DISKUZE K ČLÁNKU Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?

Strategická skupina F1 se ve čtvrtek v Ženevě sejde k jednání o budoucí podobě motorů. Mercedes se nechce vzdát současných 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), proto soupeřům nabízí kompromis.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 20.12.2014 17:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kalty (Hlasovalo 17 lidí) 16.12.2014 10:49
Koncepce Neskutečná debilita. Nejdříve si něco… »
» skejpa (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2014 11:56
Já chápu Mercedes ale chápu i ostatní. Mercedes… »
» skejpa (Hlasovali 2 lidé) 17.12.2014 08:52
To není pravda. Dříve když někdo dominoval,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    89.102.3.XXX
    ??? To je jako vazne realny scenar, ze by se ve druhe polovine prosince nmohli rozhodnout, ze se uz pristi sezonu pojede s jinymi motory? To jako tymy bez problemu stihnou predelat auto, aby tam napasovali jiny motor, s nejakym jinym KERSEM atd.? To vazne nikdo neresi, ze za ten vyvoj novych motoru padla dorhomady urcite miliarda euro a holt se po jedne sezone pujdou jinou cestou?
    To tedy cumim jak puk, jak silene maji pravidla a smlouvy s poradatelem. Proc Bernie nevyuzil svych 6 hlasu, kdyz se hlasovalo o letosnich motorech v minulosti?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      To budou změny na další roky... Nedávalo by smysl, aby to bylo na tu další...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.199.XXX
      tie zmeny mozu prist najskor v 2016
      na to aby mohli odhlasovat zmenu uz na buducu sezonu by potrebovali jednohlasny suhlas VSETKYCH timov

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ponuka Mercedesu je pre tímy výhodná,... ...a osobne si myslím, že dôjde k dohode, lebo tieto veci nie sú predražené, nakoľko aj celý komplet, pohonnej jednotky, je najlacnejší zo všetkých výrobcov.01 Návrat k V8 a V10 rozhodne nedôjde už len preto, lebo stanovené palivo by mali na pol závodu a ak by sa preteky F1 skrátili o polovicu, nebol by to ten správny zážitok pre fanúšikov, ako pre ženu polovičný orgazmus. 18 11

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Naaier

    147.229.217.XXX
    Ako na jednej strane je pravda, že tá dominancia Mercedesu je fakt drastická. No na druhej strane, teraz kôli nim meniť pravidlá ? To ako ideme trestať za úspech ? Preto, že Mercedes vyrobil najlepšiu pohonnú jednotku tak ich odmeníme tým že tie milióny vrazené do vývoja proste hodíme do vetra a vymyslíme si niečo nové ? A čo ak aj pri novej koncepcii dôjde k takej dominancii ? Spravíme zmenu znova ? Strašne ekonomické a fair-play riešenie fakt. Kde sa podel zdravý rozum. Pri takejto logike už môžme fakt zostať pri jedinom dodávateľovi motorov. Lebo tieto meny čo F1 predvádza posledné ročníky, to je proste výsmech a tragédia. Sami nevedia, čo vlastne chcú...

    + 15 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      77.242.90.XXX
      jo je to tak. Dominance nesvedci sledovanosti. Je zajimave, ze nechali tak dlouho ferrari. to uz bylo neunosny. A ted takovy vlny.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.144.130.XXX
      Nejedná se o žádný trest, pravidla se měnila vždycky a v F1 je jasně dané, jakým způsobem je možné provést a schválit změny pravidel. To, že bývají schváleny změny zaměřené primárně proti dominantnímu týmu je pochopitelné, většinou bývá sám, kdo chce zachovat současný stav, zatímco zbytek chce změnu a tak to demokraticky projde.

      Takže žádný trest, jen využití pravidel o změně pravidel.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Tak ostatní výrobci mají problém se spalovacím motorem nebo s elektrickou částí? Zatím to vypadalo, že se spalovacím motorem (spalovací prostor, turbo, výfuky, chvění atd.), ale podle tohoto článku to zase vypadá na elektrické přífušky. Podle mě oboje spolu souvisí a dost těžko lze jednu část použít do motorů odlišných konstrukcí (stačí se podívat, jak kdo "kroutí" výfuková potrubí).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.224.XXX
    hlasy "Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams"

    Takže 4 hlasy pro Mercedes, 1 pro Renault, 1 pro Ferrari?

    Jak chce přesvědčit Lotus, aby hlasoval proti Mercedesu a McLaren, aby byl proti Hondě?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.224.XXX
      beru zpět, krátkodobé zatmění 17.
      Nějak si nejsem schopen nacpat do hlavy, že McLaren už k Mercedesům fakt počítat nemohu.

      Takže 3-1-1-1...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Nedává to smysl... Lotus ani Mclaren nepůjdou proti svým dodavatelům...

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        147.228.41.XXX
        Myslím, že u McLarenu potažmo Hondy bude záležet na tom v jaké budou formě. Honda by neměla asi problém (kdyby se nedařilo) přejít na jinou jednotku. Ostatně před jejich odchodem z F1 se říkalo, že měla výkonnější motor než mercedes, jen auto stálo za houby. Nenechal bych se zmást tím, že Honda bude v F1 a bude si chtít dělat ostudu na 12-14 místě jako než odešla. Podle mě to bude tak, že chtěj úspěch protože úspěch to je reklama a proto tam ty automobilky jsou. Myslím, že pokud bude i další ročník tak jednoznačný jako ten letošní, změna příjde.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          Já chápu Mercedes ale chápu i ostatní. Mercedes si dobře uvědomuje, že ldyž bude dominovat nadále, tak tím zničí F1 a riskuje i odchod dalších týmů. Kompromisem se může udržet na špici a přitom stabilizovat F1. Stejně než ostatní týmy sladěj ERS s jejich motory, bude to chvíli trvat...

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.199.XXX
            a mozno by ich nezladili nikdy a mercedes prave s tym pocita 18
            napasovat mercedesacky hybrid do renaultu a ferrari bude mozno rovnako tazke ako sa postupnymi krokmi snazit vylepsovat ich sucastne riesenia

            mercedes ma mgu-h umiestnene medzi turbom a duchadlom, zatial co renault a ferrari maju turboduchadlo v kope, uz len toto bude velky rozdiel

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              147.228.41.XXX
              Já si taky myslím, že mercedes to má dobře spočítané. Ono nejde o kousek hardwaru ale o celý balík a o to co ho řídí, což je soft a ten mercedes nepouští ani zákaznickým stájím. Dá jim nějaký default ale řízení jejich jednotky je o dost jiné než třeba Williamsu a o McLarenu, který letos už jel poslední sezonu ani nemluvím. Hlavně by to mělo být standartizované zařízení včetně systému řízení a dodávané jinou firmou než Mercedes F1. Jako McLaren technologii, který není přímo tým F1. Nastal nám problém z druhé strany. Zatímco posledních 5 let ničil závody F1 Red Bull svojí aerodynamikou (zde se nedalo dělat nic než zkoušet různě omezovat pravidla a přibrzdit je), tak teď to ničí mercedes svým náskokem ve vývoji motoru, což je mnohem větší problém, jak finanční, tak ve způsobu řešení.

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar

                176.74.128.XXX
                Problém nenastal žádný, dominance určitého týmu zde byla od nepaměti Formule 1, nedávno před Mercedesem pět let dominoval RedBull, ještě předtím 5 let Ferrari, ještě předtím buďto Williams či McLaren. Tak proč všechny děsí že teď má nejlepší motor Mercedes ( a tedy čtyři stáje). A proč je to děsí když mohou do příští sezony připravit od základu jiný motor.

                To co sledujeme opravdu není o boji o to aby Mercedes nedominoval, je to boj o moc ve formuli 1, o vliv, o peníze atd. sport je jako obvykle až na posledním místě.02

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • skejpa

                  skejpa

                  88.146.158.XXX
                  To není pravda. Dříve když někdo dominoval, byla vždy možnost je dohnat. Bylo možné testovat, vyvíjet v průběhu sezóny atd. Jenže teď není ta možnost. Motory jsou částečně zmrazeny a času málu. Nedá se to srovnat ani s RBR. Ti když dominovali, tak ostatní mohli aero vyvíjet a dohnat je - a dohnali. Teď je ta situace zcela odlišná a bez šancí na změnu.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.224.XXX
          Jenže strategická skupina zasedá příští týden. Honda už o svých možnostech asi nějakou představu má, ale muselo by to s nimi vypadat hodně tragicky, aby bez boje couvali z něčeho, co ještě ani nerozjeli.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama