DISKUZE K ČLÁNKU Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.01.2015 09:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 9 lidí) 23.01.2015 16:19
kapre ty sis jednou přečetl článek s rozhovorem… »
» Harry (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2015 19:31
To, že Ferrari by se nejraději vrátilo ke… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fireman66

    91.127.182.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ala6

    90.220.54.XXX
    standartizace Jsem pro uplne rozmrazeni a stantartizovane na motoru (krome ECU) by byla pouze jedno - cena. Kazdy vyrobce by musel dodavat az 4 tymum za standatni cenu (treba tech 10 mil.) Kdo vyrobi nejvykonejsi motor za nejmensi cenu proste vyhraje. Vlastne cena bude fungovat jako jediny strop a vyrobci samy pouziji nektere standartni soucasky aby se na cenu dostaly. Pokud to nebude automobilka dotovat, coz dlouhodobe nejde a hlavne by se to nevyplatilo ani tovarnimu tymu, protoze by to "museli" dodat az trem dalsim tymum, kdyz by si rekli. To by dalo prostor pro inovace, zajimava reselni R3 az V12 :-D a prinos pro bezna auta (vykone a levne motory).

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      141.0.8.XXX
      01 nad tým som tiež uvažoval, podla mna to je najlepšia možnosť. načo obmedzovať vývoj stropom, ked sa môže obmedziť cena . to by pomohlo aj malým tímom, bolo by to zaujimavejšie a lacnejšie. ale pridal by som aj nejake obmedzenie prietoku no viac ako 100l na pretek.

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      85.93.124.XXX
      Tohle ale v praxi absolutně nefunguje... Takže klobouk dolů za naivitu...

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ala6

        90.220.54.XXX
        Sice nevim proc by to nefungovalo, jelikoz penize jsou mocny regulator kdyz ne mas dat protivnikovi. Nerikam totiz "Musite to za tolik vyrobit", ale "Musite to za tolik prodat". Souhlasim vsak, ze to nikdy fungovat nebude. Urcite to neni sebespasny napad tak jednoduse, jak jsem napsal, ale rozhodne by to stalo za diskuzi a fungovalo by to lepe nez vsechna umela regulacni pravidla. Proc rikam "fungovat nebude" a zaroven "fungovalo by" ? Protoze najivni nejsem a o necem takovem ti co penize maji a otaceji je nikdy ani nezacnou uvazovat, natoz se s nekym o tom pobavit.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          Je to úplná kravina...

          Jednak nemůžeš nikomu diktovat cenu... Výrobci chtějí vyrobit co nejlepší motor a týmy chtějí být konkurenceschopné... Takže ten kdo bude ztrácet, bude vždycky nucen investovat a jeho zákazníci, jakožto rukojmí se na tom raděj budou podílet, než by ztráceli...A když bude zakázáno platit víc, tak se to zaplatí v jiných položkách, to neměj starost...

          Nemluvě o tom, že každý počítá... Přijmy a náklady... Renault i Ferrari si dokáží vyčíslit kolik fin. prostředků musí vynaložit, aby stáhli ztrátu na Mercedes = > Kolik musí vrazit do vývoje... To rozpočítají mezi svůj tým a zákazníky... Pokud jim vyjde, že se jim to nemůže nikdy splatit, tak z F1 odejdou...

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.228.XXX
            preco by to nefungovalo?
            ked sa uz uplne na zaciatku stanovia podmienky tak nieje dovod preco by to nefungovalo

            a v akych inych polozkach by si to vyrbcovia uctovali ked by bolo jasne dane ze celu dodavku motoru aj s potrebnym personalom musia dodat za stanovenu cenu?

            nieje to tak davno co automobilky svojim zakaznikom dodavali zasadne starsie specifikacie motorov a vacsinou sa jednalo vzdy o rok stare verzie(vypredaj skladov 12 ) a tiez si niektory nevedeli predstavit ze by ich fia dokazala prinutit aby zakaznikom dodavali rovnaku verziu aku sami pouzivaju a vidis dnes je to uz samozrejmost

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              85.93.124.XXX
              Nefungovalo by to proto, že výrobci nebudou chtít svoje motory dotovat... Raděj odvedou nejlepší možnou práci a náklady rozpočítají, než by se omezovali náklady...

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.228.XXX
                ved ked ich nebudu chciet dotovat tak ich nemusia nikto ich nebude nutit, vrazia do vyvoja tolko aby neprerabali a vec je vyriesena
                ked to budu vediet dopredu tak to nieje diskriminujuce pre ziadnu stranu

                to ze vyrobcovia chcu zarabat na predaji motorov je inak blud, oni chcu vyhravat tituly a predaj inym zakaznikom je len taky bonus.
                honda je napriklad kludne ochotna dodavat motor len pre mclaren, nieje pre nu dolezite ci bude dodavat jednemu ale aj dalsim, oni prisli vyhrat titul a nie zarabat na predaji tych motorov

                + 2 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Je to takový blud... Že jsme tu dlouhé roky měli jen 3 výrobce a jen 2 z nich měli svůj tým... Zřejmě stála dlouhá fronta před bránou...02 02

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.228.XXX
                    asi mas problem s chapanim precitaneho textu
                    automobilky nevnimaju f1 ako priestor kde sa da zarobit predajom motorov, oni ju vnimaju ako reklamnu platformu

                    uz to konecne pochop ze na f1 sa predajom motorov zarobit neda, lebo to bude ten motor bud brutalne drahy a nikto ho nekupi alebo bude za rozumnu cenu ale bude brutalne slaby a znovu ho nikto nekupi
                    aj renault mal ciel byt na predaji novych motorov v zisku a vysledok je taky ze maju najdrahsi motor ale vykonovo to je slabe a hned od nich ich dlhorocny zakaznik odisiel k mercedesu ktory predava najvykonnejsi a zaroven najlacnejsi motor

                    ak by platila tvoja teoria tak mal renault napchat do vyvoja najviac prachov, lebo mal zazmluvnenych 4 zakaznikov, mercedes mal 4 len na 1 rok, ferrari malo len troch
                    ako je potom mozne ze renault do toho natlacil najmenej a je najdrahsi? ako to robi mercedes ze si moze dovolit mat najlacnejsi motor aj ked do toho natlacil najviac?

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      85.93.124.XXX
                      No nevím na co reaguješ, ale na mě asi sotva (To k tomu chápání, zamysli se raděj nad sebou anonyme)... Jistěže jsou v F1 kvůli reklamě a ne proto aby prodávali motory, ale je to dosti drahá reklama a prodejem motorů si tyto náklady částečně kompenzují...

                      Cenu motoru si každý stanovuje sám na základě vlastního uvážení... Nevidím jediný důvod si myslet, že Mercedes do toho narval nejvíc...

                      Moje teorie platí... Jen neplatí vaše jednoduché závěry... Já říkám, že každý výrobce chce na své jednotce vydělat, každý si stanovuje cenu sám... Takže vysvětlil bych to jednoduše... Renault chtěl vydělat a nejspíš trochu víc než Ferrari, či Mercedes...

                      PS: Taky Renault je v trochu jiné pozici, nemá svůj tým v F1, takže pochopitelně co největší část svých nákladů přenáší na zákazníky... Zatímco Mercedes i Ferrari mají sami extrémní motivaci uspět, tak spíše nalijí více do vývoje s tím, že sami ponesou větší část nákladů...

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.40.228.XXX
                        "Nevidím jediný důvod si myslet, že Mercedes do toho narval nejvíc..."
                        to co si myslis nieje take podstatne, drviva vacsina ludi co sa tomu rozumeju trochu viac ako ty alebo ja, je toho nazoru ze mercedes dal do vyvoja daleko najviac prachov

                        "Já říkám, že každý výrobce chce na své jednotce vydělat"
                        ide o to co myslis pod pojmom "vydelat", ak myslis aby im zakaznici zaplatili vyvoj tak to si na omyle, to by museli tie motory predavat za daleko daleko viac
                        zakaznici im zaplatia len velmi malu cast nakladov na vyvoj

                        jasne ze nechcu vyrobu(neplet si s vyvojom) motorov pre zakaznikov dotovat ale to by ju nedotovali ani keby teraz museli zacat predavat za 10melonov

                        + 2 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          85.93.124.XXX
                          Já si nic nepletu... A taky vím, že 10 je míň než 20... Nehledě na to jak velkou část nákladů to pokreje...

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      193.179.208.XXX
      a jak bys tu cenu asi osetril? Jak bys osetril pripady, kdyby napr. Honda dodavala pouze pouze Mcl. ve skyutecnosti by stal motor na sezonu 100 milionu, ale oni by jim ho prodali za 10, takze cena je 10? Jak bys osetril naklady na vyvoj apod. To je proste zcela nemozne osetrit a zajistit fer hru.

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        85.93.124.XXX
        Myslím, že to napsal jasně, tak se raděj zamysli... On by neošetřoval nic... Investujte si kolik chcete, ale prodávejte jen za 10 mega a musíte dodávat 4 týmům... Pokud se rozhodnou prodělávat, je to jen jejich problém... Jistou logiku to má, ale v praxi to nikdy nemůže fungovat...

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.228.XXX
          uvedom si ze mercedes, honda, ferrari by do vyvoja vrazili rovnake peniaze ci by dodavali len pre svoj tim alebo pred 10timov
          pre nich nieje dolezite byt ziskovy pri samotnom predaji motorov to je len taky bonus, oni chcu vyhravat. titul ma pre nich nasobne vacsiu hodnotu ako cely prijem z predaja motorov

          nazorny priklad je honda, tento rok je exkluzivny partner mclarenu a podla ich vyjadreni sice nevylucuju dodavku v dalsich rokoch aj inym timom ale nieje to ich priorita. ich priorita je vyhravat tituly a nie zarabat na predaji motorov.
          a ak chcu byt konkurencie schopny tak nemaju inu moznost ako do vyvoja vrazat rovnake prachy ako ich konkurenti

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            85.93.124.XXX
            1) Ano to je pravda... Takže ten kdo by měl nejvíc zákazníků by byl ve výhodě, protože by dostával nejvíc peněz... A ostatní výrobci by si to nemohli kompenzovat vyšší cenou, která by byla zase kompenzována lepším přístupem... Např. RB se dohodne s Renaultem, že budou dodávat motory jen jeho týmům tj. RB a STR... Pro Renault to znamená nižší příjmy, takže se stane co ?? Buď to bude RB a STR nějak Renaultu kompenzovat nebo nebude dohoda možná a nebo nedostanou tak dobrý motor jaký by si přáli... Co se asi stane ??

            Názorný příklad je dost komický... Honda se rozhodla vstoupit do F1, nejdřív musí dokázat, že jejich motor je funkční a pak ho teprve budou moci někomu prodávat... Tak to funguje vždycky a všude... když se ve městě otevře nový obchodní dům, tak prvně láká na velké slevy, akce apod... Prvně musí prorazit na trhu...

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • zeto

              89.102.65.XXX
              Bohužel tvůj předpoklad v bodě 1 může být mylný. Protože pokud náklady na motory budou 15 mio a výrobce je bude muset prodávat za 10 mio, pak čím víc bude mít zákazníků, tím více prodělá. Takže sice opravdu v absolutní hodnotě dostane více peněz, nicméně na každém zákazníkovi prodělá dalších 5 mio.03

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                85.93.124.XXX
                Může nemůže... Tvoje úvaha je krátkozraká... To bychom museli vycházet z předpokladu, že vyrobit motory pro jeden tým stojí konstantně 15 mega... Ale tak to není, něco stojí výroba, něco vývoj a to je největší položka, která se rozpočítá mezi všechny týmy... Výroba zas tak drahá není...

                + 2 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama