezóně 2015 by chtěl minimálně pětkrát vyhrát. Při vývoji nové pohonné jednotky už využil kolem 21 z 32 žetonů.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 27.01. 14:19) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Loni se po zavedení nových hybridních pohonných jednotek trápil se spolehlivostí, přesto se dočkal tří překvapivých vítězství (v Kanadě, v Maďarsku a v Belgii), která vybojoval Daniel Ricciardo s Red Bullem.

Letos bude dodávat své motory pouze Red Bullu a jeho dceřiné stáji Toro Rosso. Caterham totiž zkrachoval a moc šancí na záchranu nemá a Lotus přešel k Mercedesu. To může být výhodou v tom, že se bude soustředit v podstatě pouze na jednoho zákazníka (Toro Rosso se požadavkům Red Bullu musí přizpůsobit).

Šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, v rozhovoru pro francouzskou televizi uvádí, že by Mercedes chtěli minimálně pětkrát porazit: "Předpokládáme, že naše ztráta na Mercedes se na konci roku pohybovala kolem 60 koní. Doufáme, že tuto ztrátu stáhneme v Melbourne na polovinu."

"Na rozdíl od Mercedesu zahájíme sezónu s motorem verze 2015. Zatím jsme využili zhruba dvě třetiny z povolených [32] žetonů pro letošní změnu motorů. Mým cílem je tento rok získat minimálně pět vítězství," pokračuje Abiteboul.

Během zimy se jim nepodařilo také přetáhnout žádného inženýra od Mercedesu, získali pouze posily od Porsche a Ferrari. "Získali jsme jednoho motorového inženýra z Porsche a jednoho z Ferrari, ale od Mercedesu nikoho. Asi bychom měli být ve svém přístupu agresivnější, aby se nám od nich podařilo někoho získat." Nedojde ani k rozložení turbíny a kompresoru po vzoru Mercedesu, podle Renaultu to není klíčové.

renault
Renault loni ve výkonu zaostával nejvíce, do prvního závodu by chtěl na Mercedes
ztrácet jen 30 koní (foto: Renault Sport F1)

Co říká na snahy Ecclestonea opět změnit formát motorů a navýšit jejich výkon? "Renault se nebude stavět proti myšlence Bernieho Ecclestonea, aby motory byly silnější a hlasitější, pokud náklady zůstanou pod kontrolou. Myšlenka je to atraktivní, ale vypadá to, že pro rok 2016 už je pozdě. Ideálním načasováním by ale mohl být rok 2017," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Cíle Renaultu: Stáhnout náskok Mercedesu na 30 koní a nejméně pět vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 27.01.2015 14:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Rosberg na prohru s Hamiltonem již zapomněl, teď chce být lepší než kdykoliv…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud