Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?

PH, 16. prosince 2014, 06:55 Google+

Strategická skupina F1 se ve čtvrtek v Ženevě sejde k jednání o budoucí podobě motorů. Mercedes se nechce vzdát současných 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), proto soupeřům nabízí kompromis.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 20.12. 17:15) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Bernie Ecclestone usiluje o návrat k V8 či V10 motorů, které by byly pořádně slyšet a které by po vývoji mohly dosahovat výkonu 1000 koní. Všechny by měly být vybaveny standardním hybridním systémem. Ve hře je také V6 s dvojitým turbem, jenž by byl podle Red Bullu stále jednodušší a pro F1 výhodnější než současné pohonné jednotky. Společně s Ferrari se obává, že by Mercedes jinak dominoval až do roku 2020.

Německý tým v tomto případě ale pohrozil svým odchodem z F1, což jejího šéfa na druhou stranu moc nezajímá. Minulý týden se pochlubil, že k prosazení svého návrhu snadno získa 10 hlasů z 18, tj. potřebnou většinu. Šesti hlasy disponuje jeho společnost Formula One Management, stejný počet má Mezinárodní automobilová federace (FIA) a po jednom hlasu má k dispozici šest týmů: Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams.

Proti novému návrhu stojí rezolutně Mercedes a Williams, podle Bernieho se k němu naopak připojí Ferrari, Lotus, Red Bull i McLaren, což zní poněkud nelogicky vzhledem ke skutečnosti, že se Honda do F1 vrací právě kvůli letošnímu formátu pohonných jednotek.

mercedes - pohonná jednotka
Dominantní motor Mercedesu leží soupeřům i Ecclestoneovi v žaludku, proto
vymýšlejí změnu pravidel (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Mercedes má ale přijít s kompromisem, aby zabránil změně: je ochoten dodávat svůj složitý, ale úspěšný hybridní systém ERS (bez ICE, tj. základního V6 turbomotoru) také konkurenci.

Šéf FIATu a Ferrari Sergio Marchionne má být podle Sport Bild pro, s tímto návrhem by dokázal žít i Red Bull. Ve světě F1 by to ostatně nebylo zas tak převratnou novinkou - McLaren léta dodával svou elektronickou řídicí jednotku pro předchozí V8 atmosférické motory.

Vytisknout

Diskuze: Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 20.12.2014 17:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonsova tříletá smlouva výstupní klauzule neobsahuje, do Le Mans si neodskočí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud