DISKUZE K ČLÁNKU Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem

Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 02.12.2014 14:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 10 lidí) 26.11.2014 23:30
Todta vymenit... Preco, ked rozprava o krize v… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 27.11.2014 15:00
Hmmm. Koukám, že e-nafta je něco podobného jako… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 27.11.2014 10:27
Rozhodne tam je od toho, aby sa takej situacii… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001574

    uzivatel001574

    84.244.105.XXX
    nejdříve chce pomoci malým týmum a ted skrze motory jim hází klacky pod nohy, motory v6 biturbo by byli levnější bez tech nesmyslu

    + 4 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      A ty motory vyrostou ze země ?? Nebo se bude vyvíjet o5 nový motor za 100vky milionů... A co ty dosavadní investice ?? Ty vyhodíme do koše... ??

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Dva turbá,... ...nič v znižovaní nákladov ani spotreby neriešia, preto je to totálna hlúposť. Cesta znižovania nákladov, je cesta k zavedenniu pseudoadiabatického motora 1,6 V6 Turbo +KERS a odbúranie neekonomického súsystému MGU-H, kde sa stráca pri premene časť energie. Návrat k menej zložitému riadiacemu SW, ako za dôb KERSu, pri znížení spotreby o 20 kg paliva na závod, čo je úplne s normou, ktorú každý tím môže hravo dosiahnuť s pseudoadiabatickým motorom 1,6 V6 Turbo. 01

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Lojzko, ty tady čachruješ furt s tím pseudoadiablbickým motorem, co je kolem nového? Za poslední 3 roky o něm ani vidu, ani slechu.. ani jeden falešný graf navíc. To ho pořád u vás na výšce ten Shrabňanský jen testuje? 11

      + 8 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Potom po ňom,... ...by bol najlepší 1,6 V6 Turbo diesell+Kers, na e-naftu. Tá sa vyrába z CO2 + H2 z vody pri tlaku a teplote, ktorú ti nepoviem. Ako vidíš, je úplne ekologická a má výhodu tú, že sa dá tankovať do nádrží na rozdiel od čistého H2, alebo zemného plynu, chlapče. 01

        + 9 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Ale já se neptal na diesel a e-naftu, mě zajímá, kde se zadrhl ten slovenský zázrak? Na cestách ho nevidávám, Todt taky mlčí... No nic, jdu mazat lyže, chlapče.. už tam raději zasněžuj ty Martinské hůlky. 01 11

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Bol homologovaný tohoto roku,.. ...ale ako sám vidíš, automobilky radšej vyrábajú 3. valce a klamú zákazníkov nielen v spotrebe, ale aj emisiách, o čom sa už popísalo spústu papiera a v F1 FIA bulikajú ekologickými hybridmi, hoci tie nie sú ani ekologické a ani úsporné a nemajú ďalšie využitie v praxi, lebo sú neúmerne drahé a náročné na riadenie a údržbu. Skrátka pseudoadiabatické motory si koncerny neprajú, ako si nepriali rozvíjať elektrickú energiu pre každého, ako to pred 150 rokmi navrhoval Nikola Tesla. Hold dejiny sa opakujú. Čo je dobre pre ľudí, nie je dobre pre koncerny. A tak sa bude otepľovať, až to aj tí hlupáci pocítia, ale už bude neskoro. A ako vidieť ľudstvo skrátka zájde na svoju hlúposť ! 11 18

            + 9 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Hmmm. Koukám, že e-nafta je něco podobného jako adiabatický motor. Říká se tomu "perpetuum mobile". 04
          Abys vyrobil z H2 a CO2 palivo, musíš do toho vložit víc energie (na ten tlak a teplotu), než vznikne z jeho spálení. Tomu se ekologie zrovna neříká. 03

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Inak bolo to tuším uverejnené,... ...vo vašich plátcích, v IDnes.cz alebo v Lidovkách.cz začiatkom tohto týždňa v TECH a celkom podrobne. Zaoberá sa tým nejaká Švajčiarska firma, mám to natiahnuté na iniom kľúči, tak ti zajtra aj poviem, o ktorú sa jedná. Ale môžeš si to nájsť aj sám. 20 Kňažko odporúča Gooogle.cz !11

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Přítel Google to taky nezná. Tož až budeš mít nějaký odkaz na ten článek, tak mi ho pošli. Zatím pochybuju, že bude něco méně energeticky náročné, než ji vycucnout ze země. 03

              + 5 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.199.XXX
                daj si do google: audi naftu z vody

                + 1 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Jo, tak nějak jsem si to představoval. Energeticky náročnější než ji dostat ze země, ale energii používají ze slunce nebo větru. Ale proč ne. 04

                  + 4 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Nechal som vás vykecať,... ...chlapci, aby ste ukázali, či vôbec čítate Vaše noviny, čo by ste ako inteligentní ľudia Českej republiky mali, lebo práve v denníku IDnes, bol uverejnený článok : "Audi vsadí na vodík, ale mezi tím vyrobí naftu se vzduchu a vody", kde sa píše nielen celý postup jej výroby, ale aj to, že sa bude vyrábať v Drážďanoch a okrem iného sa bude dať miešať nielen s bionaftou ale aj s tou vyrobenou z ropy. Bude charakteristická hlavne čistotou a vysokým Cetanovým číslom, čo má význam pre pseudaadiabatický diesel, lebo tak môžem ísť až na kompresný pomer 28:1 a získať veľkú úsporu paliva, vysoký výkon a hlavne to, že takýto diessel bude absolutne ekologický. Ak by sa použil v F1, tak by mu stačilo na závod 50 kg, tohoto Blue Crude (e-nafta) paliva.
                    01 Takže ste tu všetci dokázali, že ***, ale neviete ani hľadať s Gooogle.cz, čo vie dnes každý školák na základnej škole. Vôbec nemáte byť prečo na seba hrdí a ukazovať, aký ste vy myslitenlia, skôr naopak ! 02 02 02

                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 8 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      147.229.7.XXX
                      Hmmm, tak jsi nás poučil. Až se potom budeš zajímat o to, kolik energie stojí výroba té "eko nafty" pak přijdeš možná na to, že je to mnohem víc, než získáš potom jejím spálením. Takže pokud jde o ekologii, bude mnohem výhodnější tu elektrickou energii použít přímo k pohonu. Účinnost je taková, že z té energie získáš pro pohon několikanásobně víc, než z té tvé eko nafty, ať už ji spálíš v dieselu nebo v tom tvém adiabatickém hitu. 03

                      + 2 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Je to len skúšobná výroba ! Ako sám z prečítania jasne vieš, že ak to bude až vo fáze priemyslovej veľkovýroby, tak to bude mať výsledný efekt a prínos pre ekonomiku krajiny a ak tam Nemci potenciál vidia, tak sa im to určite vyplatí. Preto v budúcnosti sa bude výroba kumulovať v blízkosti tepelných ekektrární a teplární, kde po odstránení v separátoroch jemných pevných častí prídu na rad plyné zložky a to CO2 a na elektrolýzu z vody a výrobu H2, sa budú využívať hlavne alternatívne zdroje a v prípade prebytku aj špičkové, čo je úplne v poriadku, lebo el. energiu uskladniť nemôžeš a ak sa využije na zmysluplnú výrobu, je to úplne v poriadku. 01 Mimo toho, tá e-nafta má význam v tom, že sa dá miešať s menej hodnotnými naftami a tým sa konečný produkt stane použiteľný, pre všetky naftové motory. Ako samostatné a špičkové palivo pre závodný šport, ho určite vyskúšajú vo vytrvalostných súťažiach, kde vznetové motory kraľujú a sú bežnou pohonnou jednotkou u značky Audi. 01

                        + 4 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    109.202.68.XXX
    hmm dobrej alibismus...proč tam ten pán vůbec je?

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Rozhodně tam není od toho aby rok co rok měnil pravidla, tím by to celé pohřbil...

      + 7 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        Rozhodne tam je od toho, aby sa takej situacii vedel vyhnut...

        + 5 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          Jinde na světě problémy zřejmě neexistují... Žádná mince nemá 2 strany, naopak každá má jen jednu a to tu dobrou...02 02

          + 4 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            195.80.165.XXX
            ale ale, o com sa bavime? O vojne v iraku, ci o com? O akych dalsich svetovych problemoch a co s tym ma Todt alebo FIA?

            Este raz zopakujem, co som pisal nizsie - male timy (nielen oni!) pindaju uz davno, ale Todtovi to je tak u zadnice.

            A prosim nehovor mi, ze sa momentalna situacia ("kriza F1") nedala ocakavat. 03
            Napis aspon jednu vec - co ta figurka spravila pre pribrzdenie megalomanov (vyrobcov) v ich absolutne nekontrolovatelnom minani?

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama