Williams zveřejňuje snímky svého nového vozu FW37, Symonds promlouvá o vývoji

Petr Hlawiczka, 21. ledna 2015, 11:00 Google+ Williams 2015

Stáj Williams po včerejším odhalení nového vozu dnes oficiálně zveřejnila snímky svého nového monopostu FW37.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 23.01. 13:36) Napište svůj názor
williams fw37

williams fw37 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Již včera se na Internetu objevila obálka časopisu F1 Racing s vyobrazením nové zbraně Williamsu. Dnes stáj oficiálně vypustila snímky, které si můžete prohlédnout níže. Foto ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.

"Představa o FW37 byla taková, že se blíže podíváme na FW36 a jeho výkonnost. Pak jsme rozpoznávali, co fungovalo dobře, identifikovali a řešili oblasti, které podle nás potřebovaly vylepšit. Ačkoliv aerodynamika auta byla působivá, vždy je prostor pro zlepšení, obzvlášť když jsme se museli přizpůsobit novým pravidlům pro nosy v roce 2015," popisuje technický ředitel Pat Symonds.

Návrh FW37 tedy vychází z výkonnosti FW36, ale koncepční myšlenky se zrodily dávno před loňskými úspěchy: "První koncepční fáze FW37 přišla před tím, než se na FW36 otočila kola. Hlavním prvkem je pochopení změn v pravidlech a toho, jak ovlivní konstrukci auta. Poté můžeme začít pozorovat, zda naše nápady budou vyhovovat předpisům," pokračuje Symonds.

fw37
Boční pohled na novou zbraň Williamsu pro sezónu 2015 (foto: Williams F1 Team)

S výkonností šel loni Williams nahoru, z devátého místa se v šampionátu konstruktérů vyhoupl na třetí, devětkrát přitom stál na pódiu. V Rakousku dokonce obsadil první a druhé místo v kvalifikaci.

"Touha porazit Ferrari v boji o třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 znamenala, že jsme na to ve vývoji tlačili až do pozdního podzimu. Díky současné velikosti týmy jsme dokázali nejen udržet vývoj, ale i pracovat na FW37," vzpomíná na závěr minulého roku technický ředitel Williamsu.

Vývoj až do konce umožnila také stabilní pravidla: "Cítili jsme, že jsme se dostali ke konstrukčním omezením FW36, a tak jsme se rozhodli využít příležitost a tato omezení ve prospěch výkonnosti odstranit. FW36 neslo celkem velké množství zátěže, proto jsme dokázali učinit změny v konstrukci a navýšit výkonnost, aniž bychom se museli obávat zvýšení hmotnosti."

williams fw37
Špička nosu Williamsu FW37 (foto: Williams F1 Team)

V pravidlech došlo pouze ke zvýšení minimální hmotnosti o 11 kg na 702 kg a úpravě špičky nosu. I tak malá změna ale dala Williamsu zabrat: "Změna v pravidlech nám způsobila mírné bolesti hlavy. Nová pření část monokoku a geometrie nosu mají mnohem větší dopad, než jsme původně očekávali, a vliv na aerodynamiku byl dalekosáhlý. Tým tvrdě pracoval na tom, aby získal zpět to, co jsme kvůli těmto pravidlům ztratili.

Čím jsou pravidla stabilnější, tím se pole stává vyrovnanější. Doufám, že jako tým budeme schopni si udržet náš posun vpřed, abychom dostihli Mercedes více, než týmy za námi dohánějí nás. Pohyb vpřed a zlepšování není jen o stabilních pravidlech, ale také o týmu a každém člověku, který zde pracuje," dodává Symonds.

williams fw36 vs fw37
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Williams F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Williams zveřejňuje snímky svého nového vozu FW37, Symonds promlouvá o vývoji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 23.01.2015 13:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud