Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Petr Hlawiczka, 17. ledna 2015, 06:45 Google+

Nový motorový partner McLarenu - Honda - vyhrál svou bitvu o to, aby moohl své pohonné jednotky vyvíjet v průběhu sezóny 2015 stejně jako jeho soupeři: Ferrari, Mercedes a Renault.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 18.01. 14:10) Napište svůj názor
Honda

Honda | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Honda dala několikrát jasně najevo svou nespokojenost s novým výkladem pravidel Mezinárodní automobilové federace, která umožnila jejím soupeřům vývoj v průběhu sezóny kvůli chybějícímu datu homologace v pravidlech. Původním záměrem bylo, aby motory byly zmrazeny. Svou stížnost projednala přímo s Charliem Whitingem (psali jsme zde).

FIA nyní povolila japonskému výrobci vývoj svého nového motoru v rámci daných pravidel. Mercedes, Renault a Ferrari mohou před letošním ročníkem změnit 48 % svých loňských motorů - tyto změny jsou určeny počtem bodů (žetonů), které mohou na jejich vývoj použít. Z celkových 66 jich během roku mohou využít 32.

To se na Hondu podle výkladu FIA nevztahovalo: svůj motor měla homologovat do 28. února, aniž by jej pak dále mohla letos upravovat. Podle pátečního rozhodnutí jí bude umožněno použít tolik žetonů, kolik průměrně její soupeři nevyužijí do prvního  závodu v Austrálii.

Závodní ředitel FIA, Charlie Whiting, o tom včera týmům napsal: "Pokud tři loňští výrobci mají na začátku sezóny osm, sedm a pět nevyužitých žetonů, pak jich nový výrobce bude moci během sezóny využít šest (průměr zaokrouhlený na celé číslo dolů)."

honda
Honda dosáhla svého: pokud se soupeři rozhodnou pro pozdější nasazení nových motorů, bude moci ten svůj v průběhu sezóny vyvíjet také (foto: McLaren)

Očekává se, že nikdo ze tří loňských výrobců motorů (tj. Ferrari,  Mercedes ani Renault) nezačne s motorem, na jehož vývoj by využili všech 32 žetonů pro vývoj. Renault i Ferrari chtějí největší změny podniknout v průběhu sezóny, protože ve vývoji nestíhají, Mercedes po loňské dominantní sezóně také zvažuje, že by novou pohonnou jednotku představil později, byť by si homologaci před prvním závodem mohl vzhledem ke svému náskoku také dovolit.

Není tedy jasné, nakolik bude Honda moci během sezóny svůj motor vyvíjet (kolik žetonů ostatní nevyužijí na začátku), ale podle posledního výkladu FIA a výroků jejich soupeřů je velmi pravděpodobné, že pro vývoj dostane poměrně velký prostor.

Aktualizace
Z posledních informací FIA a rozhovorů se zástupci týmů také vyplývá, že výrobci motorů budou nyní moci vylepšení nasazovat postupně, dokud během sezóny nevyčerpají všech 32 bodů (žetonů).

Vytisknout

Diskuze: Honda svůj boj s FIA o možnost vývoje motoru během sezóny vyhrává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 18.01.2015 14:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud