Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Petr Hlawiczka, 14. listopadu 2014, 06:30 Google+

Mercedes tvrdí, že se společně s Renaultem shodují na tom, že si F1 nemůže dovolit vývojovou válku v oblasti pohonných jednotek.

Počet komentářů:  27 komentářů (Poslední 16.11. 09:55) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Red Bull, jenž je továrním týmem Renaultu, pohrozil, že se zasadí o zrušení pravidel zmrazujících vývoj motorů pro rok 2016. Podle nich Mercedes blokuje plány na uvolnění limitů v průběhu sezóny.

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff uvedl: "Žádná střízlivá společnost by neumožnila naprosté uvolnění pravidel. Renault a Mercedes se s tím plně shodují."

Šéf Red Bullu Christian Horner v Brazílii ale dokonce prohlásil, že by se F1 měla zbavit hybridních přeplňovaných V6 pohonných jednotek, které byly letos pracně zavedeny, a vrátit se k atmosférickým 2,4litrovým V8 motorům, s nimiž dominovali v předchozích 4 letech.

Wolff na to řekl, že v tom případě by Mercedes z F1 odešel, protože V8 už nejsou relevantní pro vývoj silničních vozů: "Pokud bychom upustili od současného formátu, můžu vám s jistotou zaručit, že by se automobilky kvůli stabilitě a udržitelnosti sportu a důležitosti hybridních technologií pro silniční vozy o dodávky jiných pohonných jednotek nezajímaly."

"Technologii těchto motorů bychom měli propagovat - závodíme s množstvím paliva o třetinu nižším než minulý rok a jezdíme rychleji. Renault velmi hlasitě prosazoval zavedení těchto motorů a podmínil tím své setrvání v F1 - a dnes jsme dospěli do této situace. Všechny ostatní věci, o kterých hovoříme, jsou zkrátka legrační," popisuje Wolff.

mercedes
Mercedes se chce vyhnout zbytečným výdajům na "zbrojen" a plnému uvolnění vývoje, vyzývá Ferrari a Red Bull k zodpovědnosti v současném obtížném období (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Dle současných pravidel mohou výrobci využít kvótu 32 bodů (žetonů) na změnu svých pohonných jednotek (pohonná jednotka je rozdělena na 66 bodů (podrobně jsme vysvětlovali zde) - je tedy možné upravit 48 % celé pohonné jednotky.

Ferrari a Red Bull požadují zavést dodatečnou vývojovou fázi uprostřed sezóny, která by končila v červenci. V současné podobě totiž musí být motory homologovány do konce února. Mercedes s tím neochotně souhlasí. Jeho soupeři ale žádají povolení využít v tomto období dalších 13 žetonů, německému týmu se to ale zdá moc - je pouze pro pět bodů navíc.

K úpravě pravidel pro příští sezónu dle libosti Ferrari a Red Bullu je třeba jednomyslného souhlasu všech. Při tvorbě pravidel na rok 2016 ale postačí souhlas většiny - soupeři pak tedy dokážou protlačit změny i přes nesouhlas Mercedesu.

Wolff to komentuje slovy: "Nikdo nemůže být pro celkovou válku motorářů v roce 2016. Nebude se to líbit žádné ze současných automobilek." Další vývoj by podle ně "ohromně zvýšil náklady, ale protože nechceme být vnímáni jako zastánci tvrdé linie, nabídli jsme kompromis, i když si ani tak nemyslím, že by to bylo správné."

"Vítáme soutěžení a inovace, ale musíme vnímat širší souvislosti udržení celého sportu. Buďme citliví: teď potřebujeme stabilitu a ne spory," vyzývá sportovní ředitel Mercedesu. Menší týmy se trápí, Caterham s Marussií zkrachovaly a šance na jejich vzkříšení je nejistá.

renault
Red Bull chce po letošní frustrující sezóně znovu dominovat - nalil peníze do Renault Sports F1 a stal se jeho továrním týmem (foto: Renault Sport F1)

Náklady na pohonné jednotky stouply dvou až trojnásobně oproti předchozímu roku, byť taková tvrzení jsou podle Wolffa nepřesná - podle něj došlo pouze k pětinovému nárůstu za předpokladu, že do ceny loňských V8 motorů byla započítána i hybridní část (tehdy KERS).

"Rozhodně budeme velmi hlasití, pokud dojde k situaci, že se někdo rozhodne pro sundání rukavic v roce 2016 a naplno se vrhne do války v oblasti motorů. Je naprosto jasné, jak by to bylo vůči sportu nezodpovědné v prostředí, ve kterém jsme právě přišli o dva týmy a kdy hovoříme o finančních potížích dalších týmů, pokud někdo bude chtít bojovat," shrnuje Wolff.

Další jednání o budoucnosti vývoje pohonných jednotek proběhne příští týden v Abú Zabí. Snad dojde k posunu v jednání mezi týmy a F1 vykročí z krize, do které se dostala také kvůli nerovnoměrnému rozdělování peněz.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 16.11.2014 09:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 27 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Horner o přestupu Vettela k Ferrari: Dozvěděl jsem se to těsně po Markovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud